„Daimler“, kuriai priklauso tokie komerciniai sunkvežimiai, kaip „Mercedes-Benz Trukcs“ ir „Freightliner“, turi numačiusi keletą elektrinių sunkvežimių versijų.
Ir daugelis jų net neketina konkuruoti su elektriniu „Tesla Semi“, kuris pagal pagal Amerikos klasifikaciją priskiriamas prie aštuntos klasės vilkikų, galinčių vežti pačius sunkiausius krovinius.
Visgi, „Daimler“ kompanija turi ką pasiūlyti ir šioje sunkvežimių kategorijoje, tai yra galingoji elektrinio vilkiko „eCascadia“ versija.
Tiesą pasakius gamintojas jau netgi keletą vienetų šių elektrinių vilkikų pristatė pirmiesiems savo klientams, tačiau masinė jų gamyba ir pateikimas rinkai turėtų prasidėti 2021-aisiais. Kitaip tariant, po metų ar dvejų, kai jau turėtų būti pasirodęs „Tesla Semi“.
Atrodytų, kad „Daimler“ kompanija yra atsiliekančios vaidmenyje, tačiau Rogeras Nielsenas, „Daimler Trucks“ prezidentas ir „Daimler Trucks North America“ generalinis direktorius, kalbėdamas kasmetiniame „American Trucking Association“ organizuojamame „Management Conference & Exhibition“ renginyje pateikė keletą įdomių komentarų.
Atsakydamas į klausimą dėl galimo elektrinio „Tesla Semi“ vilkiko pristatymo rinkai iki 2020-ųjų metų vėlavimo, Nielsenas teigė, kad „tai nėra vien tik lenktyniavimas, kuris greičiau užims rinką. Manau, kad laimės geriausias baterijų sprendimas. Viskas juk sukasi apie energijos suvartojimą.“
„Daimler“ dar aiškiai nepaviešino „eCascadia“ energijos suvartojimo rodiklių, tačiau, kalbant apie bendrą nuvažiuojamą atstumą, šiuo metu jis gerokai atsilieka nuo „Tesla Semi“. Vienu įkrovimu „eCascadia“ gali nuvažiuoti 250 mylių (apie 402 km aut. past.), o „Tesla Semi“ – 500 mylių (apie 805 km aut. pas.t).
Tačiau „Daimler“ jau yra ir anksčiau išreiškę rimtų abejonių dėl „Tesla Semi“ galimybių. Jie netgi pareiškė, kad tai „tiesiog prieštarauja fizikos dėsniams“. Žinoma, Elonas Muskas netruko pateikti įrodymų, jog viskas veikia taip, kaip ir yra viešai deklaruojama.
„Management Conference & Exhibition“ renginio metu „Daimler“ dar pabandė kiek atvėsinti Musko entuziazmą ir suabejojo „Tesla“ kompanijos galimybėmis iki 2020-ųjų rinkai pateikti elektrinį sunkvežimį.
Nielsenas pareiškė, kad po susitikimų su potencialiai elektriniais vilkikais susidomėjusiais klientais jis priėjo išvados, jog jie nori pasilikti prie žinomo transporto priemonių gamintojo, todėl jie geriau pasirinks dyzelinio „Cascadia“ vilkiko elektrinę versiją „eCascadia“, nei naują „Tesla Semi“.
„Tai padeda užtikrinta sklandų perėjimą nuo dyzelinių sunkvežimių, prie elektra varomų vilkikų“, - teigė Nielsenas. „Daimler Trucks“ prezidentas taip pat atkakliai tvirtino, kad „Daimler“ 2020-aisiais turės daugiau komercinių elektrinių vilkikų nei „Tesla“ kompanija.
Matyti, kaip elektrinių transporto priemonių gamintojai jau dabar pradeda peštis dėl rinkos yra išties smagu. Dėl tokių lenktynių nugalės visi, o labiausiai – vartotojai.
Visgi, „Daimler“ galbūt kiek klaidingai mano, kad vilkikų pirkėjai bus tokie jiems lojalūs ir nekreips dėmesio į elektrinį „Tesla Semi“. Gyvename atviros ekonomikos laikas ir esmė yra piniguose. Jei Elonas sugebės pasiūlyti pigesnį elektrinį vilkiką nei „Daimler“ – nugalės ekonominiai skaičiavimai ir lojalumo gerokai sumažės.
Taip pat labai svarbus momentas ir vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas. Tai turbūt netgi kritinis momentas krovinių pervežimo segmente. Niekas neketina stoviniuoti pakelėse kas porą ar trejetą šimtų kilometrų ir vis įkrauti baterijas. Tokie dalykai reiškia didelius nuostolius. Tad kol „Daimler“ nepriartės prie „Tesla Semi“ rodiklių, jie turi mažai rimtų argumentų, dėl kurių turėtų sunerimti Elonas.