„Nuo šiol kiekviename „Tesla“ gaminamame automobilyje bus įdiegta visiškai autonominio vairavimo funkcija“, – pareiškė Elonas Muskas, vienas iš „Tesla“ steigėjų ir įmonės generalinis direktorius.
Naujasis kompiuteris, kuris bus įrengiamas automobiliuose ir kurio duomenų apdorojimo galia bus 40 kartų didesnė negu ankstesnės kartos kompiuterio, valdys naują „neuroniškąjį“ vaizdo, garso ir radaro jutiklių „tinklą“, pareiškė jis.
Naująją kompiuterinę įrangą E. Muskas per telefoninę konferenciją pavadino „iš esmės superkompiuteriu automobilyje“, kuris skiriasi nuo ligšiolinės autopiloto technologijos.
Jo teigimu, kada autonominio vairavimo pajėgumai bus faktiškai pradėti naudoti keliuose, spręs reguliavimo institucijos ir visuomenė.
O kol kas ši sistema veiks „šešėliniu režimu“, rinks duomenis ir analizuos situacijas, pvz., kada ji būtų galėjusi išvengti nelaimės arba būtų ją sukėlusi, jeigu automobilį valdytų ji, o ne žmogus.
E. Muskas tikisi, kad vieną dieną „Tesla“ reguliavimo institucijoms galės pateikti statistiškai reikšmingą rinkinį duomenų, kurie parodys, kad autonominio vairavimo technologija būtų išvengusi avarijų ir būtų išgelbėjusi gyvybių.
„Tuomet būsime pasiekę tašką, kuriame galėsime leisti jai (technologijai) veikti“, – pareiškė „Tesla“ vadovas, kalbėdamas apie duomenų, kurie parodytų sistemos pranašumus, kaupimą.
Diegti autonominio vairavimo kompiuterinę įrangą jau esamuose automobiliuose nėra praktiška, mano „Tesla“.
„Tai būtų tarsi stuburo smegenų persodinimas, nepatartina“, – pareiškė E. Muskas.
Vartotojų lūkesčiai
O tuo tarpu Vokietija elektromobilių gamintojos paprašė savo reklamos kampanijoje nevartoti žodžio „autopilotas“, nes jis klaidina vartotojus.
Vokietijos federalinė automobilių transporto agentūra laiške įmonei nurodė: „siekiant išvengti nesusipratimų ir klaidingų vartotojų lūkesčių, reikalaujame, kad šios funkcijos reklamoje nebebūtų vartojama sąvoka „autopilotas“.
Be to, agentūra „Tesla“ automobilių savininkams išsiuntė įspėjimą, kuriame paprašė itin atsargiai naudotis autopiloto funkcija, kadangi ji „kelyje kelia rimtą pavojų“, nes vartotojams suteikia apgaulingą saugumo jausmą.
Abejonių dėl autopiloto sistemos kilo po dviejų mirtinų avarijų – šiaurinėje Kinijos dalyje šių metų sausį ir JAV Floridos valstijoje gegužės mėnesį.
O rugsėjį „Tesla“ elektromobilis rėžėsi į turistinį autobusą greitkelyje šiaurinėje Vokietijos dalyje. Vairuotojas, kuris tvirtino, jog buvo įjungęs automobilio autopiloto sistemą, patyrė nedidelius sužalojimus.
„Tesla“ tuomet pareiškė, kad vairuotojas patvirtino, jog autopilotas „veikė tinkamai ir ... buvo nesusijęs su avarija“.