Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Tesla“ ruošiasi nustebinti? Užpatentuota technologija, kuri pagerins ličio jonų baterijų efektyvumą

„Tesla“ daug investuoja į baterijų gamybą. Kuo geresnės baterijos, tuo daugiau tikimybių, kad ir pats elektromobilis bus geras. Naujausias „Tesla“ patentas, panašu, užsimojo pagerinti ličio jonų baterijas.
„Tesla“ greitojo įkrovimo stotelės „Supercharger“
„Tesla“ greitojo įkrovimo stotelės „Supercharger“ / „Scanpix“ nuotr.

„Tesla“ neseniai užpildė patento prašymą naujam ličio jonų baterijų elektrolitui – tirpalui, kuris praleidžia elektros srovę. Nuo cheminės elektrolito sudėties priklauso skirtingos baterijų savybės. Šįkart „Tesla“ nori pagerinti baterijų ilgaamžiškumą stipriai neišauginant savikainos.

Patento prašyme teigiama, kad toks dvikomponentis elektrolitas, kurį sukūrė „Tesla“ inžinieriai, kol kas rinkoje neegzistuoja, todėl šis išradimas nėra tik mažas patobulinimas. Čia taip pat rašoma, kad naujas elektrolitas suteikia elektromobilių baterijoms galimybę tarnauti ilgiau net kai jos dirba aukštoje temperatūroje ir yra integruotos į aukštos įtampos sistemas. Patente kalbama apie dioksazolino ir nitrilo sulfitų priedus ličio jonų baterijų elektrolitui.

Panašu, kad patentas parengtas ruošiantis eksperimentams. Taip „Tesla“ apsaugo savo idėją nuo kitų gamintojų ir galės laisviau kalbėti apie eksperimentų rezultatus, tačiau kol kas negalime pasakyti, ką gali naujas elektrolitas. Na, išskyrus tai, kad patento prašyme rašoma, jog kai kurios naujos elektrolito formulės padvigubino įkrovimo-iškrovimo ciklų skaičių, išlaikant 95 proc. baterijos talpą.

Ką tai reiškia? Na, paprastai kalbant, tai reiškia, kad ateityje naudotus elektromobilius pirksime net nesusimąstydami apie jų baterijos likutį. Elektromobiliai ilgesnį laiką išlaikys gamintojo nurodytą nuvažiuojamą atstumą ir, jei patento prašyme nurodyti tikslai bus pasiekti, baterijos dėl to stipriai nebrangs.

Tai būtų didelis pasiekimas ir labai gera žinia ateičiai. Ir „Tesla“ kompanijai, kuri iš šios technologijos pardavimo ar licencijavimo uždirbtų labai daug pinigų. Elonas Muskas anksčiau yra sakęs, kad ateityje „Tesla“ elektromobilių baterijos tarnaus daugiau nei milijoną mylių (1,6 mln. km), o ir kiti automobilio komponentai bus pritaikyti tokiam ilgam laikui.

Galiausiai, patento prašyme kalbama ne tik apie elektromobilių baterijas, bet ir stacionarius energijos saugojimo sprendimus. „Tesla“ baterijų moduliai, integruojami su atsinaujinančios energijos jėgainėmis, padeda suderinti energijos poreikio ir pasiūlos ciklus (vėjas ne visada pučia tada, kai mes suvartojama didžiausią energijos kiekį). Šios baterijos taip pat turėtų naudos iš naujo pažangaus elektrolito.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų