Vakarų Europoje (iki 2004-ųjų į Europos Sąjungą įstojusios Europos šalys ir Norvegija, Šveicarija, Islandija bei Jungtinė Karalystė) šiuo metu pastebimas tikras elektromobilių bumas. Europos šalys, ypatingai Prancūzija su Vokietija, į automobilių rinkas įlieja milijardus eurų ir skiria didelę paramą, įsigyjant elektromobilį.
Ir kaip rodo Mathiaso Schmidto analizė, per šių metų pirmąjį pusmetį elektromobilių pardavimai Vakarų Europos šalyse padidėjo 34 proc., lyginant su praėjusių metų rezultatu, ir iš viso buvo parduota 216 000 elektromobilių.
Per pirmąjį ketvirtį elektromobilių pardavimai išaugo 57 proc., o per antrąjį paaugo dar 5,2 proc. Turint omenyje tai, kad tuo metu Europą buvo sukaustęs koronavirusas – rezultatai nuostabūs.
Tačiau „Tesla“ pardavimai per metus sumažėjo 18 proc., buvo parduota 36 700 elektromobilių ir kompanija užėmė 17 proc. Vakarų Europos elektromobilių rinkos. Antrojo ketvirčio rezultatai buvo 40 proc. mažesni, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2019-ais.
Pagrindinis „Tesla“ flagmanas Europoje yra „Model 3“ elektromobilis, kuris tarp šių metų pardavimų sudarė visišką daugumą – 32 300. Iš vienos, tai nėra blogai, tačiau kita vertus – jis nusileidžia naujajam rinkos lyderiui „Renault ZOE“. Dabar prancūzų elektromobilis yra pats perkamiausias Europoje.
Ataskaitoje teigiama, kad pagrindinis „Tesla“ pardavimų kritimas įvyko per pirmąjį šių metų ketvirtį ir prie to daugiausiai prisidėjo koronaviruso nutrauktos tiekimo grandinės. Įprastai daugiausiai elektromobilių „Tesla“ pristato ketvirčių pabaigose ir pasaulinė pandemija tikriausiai užkirto kelią geresniems rezultatams.
Taip pat reikia atsižvelgti ir į tai, kad šių metų rezultatai lyginami su rekordiškai puikiais 2019-ųjų, kai tik pasirodė „Model 3“ elektromobilis ir susidomėjimas buvo pačiose aukštumose.
Tad, galbūt, „Tesla“ situacija Europoje ir nėra tokia bloga. Juolab, kad „Tesla“ Europoje nėra tokia dominuojanti jėga, kaip JAV. Prie to, žinoma, prisideda ir tai, kad Europos elektromobilių gamintojai siūlo pigesnius elektromobilius, o tai daugumai pirkėjų tampa labai svarbiu argumentu.
Tad reikia sulaukti antrojo 2020-ųjų pusmečio rezultatų ir tada bus aiškesnis vaizdas dėl „Tesla“ situacijos Vakarų Europoje. Tada ir pamatysime ar „Model 3“ vis dar domina europiečius.