Los Andžele, JAV, ketvirtadienio vakarą (ankstus penktadienio rytas Lietuvos laiku) susirinkusiai tūkstantinei smalsuolių miniai vilkiką pristatė pats Elonas Muskas, „Tesla Motors“ vadovas.
TAIP PAT SKAITYKITE: „Tesla“ parodė naują „Roadster“ – greičiausią serijinį automobilį pasaulyje
Pastarasis scenoje pasirodė drauge su dviem skirtingo dydžio vilkikais. Ir kiekvieną jo sakinį susirinkusi minia palydėjo plojimais ir švilpimu.
Vienas reikšmingiausių skirtumų tarp įprasto, dyzelinu varomo vilkiko, sakė E.Muskas – įsibėgėjimas iki 96 km/val. (60 mylių). Tą „Tesla Semi“ pavadintas vilkikas be priekabos padaro per 5 sekundes.
„Žinau, tai, ką matote ekrane, atrodo labai lėtai. Ir netgi nuobodžiai“, – juokavo E.Muskas, kol vaizdo projekcijoje buvo demonstruojamas pagreičio skirtumas tuomet, kai vilkikai veža krovinį.
36 t sveriantį krovinį vežantis amerikiečių elektrinis vilkikas iki 96 km/val. (60 mylių) pagreitėja per 20 sekundžių. Įspūdingas ne tik pagreitis. Elektra varomas vilkikas į 5 proc. statumo įkalnę gali važiuoti palaikydamas 104 km/val. pagreitį, kai įprastas, dyzelinu varomas sunkiasvoris, tą daro važiuodamas apie 72 km/val. greičiu.
„Be to, jo labai geras aerodinaminis koeficientas, šis rodiklis siekia 0,36“ – patikino E.Muskas miniai kvatojant visa gerkle, mat čia vilkikas buvo palygintas su hiperautomobiliu „Bugatti Chiron“.
Keturi varikliai ir talpi baterija
Vilkikas turi keturias atskiras elektrines jėgaines, varančias jį į priekį. Viena įkrova toks sunkiasvoris gali nuvažiuoti apie 500 mylių (800 km) greitkeliais (mažesnės talpos bateriją turinti lengvesnioji, mažesnė „Semi“ vilkiko versija gali viena įkrova įveikti 300 mylių – 480 km).
„Dauguma maršrutų siekia apie 250 mylių (400 km), tad vilkikas viena įkrova gali nuvažiuoti į priekį ir grįžti atgal“, – skaičiavo „Tesla Motors“ vadovas.
Per pusvalandį, patikino E.Muskas, įmanoma įkrauti bateriją tiek, kad vilkikas vėl galėtų nuvažiuoti 400 mylių (640 km). Drauge su naujo tipo transporto priemone atsirado ir naujo tipo įkrovos tinklas, skirtas vilkikams – „Megacharger“. Kol kas tikslių pažadų nėra, tačiau panašu, kad bendrovė nusiteikusi kurti dar vieną įkrovos stotelių tinklą kaip „Supercharger“.
Garantija – milijonams kilometrų
Unikalus sprendimas panaudotas kuriant vairuotojo kabiną, kuri yra 2 metrų aukščio. Šioje sėdynė vairuotojui įtaisyta pačiame viduryje, tai reiškia, sako E.Muskas, šalims, kuriose eismas vyksta kita kelio puse, nereikės gaminti atskirų kabinų – tiks ir ši.
„Man nesinori priminti, kaip atrodo įprasto vilkiko kabina“, – kuklinosi gūžtelėjęs pečiais E.Muskas.
Kaip ir visų „Tesla“ automobilių, visi vilkiko duomenys bus matomi mobiliojoje programėlėje.
Išankstiniai užsakymai prasidėję jau dabar, tačiau klientams pirmuosius vilkikus E.Muskas žada pristatyti jau 2019 m.
Jis pabrėžia tai, kad bazinė vilkiko versija turės važiavimo juostoje pagalbos sistemas, automatinį stabdymą, be to, bendrovė pasižadėjo 1 mln. mylių (1,6 mln. km) garantiją visiems parduotiems vilkikams.
Kiek tiksliai kainuos elektrinis vilkikas, kol kas neatskleidžiama, visgi „Tesla“ skaičiuoja, kad, važiuojant 100 mylių atstumą, dyzelinu varomo vilkiko mylia, įskaičiavus visas išlaidas, kainuoja 1,51 JAV dolerį, o „Tesla Semi“ – 1,26 JAV dolerį.
„Blogiausias scenarijus – pirmąją dieną turėti „Tesla Semi“ bus tas pats, kas turėti dyzelinį vilkiką. Bet tai – blogiausias įmanomas scenarijus“, – pabrėžė E.Muskas.