„Tesla Semi“ konkurentai veržiasi į rinkos aukštumas – pristatomi naujos kartos vilkikai

Didžiausios vilkikus gaminančios kompanijos jau ruošia elektrinius sunkvežimius ir ketina juo pristatyti jau kitais metais. Tačiau didžiausiu „Tesla Semi“ konkurentu įvardijamas vilkikas „Nikola One“. Jis nebus pilnai elektrinis, tačiau ir iškastinio kuro nedegins. Kompanija ką tik išsirinko plotą didžiulei gamyklai statyti, o kada į kelius išriedės patys sunkvežimiai?
Naujasis „Nikola One“
Naujasis „Nikola One“ / Gamintojo nuotr.

„Tesla Semi“ aplenkti nėra lengva. 180 tūkstančių dolerių kainuojantis vilkikas yra labai greitas ir taupus. Vienu įkrovimu jis gali nuvažiuoti 805 km – vos pusvalandžio trukmės įkrovimas užtikrina 644 km. Keturi „Model 3“ varikliai tiesiogiai suka keturis vilkiko ratus, o pats vilkikas yra tylus ir, tikėkimės, patogus. Manoma, kad pirmieji užsakovai savo sunkvežimių sulauks jau kitais metais. O kas per žvėris yra „Nikola One“?

Tai – vandenilio kuro elemento energija varomas didelis vilkikas, tiesioginis „Tesla Semi“ konkurentas. Jo nereikia įkrauti – pakaks kartas nuo karto užpildyti vandenilio bakus.

Tikriausiai jau susimąstėte, koks čia privalumas, jei aplink nesimato nei vienos degalinės, turinčios vandenilio kolonėles. Tačiau „Nikola“ kompanija pati imsis populiarinti vandenilį – iki 2019 metų pabaigos JAV pastatys 364 vandenilio kolonėles. Jų nepakaks visam infrastruktūros tinklui, tačiau galbūt tai taps pirmuoju postūmiu tolesnei vandenilio plėtrai.

Vandenilio kuro elementai turi daugybę privalumų. Visų pirma, reikia pastebėti, kad vandenilis yra dažniausiai visatoje sutinkamas elementas. Problema ta, kad jis beveik niekada nebūna grynas – jį reikia atskirti. Tai, kaip demonstravo „Toyota“, galima atlikti ir ekologiškais būdais perdirbant biologines atliekas. Kuro elemente vandenilis susijungia su deguonimi iš aplinkos, išskiriamas vanduo ir energija, kuri įkraus „Nikola One“ baterijas.

Šis sunkvežimis tarp vandenilio kolonėlių galės nuriedėti net 1931 km. Galia ribojama iki 1000 AG, nors teoriškai „Nikola One“ galėtų išvystyti ir 3000 AG, tačiau tuomet jis būtų ne toks saugus, o ir vandenilio bakai ištuštėtų greičiau.

Krovininis „Nikola One“ iki 97 km/h įsibėgėja per 30 sekundžių – šiek tiek lėčiau nei „Tesla Semi“. Visgi, žemas svorio centras užtikrins, kad sunkvežimis riedėtų saugiai ir stabiliai.

Viena nuvažiuota mylia su kroviniu kainuos 20-30 dolerio centų – du-tris kartus mažiau nei dyzeliniuose sunkvežimiuose. Paties sunkvežimio kaina nėra skelbiama, bet nuoma, į kurią įskaičiuotas vandenilis, vilkiko priežiūra ir daugelis kitų kaštų, atsieis 5-7 tūkstančius dolerių per mėnesį.

Nors bandymai jau prasidėjo ir sistema, kaip pranešama, veikia, greitu metu „Nikola One“ keliuose neišvysite. Neseniai kompanija atskleidė, kad gamykla bus statoma Bakajuje, Arizonoje. Tikimasi, kad 6ie vilkikai bus pradėti gaminti jau 2020-aisiais, o versija be miegojimui skirtos zonos „Nikola Two“ – 2021-aisiais.

VIDEO: Į gatves išriedės naujasis pusiau elektrinis „Nikola One“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis