Kalifornijoje jau pradėtas panašus procesas. Norvegijoje nuskambėjęs sprendimas kol kas nesulaukė „Tesla“ komentarų. Tikėtina, kad kompaniją jam nepritars, nes, kaip mini interestingengineering.com, Norvegijoje per tą 2013-2015 metų periodą parduota daugiau nei 10 tūkstančių „Tesla“ automobilių. Jei kiekvienam savininkui teks sumokėti po 13 tūkstančių eurų, tai bus skaudus smūgis elektromobilių gamintojui.
2019 metais „Tesla“ automobiliai gavo programinės įrangos atnaujinimą. Jis vyksta oru – vairuotojams nereikia vykti į techninio aptarnavimo centrus. Įprastai po atnaujinimų „Tesla“ automobiliai gauna naujų funkcijų, ištaisomos smulkios problemos. Tik po to atnaujinimo staiga sumažėjo tarp įkrovimų nuvažiuojamas atstumas ir įkrovimo greitis.
Žinoma, elektromobiliams senstant jų baterijos dėvisi. Normalu, kad jie nuvažiuoja mažiau. Tačiau savininkai šįkart pastebėjo, kad tai įvyko labai greitai po vieno programinės įrangos atnaujinimo.
Vairuotojai Kalifornijoje pastebėjo, kad jų automobilių galimybės po atnaujinimo susitraukė maždaug 64 km. Vėlgi, jei tai būtų siejama tik su natūraliu baterijos senėjimu (nors šiuose procesuose minimi automobiliai tada buvo tik 4-6 metų senumo), tikriausiai tokių skundų nebūtų.
„Tesla“ gali apskųsti šį sprendimą Osle. Greičiausiai bus pasinaudota šia galimybe, nes tokie precedentai yra itin skaudūs. Tik kas nutiko toks baterijoms?
Gali būti, kad taip programiškai jos yra saugomos nuo senėjimo. Lėčiau ir nepilnai įkraunamos baterijos gyvena ilgiau. Tačiau savininkai tai turi žinoti ir su tuo sutikti – jie turi turėti galimybę saugoti savo baterijas arba spausti jas iki paskutinio lašo.