„Tesla“ vairuotojai atskleidė: kas jiems kelia didžiausią galvos skausmą, įsigijus šį elektromobilį

Kartais nelengva būti ankstyvuoju vartotoju, ypač kai kalbama apie elektromobilius. Nuo brangesnio draudimo ir rankenėlių iki autonominės vairavimo sistemos klaidų: keliolika „Tesla“ vairuotojų su „Business Insider“ pasidalijo, kas jiems nepatinka įsigijus šį elektromobilį.
„Tesla“
„Tesla“ / Scanpix/dpa/picture-alliance

Daugiau nei tuzinas „Tesla“ automobilių savininkų „Business Insider“ papasakojo, su kokiais didžiausiais galvos skausmais ir netikėtomis išlaidomis susidūrė pereidami nuo degalais varomų automobilių prie elektrinių.

Nuo nerimo dėl galimo nuvažiuoti atstumo ar brangesnio draudimo iki problemų „Tesla“ aptarnavimo centruose – nors daugelis problemų gali būti pritaikomos bet kuriam elektromobiliui, kai kurios iš jų rodo galimus „Tesla“ verslo modelio iššūkius.

Gali pabrangi draudimas

Kai kurie „Tesla“ savininkai teigė nustebę, kai įsigijus elektromobilį padidėjo draudimo įkainiai.

Anksčiau „Insider“ žurnalistė Alexa St. John pranešė, kad elektromobilių savininkai gauna didesnes draudimo sąskaitas iš dalies dėl to, kad daugelis elektromobilių paprastai yra brangesni už degalais varomas transporto priemones.

Draudimo bendrovės taip pat turi įvertinti didesnes galimų ličio jonų baterijų pažeidimų išlaidas, taip pat tai, kad trūksta remonto dirbtuvių, sertifikuotų dirbti su šiais automobiliais.

Tikimasi, kad ilgainiui, kai vis daugiau žmonių ir įmonių pereis prie elektromobilių, jų draudimo kaina sumažės.

Nepakanka techninės priežiūros centrų

Kai kurie „Tesla“ savininkai skundžiasi dėl problemų, susijusių su automobilių gamintojo techninės priežiūros centrais – ilgas laukimo laikas, prastas remontas ir pernelyg didelės kainos.

123RF.com nuotr./„Tesla“ stendas Vokietijoje. 123rf nuotrauka.
123RF.com nuotr./„Tesla“ stendas Vokietijoje. 123rf nuotrauka.

Praėjusiais metais „Vox“ pranešė, kad „Tesla“ savininkai pateikė tūkstančius skundų dėl bendrovės aptarnavimo centrų. Skundai buvo įvairūs – nuo susirūpinimo dėl turimų dalių ir nereaguojančių aptarnavimo centrų iki priekaištų dėl to, kad „Tesla“ automobiliai buvo grąžinti prastesnės būklės nei tada, kai jie pateko į remonto dirbtuves.

JAV „Tesla“ turi mažiau nei 200 aptarnavimo centrų. Palyginimui, GM ar „Ford“ savininkai gali rinktis iš tūkstančių nepriklausomų remonto ir techninės priežiūros dirbtuvių.

„Tai vienas didžiausių mano nusiskundimų „Tesla“, – sakė Steve'as Almassy, „Model S“ savininkas nuo 2014 m.

„Tesla“ durų rankenėlės

Keli savininkai „Insider“ pasakojo, kad „Tesla“ būdingos aptakios durelių rankenos kartais gali kelti rūpesčių – pasitaiko problemų, norint atidaryti duris esant žemai temperatūrai, ar net durų rankenų nulūžimų.

Robbie Mackas, buvęs „Tesla“ pardavėjas ir „Model S“ savininkas, teigė, kad tai buvo dažna problema ankstesniuose bendrovės aukštesnės klasės „Model S“ transporto priemonės modeliuose, kuri vėliau buvo išspręsta „Model 3“ ir „Model Y“.

Kiti savininkai teigė, kad jiems kilo problemų dėl berakčio durų atidarymo, naudojantis telefonu.

„Kai lyja arba nešiesi pirkinius, o tau tenka vargti su telefonu, kad jis prisijungtų ir atrakintų duris“, – anksčiau „Insider“ sakė technologijų youtuberis Austinas Evansas, kalbėdamas apie tokį durų atrakinimo būdą savo automobilyje „Model Y. – Tai puiki funkcija, kai ji veikia, bet niekada nežinai, kada ji tave nuvils.“

Stevenas Elekas, „Consumer Reports“ vyresnysis automobilių duomenų analitikas, sakė, kad leidinys gavo daugybę savininkų pranešimų apie telefono susiejimo problemas su „Tesla“.

Brangūs įkrovikliai

Greitojo įkrovimo namų įkroviklio įrengimas gali kainuoti nuo 250 dolerių iki tūkstančių, tad tokios išlaidos gali padidinti pradinę elektromobilio įsigijimo kainą.

Pastebi kokybės problemų

„Tesla“ savininkams, matyt, nėra neįprasta, kad pristatytos naujos transporto priemonės grąžinamos į vietinius techninės priežiūros centrus, kad būtų atlikti nedideli remontai.

Johnas Brusniakas teigė, kad kai 2020 m. gavo savo „Model S“, vienos iš durelių tinkamai neužsidarė.

„Tai tik smulkmenos ir jie viską sutvarkė nemokamai, tačiau tai tiesiog rodo dėmesio detalėms trūkumą, kurio nesitikėtum turint omenyje, kiek pinigų išleista už automobilį“, – sakė jis.

„Consumer Reports“ vyresnysis politikos analitikas Chrisas Harto sakė, kad leidinio atliktoje „Tesla“ savininkų apklausoje nustatyta, jog „dažai ir apdaila“, „garsai ir nutekėjimai“ bei „kėbulo įranga“ yra „dažniausios „Tesla“ problemos.

„Tesla“ atstovas spaudai neatsakė į „Business Insider“ prašymą pakomentuoti šį klausimą.

Nuvylė autonominio vairavimo funkcionalumas

„Tesla“ savininkai sako, kad yra nusivylę bendrovės siūloma autonominio vairavimo sistema.

Kai kurie „Tesla“ savininkai, kurie už „Autopiloto“ priedą sumokėjo apie 15 000 JAV dolerių arba 199 JAV dolerius per mėnesį, sako, kad to nebedarytų.

„FSD (angl. Full Self-Driving, liet. autonominio vairavimo sistema) yra tarsi priežastis, dėl kurios nusipirkau automobilį“, – „Insider“ sakė J.Brusniakas.

„Papildomai už jį sumokėjau, bet dabar per daug bijau juo naudotis, nes jis viską daro savaip. Gali sustoti už 50 metrų nuo raudono šviesoforo signalo, o kartais net atrodo, kad sustoja atsitiktinai“, – pasakojo vyras.

Pirmą kartą FSD„Tesla“ leido įsidiegti 2020 m. atrinktiems vairuotojams, o nuo to laiko ši programinė įranga buvo įdiegta į daugiau kaip 100 000 automobilių JAV.

Ši funkcija leidžia „Tesla“ automobiliams automatiškai keisti eismo juostas, įvažiuoti į greitkelius ir išvažiuoti iš jų, atpažinti „Stop“ ženklus ir šviesoforus bei parkuotis. Programinė įranga vis dar yra beta testavimo stadijoje.

Norėtų, kad autonominio važiavimo sistema persikeltų

Kita vertus, kai kurie FSD entuziastai sako, kad norėtų, jog automobilių gamintojas leistų perkelti autonominio vairavimo sistemą įsigijus kitą „Tesla“ automobilį.

E.Muskas neseniai atkreipė dėmesį į šią problemą. Milijardierius sakė, kad per ateinančius tris mėnesius leis FSD naudotojams ribotą laiką perkelti šią programinę įrangą.

„Tai vienkartinė amnestija, todėl turite ja pasinaudoti trečiąjį ketvirtį“, – sakė jis.

Nuvažiavimo atstumas kelia nerimą

Net ir „Tesla“ savininkai kartkartėmis gali patirti šiek tiek nerimo dėl galimo nuvažiuoti atstumo.

„Yra buvę atvejų, kai grįždavau namo turėdamas tik apie 2 ar 3 proc. atsargos“, – apie savo automobilio akumuliatoriaus veikimo trukmę pasakojo „Model 3“ savininkas Nickas Caraciolo.

Pasak jo, 300 mylių (483 kilometrų) galimas nuvažiuoti atstumas greitai gali tapti 100 mylių (161 kilometrų), jei viršijate greitį, lauke karšta arba per šalta.

Visgi daugelis savininkų sako, kad nerimas dėl galimo nuvažiuoti atstumo buvo trumpalaikis rūpestis.

Be to, „Tesla“ turi vidinę navigacijos sistemą, kuri įspėja vairuotojus, kuriose įkrovimo vietose įkrovimas bus efektyviausias, o kurios vietos užimtos – tai yra mėgstamiausia šio gamintojo elektromobilio savininkų funkcija. „Tesla“ vairuotojai taip pat turi didelį pranašumą, kai nori pasinaudoti bendrovės įkrovimo stotelių tinklu, kuris yra didesnis ir laikomas patikimesniu nei kiti įkrovimo tinklai.

Nepaisant visų nesklandumų, daugelis „Tesla“ savininkų „Insider“ pasakojo, kad nors ir žino, jog automobilis gali turėti problemų, jas nusveria privalumai.

„Jei norite būti ankstyvasis naudotojas, turite susitaikyti su kai kuriais dalykais, o žmonės yra išlepę, jei to nesupranta“, – „Insider“ sakė R.Mackas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs