Testas: kuris SUV automobilis yra geriausias?

SUV modeliai atsinaujina – „feisliftų“ sulaukė „Škoda Yeti“ bei „Hyundai ix35“, o testo metu į kompaniją jiems stoja populiarusis „Volkswagen Tiguan“ bei „Mitsubishi ASX“. Kuris jų yra geriausias?
„Škoda Yeti“
„Škoda Yeti“ / Gamintojo nuotr.

„Yeti“ neteko žavingos savo šypsenos. Šis automobilis buvo pradėtas gaminti 2009-aisiais ir nuo tos dienos jis į pasaulį žvelgė plačiai atmerktomis mielomis didelėmis „akimis“. Po atnaujinimo jos pakeistos paprasčiausiais kampuotais rūko žibintais, be to, atsisakyta ir kitų kėbulo apvalumų. Dabar „Škoda“ žvelgia daug griežčiau. Ir dėl to kalti kinai, nemėgstantys mielai atrodančių automobilių.

„Škoda“ atnaujino „Yeti“ išorę, be to, pagražino prietaisų skydelį. Siūlomos dvi „Yeti“ versijos: viena, skirta važinėti mieste, kita – bekele. Pastaroji, tai vadinamoji šiurkštesnė „Outdoor“ versija, kuri ir dalyvauja šiame teste. Ši versija konkuruoja su bekelei pritaikytu  „Tiguan“ variantu „Track & Style“, galinčiu įveikti 28 laipsnių įkalnes.

Vis dėlto „Tiguan“ nėra naujas modelis. Todėl gali būti, kad testuojant „Škoda“, jį lenkdamas, pamirksės (dabar jau taip pat kampuotais) galiniais žibintais. Be to, prie starto linijos dar stoja taip pat visai neseniai atnaujintas „Hyundai ix35“ ir „Mitsubishi ASX“. Visi keturi testo automobiliai yra su dyzeliniais varikliais, automatinėmis pavarų dėžėmis ir visų varančiųjų ratų pavaromis.

(„Škoda“ nuotr.)/„Škoda Yeti“
(„Škoda“ nuotr.)/„Škoda Yeti“

„Škoda Yeti“ itin mėgiamas Vokietijoje

Per pastaruosius metus „Škoda“ koncernas visame pasaulyje pardavė 82 000 „Yeti“ automobilių. Vien Vokietijoje jų parduota 22 045. Kinijoje šis skaičius yra gerokai mažesnis – tik 4700, taigi dar ne itin daug. Nepaisant to, „Škoda“ gamintojams tai labai svarbi rinka. Kaip tik čia pradėtas gaminti kinų „Yeti“ modelis, turintis aukštesnę prošvaisą. Be to, atsižvelgiant į kinų skonį, pakeistas ir automobilio „veidas“ – dabar jis yra gerokai griežtesnių bruožų. Kinijoje nevertinami simpatiškos išvaizdos automobiliai – šioje šalyje jie dar labiau nei Europoje, yra statuso ir prestižo simbolis.

Bandymo automobiliai

Automobilis Modifikacija Galingumas Dyzelino sąnaudos Kaina
„Škoda Yeti Outdoor“ 2.0 TDI 4x4 140 AG 6,8 l/100 km 87 370 Lt
„Hyundai ix35“ 2.0 CRDi 4WD 136 AG 7,6 l/100 km 94 990 Lt
„Mitsubishi ASX“ 2.2 DI-D 4WD 150 AG 7,3 l/100 km 115 925 Lt
„VW Tiguan“ 2.0 TDI 4Motion BMT 140 AG 7,3 l/100 km 103 694 Lt

4 vieta. Smagus, bet nepabaigtas „Mitsubishi ASX“ (441 taškas)

ASX turėjo visus šansus laimėti: jis ir simpatiškas, ir su galingu dyzeliniu varikliu, montuojamu kartu su tradicine ir patikima „Mitsubishi“ visų ratų pavaros sistema. Tačiau to neužteko pakilti aukščiau ketvirtos vietos. ASX salone ankštoka tiek priekyje, tiek gale, bagažinė taip pat per maža. Naudojant kasdieną, tai itin juntama – ypač erdvės trūkumas gale.

Galingas dyzelinis variklis – vilties spindulys

Maloniai nuteikia dyzelinis variklis. Patikimas 2.2 motoras nors ir veikia šiek tiek grubokai, vis dėlto pasižymi gera trauka. Važiavimo savybės – vienos geriausių, nors automatinė pavarų dėžė atrodo apsnūdusi. Gerai suderinta važiuoklė suteikia dinamiškumo, tik jį maksimaliai išnaudoti trukdo vangus, jautriai į smūgius reaguojantis vairo mechanizmas. Kai vertinamos išlaidos, ASX svarbius taškus praranda dėl trumpo privalomosios techninės priežiūros intervalo. Todėl šiame teste „Mitsubishi ASX“ neturi jokių šansų.

3 vieta. Be galo talentingas „Hyundai ix35“ (459 taškai)

2010 metų gamybos ix35 modelis buvo atnaujintas tiksliai pagal planą. Dienos žibintuose įrengti šviesos diodai, durelės pasipuošė juodomis juostomis, sėdynės aptrauktos naujais apmušalais.

Ties ix35 modelio detalėmis dar reikia padirbėti

Salonas liko toks pat erdvus. Suaugę keleiviai pakankamai jaukiai jaučiasi net ir salono gale. Bagažinės talpa siekia 591 litrą, taigi nenulenkus sėdynių „Hyundai“ bagažinė yra didžiausia tarp šio testo dalyvių, o štai kraulumas – 430 kg – mažiausias.

Šiame modelyje siūlomas naujas derinys: dviejų litrų 136 AG dyzelinis variklis, visi varantieji ratai ir šešių pakopų automatinė pavarų dėžė. Tačiau su tokia įranga automobilis yra lėčiausias tarp testo ketverto. Be to, dyzelinis variklis veikia gan garsiai, o automatinė greičių dėžė reaguoja vangiai. Pakaba pernelyg siūbuoja, o vairo sistema reaguoja netiksliai. Taigi gamintojai, norėdami pašalinti šiuos trūkumus, dar turi ties kuo padirbėti. Korėjiečių „Hyundai ix35“ važiuoja visiškai pakenčiamai, bet tikrai ne idealiai: „Yeti“ yra dinamiškesnis, o „Tiguan“ – komfortiškesnis. Tačiau neblogos degalų sąnaudos ir penkerių metų garantija jam uždirba keletą pagyrimo žodžių.

2 vieta. Ilgų nuotolių bėgikas „Volkswagen Tiguan“ (517 taškų)

VW koncernas „Tiguan“ pristatė gana vėlai – 2007 metais. Tačiau tai buvo padaryta taip įspūdingai, kad pagal pardavimo rezultatus jis tebepirmavo ir pernai. Sėkmės priežastis išvardinti lengva: „Tiguan“ – itin erdvus ir dideliu funkcionalumu išsiskiriantis automobilis. Galines sėdynes galima nulenkti dalimis, o jų nugaros atramas reguliuoti. Ar kompaktinis VW SUV modelis per tą laiką nepaseno? Na, jeigu jau apie tai kalbame, tai galbūt jo prietaisų skydelis šiek tiek ir primena antikvarinį.

Didžiausia stiprybė – itin komfortiškas

Dviejų litrų darbinio tūrio TDI variklis, kurio galingumas siekia 140 AG, dirba tyliai ir santūriai, neparodydamas tikrojo savo temperamento. Derinys su miklia DSG transmisija funkcionuoja puikiai. Tam neprilygsta įprasti tos pačios klasės automobilių iš Azijos šalių „automatai“. „Tiguan“ stiprybė – geras važiavimo komfortas, ypač, kai šis SUV yra su reguliuojamais amortizatoriais (DCC už 3201 Lt). Tačiau „Tiguan“ kaina (103 694 Lt) atėmė iš jo pergalę.

1 vieta. Ištvermingas ir tvirtas „Škoda Yeti“ (529 taškai)

Pastarasis „Yeti“ kosmetinis atnaujinimas nė kiek nepakeitė pagrindinių jo privalumų. Vis dar stebina tai, kad 4,22 m ilgio „Škoda“ SUV automobilis išsiskiria neįprastai erdviu salonu. Kaip ir anksčiau, galinės sėdynės lengvai transformuojamos, jas galima nulenkti atskirai, pastumti ir išmontuoti. Tačiau jų reguliavimo svirtys liko labai gležnos.

„Yeti“ posūkius įveikia it pašėlęs

Dviejų litrų 140 AG TDI variklis yra toks pat, kaip ir „Tiguan“, tačiau 100 kg lengvesniame „Yeti“ modelyje jam darbuotis lengviau. Ir nors VW automobilyje yra naudojama septynių pavarų DSG, o „Škoda“ SUV – tik šešių, didelio skirtumo nesijaučia. Be to, „Yeti“ degalų sąnaudos tarp šio ketverto yra mažiausios: testo metu jos siekė tik 6,8 litro 100 km kelio. Palyginti su „Tiguan“, posūkius „Yeti“ įveikia užtikrintai. Važiavimo malonumą gadina per daug standi ir tartum medinė pakaba. Suskaičiavus visus testo rezultatus, palankesnė kaina padėjo „Yeti“ modeliui laimėti dvikovą su „Tiguan“.

Techniniai gamintojo duomenys

„Hyundai“

„Mitsubishi“

„Škoda“

„Volkswagen“

Durų/vietų
salone sk.

5/5

5/5

5/5

5/5

Variklis

turbodyzelinis

turbodyzelinis

turbodyzelinis

turbodyzelinis

Variklio darbinis tūris (cm3)

1995

2268

1968

1968

Galia kW (AG) esant aps./min.

100 (136)/3000

110 (150)/4000

103 (140)/4200

103 (140)/4200

Maks. sukimo momentas
(Nm esant aps./min.)

373/2000

360/1500

320/1750

320/1750

Maks. greitis
(km/h)

182

190

187

188

Pavarų dėžė

6 aut.

6 aut.

6 aut.

7 aut.

Varantieji
ratai

visi

visi

visi

visi

Testuoto automobilio padangos

225/55 R18 H

215/60 R17 H

225/50 R17 H

235/50 R18 V

Testuoto automobilio padangų
modelis

„Hankook Optimo K 415“

„Yokohama Aspec A349“

„Dunlop SP Sport01“

„Continental Crosscontact UHP“

Automobilio keliamas
triukšmas dB

74

74

73

71

Degalų bako
talpa (l)

58

63

60

64

Tempiamos priekabos svoris
su stabdž./be stabdž. (kg)

1600/750

1400/745

2100/750

2500/750

Bagažinės
talpa (l)

591–1436

419–1219

405–1760

470–1510

Ilgis/plotis/
aukštis (mm)

4410/1820/
1665

4295/1770/
1625

4222/1793/
1691

4433/1809/
1703

Degalų sąnaudos (l/100 km, mieste/užmiestyje/
vidutinės)

8,6/5,8/6,8

7,1/5,1/5,8

7,5/5,5/6,3

6,8/5,3/5,9

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Hyundai ix35“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Hyundai ix35“

Testuota

„Hyundai“

„Mitsubishi“

„Škoda“

VW

Įsibėgėjimas 0–50 km/h (s)

3,3

3,2

3,1

3,2

0–100 km/h (s)

12,4

10,0

10,1

10,4

0–130 km/h (s)

22,8

17,2

18,0

18,7

Elastingumas 60–100 km/h (s)

7,7

5,4

5,9

6,0

80–120 km/h (s)

11,0

6,9

8,0

8,2

Automobilio masė/kraulumas (kg)

1710/430

1579/481

1603/527

1712/548

Svorio pasiskirstymas priek./gal. (proc.)

60/40

62/38

59/41

59/41

Apsisukimo spindulys į kairę/į dešinę (m)

11,4/11,2

11,3/11,6

10,6/10,4

11,8/11,7

Stabdymo kelias važiuojant 100 km/h atvėsusiais stabdžiais (m)

39,0

38,2

36,7

38,6

važiuojant 100 km/h įkaitusiais stabdžiais (m)

38,6

37,7

36,7

37,6

Triukšmingumas salone važiuojant 50 km/h (dB)

61

60

59

61

važiuojant 100 km/h (dB)

68

68

66

65

važiuojant 130 km/h (dB)

71

73

71

70

Degalų sąnaudos (l/100 km)

7,6

7,3

6,8

7,3

Nuvažiuotas atstumas pilnu baku (km)

760

860

880

870

(„Škoda“ nuotr.)/„Škoda Yeti“
(„Škoda“ nuotr.)/„Škoda Yeti“

Kainos/įranga

„Hyundai“

„Mitsubishi“

„Škoda“

VW

Modelis

ix35 Style 2.0 CRDi 4WD AT

ASX Instyle 2.2 DI-D 4WD

Yeti Outdoor Ambition 2.0 TDI 4x4 DSG 140 AG

Tiguan 2.0 TDI Track & Field  DSG

Oro pagalvių skaičius

6

7

7

6

ESP sistema

S

S

S

S

Oro kondicionierius/klimato kontrolė (Lt)

–/S

–/S

S/1710*

–/S

Automatinis pavarų perjungimas (Lt)

S

S

S

S

CD grotuvas/garsiakalbių skaičius

S/6

S/9

S/4

S/8

Šildomos priekinės sėdynės (Lt)

S

S

630

998

Pastovaus greičio palaikymo sistema (Lt)

S

S

590

S

Lengvojo lydinio diskai (Lt)

S

S

S

S

Odinis salonas (Lt)

S

7779

Navigacijos sistema (Lt)

4 200

S

nuo 2140

2410

Ksenoniniai žibintai (Lt)

S

3480

4243

„Metallic“ dažai (Lt)

850

870

1300

1467

Bazinė kaina (Lt)

94 990

115 925**

87 370

103 694

S – serijinė įranga, * – paketo kaina ** – kaina Vokietijoje. Lietuvoje parduodama versija su 1.8 DI-D varikliu, žemesniu įrangos lygiu ir mechanine transmisija kainuoja 79 990 Lt.

Gamintojo nuotr./„Mitsubishi ASX“ premjera
Gamintojo nuotr./„Mitsubishi ASX“ premjera

Eksploataciniai duomenys

„Hyundai“

„Mitsubishi“

„Škoda“

VW

Techninė priežiūra km/metai

30 000/1

15 000/1

15 000/1

15 000–30 000/2

Priežiūros išlaidos (Lt) nuvažiavus 120 000 km

4874

6113

3546

4411

Garantija (m.)/ridos apribojimas (km)

5/neribota

3/100 000

4/120 000

3/100 000

Prarūdijimo garantija (m.)

12

12

12

12

Draudimo įmoka (Lt) 1 m./apsaugos lygis*

3510/4

4414/4

2808/4

3306/4

* – „Lietuvos draudimo“ duomenys

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Volkswagen Tiguan“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Volkswagen Tiguan“

Įvertinimas 

Kėbulas Taškai (maks.) „Škoda“ „Volkswagen“ „Hyundai“ „Mitsubishi“

Erdvumas priekyje

20

18

18

17

12

Erdvumas gale

20

15

17

15

12

Erdvumo pojūtis

10

7

8

7

6

Bagažinės tūris

20

13

13

16

9

Kintamumas

10

7

6

2

7

Kraulumas

10

8

8

6

7

Buksyruojamas svoris

5

4

5

2

2

Matomumas

15

13

12

10

11

Kokybės įspūdis

20

16

17

15

13

Funkcionalumas

10

8

7

8

7

Saugumo įranga

10

5

5

4

5

Tarpinis rezultatas

150

114

116

102

91

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Hyundai ix35“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Hyundai ix35“

Pavara

Taškai (maks.)  „Škoda“  „Volkswagen“  „Hyundai“  „Mitsubishi“

Įsibėgėjimas

15

9

9

7

10

Elastingumas

20

12

11

7

13

Maksimalus greitis

5

3

3

3

3

Važiavimo kultūra

15

12

12

9

11

Sukimo momentas

10

8

6

6

9

Pavarų dėžė

20

16

17

12

12

Degalų sąnaudos testuojant

30

27

26

25

26

Nuvažiuotas atstumas pilnu baku

10

5

5

4

5

Tarpinis rezultatas

125

92

89

73

89

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Volkswagen Tiguan“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Volkswagen Tiguan“

Komfortas

Taškai (maks.) „Škoda“ „Volkswagen“ „Hyundai“  „Mitsubishi“

Įlipimas

5

4

5

4

3

Sėdėsena

15

12

13

11

10

Priekinės sėdynės

20

16

17

14

14

Galinės sėdynės

10

6

8

6

5

Prietaisų skydelis

10

9

9

8

6

Pakaba

25

19

23

16

15

Triukšmas salone

10

7

7

6

6

Subjektyvus triukšmingumo vertinimas

15

11

12

9

9

Komforto įranga

15

11

8

14

13

Multimedija/jungtys

10

5

5

6

7

Pagalbinės sistemos

5

1

3

1

0

Kondicionieriaus veikimas

10

6

3

6

5

Tarpinis rezultatas

150

107

113

101

93

 

Gamintojo nuotr./„Mitsubishi ASX“ premjera
Gamintojo nuotr./„Mitsubishi ASX“ premjera
Valdymas

Taškai (maks.)

„Škoda“ „Volkswagen“ „Hyundai“  „Mitsubishi“

Važiavimo užtikrintumas

20

18

18

16

15

Elektroninė pagalba vairuojant

15

13

13

10

11

Važiavimas tiesiąja

10

10

10

10

9

Važiavimas įveikiant posūkius

20

18

17

13

14

Vairo sistema

20

17

17

13

12

Trauka

10

10

10

10

10

Apsisukimo spindulys

10

7

4

5

5

Stabdžiai

20

14

11

10

11

Tarpinis rezultatas

125

107

100

87

87

(„Škoda“ nuotr.)/„Škoda Yeti“
(„Škoda“ nuotr.)/„Škoda Yeti“
Ekologija

Taškai (maks.)

„Škoda“ „Volkswagen“ „Hyundai“  „Mitsubishi“

Išoriniai matmenys

10

6

5

5

6

Automobilio masė

10

6

6

6

7

CO2 tarša

10

8

7

7

7

Išmetamų teršalų kiekis

5

3

4

3

4

Automobilio keliamas triukšmas

5

2

3

2

2

Ekologiška įranga

10

0

4

0

0

Tarpinis rezultatas

50

25

29

23

26

Testo metu Vokietijoje gautų duomenų įvertinimas

600

445

447

386

386

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Volkswagen Tiguan“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Volkswagen Tiguan“
Eksploatacijos išlaidos Lietuvoje

Taškai (maks.)

„Škoda“ „Volkswagen“ „Hyundai“  „Mitsubishi“

Kaina

50

45

35

40

30

Nuvertėjimas

20

14

14

10

10

Techninis aptarnavimas

10

8

7

6

4

Garantija

10

8

6

10

6

Draudimas

10

9

8

7

5

Tarpinis rezultatas

100

84

70

73

55

Galutinis įvertinimas

700

529

517

459

441

Visa „Mitsubishi“ modelio įranga – serijinė

Navigacijos įranga, kaip ir „Hi-Fi“ sistema, yra „Instyle“ komplektacijos „Mitsubishi ASX“ modelio serijinė įranga. O štai „Style“ versijos „Hyundai ix35“ automobilio navigatorius įeina į papildomos įrangos paketą ir kainuoja (kartu su atbulinės eigos kamera ir „Hi-Fi“ sistema) 4200 litų. Įrangos pakete yra „Bluetooth“, pastovaus greičio palaikymo sistema, rūko žibintai ir sėdynių šildymo sistema. „Škoda“ modelyje kaip papildoma įranga montuojama „Kolumbus“ navigacijos sistema kainuoja 5900, o „Bluetooth“ – 1260 litų. „Tiguan“ SUV esantis radijas su navigacijos sistema „RNS 510“ kainuoja solidžią sumą – papildomai teks sumokėti 6263 litus, o „Bluetooth“ sąsaja – dar mažiausiai 891.

„Mitsubishi“. Čia viskas įskaičiuota: navigacijos sistema, „Hi-Fi“ su žemų dažnių garsiakalbiu, „Bluetooth“. Valdymas – nepriekaištingas.

„Hyundai“. Navigacijos sistema papildomai kainuoja 4200 litų, už „Bluetooth“ („Style“ versija) primokėti nereikės, prijungimas – paprastas.

„Volkswagen“. Čia į pagalbą teks pasitelkti visą savo išmonę: „Bluetooth“ prijungiamas per prietaisų skydelyje esantį ekraną.

„Škoda“. „Bluetooth“, prijungiamas kaip ir VW modelyje, kainuoja 1260 litų, garsas valdomas nuorodomis ekrane.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Hyundai ix35“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Hyundai ix35“

Išvada

Testo tiesiojoje tarpusavyje konkuruoja du to paties VW koncerno automobiliai – tai „Škoda Yeti“ ir jo „brolis“ „VW Tiguan“. Esminė konkurencija – dėl kainos. Bet ne tik dėl jos. Abiejuose automobiliuose įdiegtos VW koncerno technologijos, tačiau gamintojai labai sumaniai apdovanojo jas skirtingomis charakteristikomis: „Tiguan“ yra komfortiškas ir solidus, o „Yeti“ – žavingas ir pabrėžtinai dinamiškas. VW gamintojai tokius dalykus gerai išmano – juk nesinori nuvilioti savo gentainio klientų, bet tuo pačiu stengiamasi sudominti kitų koncernų pirkėjus. „Hyundai“ ir „Mitsubishi“ rezultatai nelabai skiriasi, tad abu jie seka vienas paskui kitą. Šie du SUV simpatiški ir turi geras perspektyvas, tačiau po atnaujinimo kai kuriomis smulkmenomis jie vis dėlto atsilieka nuo testo lyderių „Škoda“ ir VW automobilių.

Pasiskirstymas vietomis

1. „Škoda Yeti“: 529 taškai

Šis „rubiko kubas“ stebina erdvumu ir funkcionalumu. Jo degalų sąnaudos nedidelės, o važiuoja Yeti itin dinamiškai. Be to, jis yra pigiausias šio testo SUV automobilis.

2. „VW Tiguan“: 517 taškų

Gerai subalansuotas, erdvus ir komfortiškas SUV, važiavimo savybėmis prilygstantis čekų „Yeti“ modeliui, tik, deja, gerokai brangesnis.

3. „Hyundai ix35“: 459 taškai

Elegantiška forma, daug papildomos įrangos ir gera garantija – tai ix35 privalumai. Vis dėlto gamintojai dar turėtų patobulinti jo važiavimo savybes ir variklį.

4. „Mitsubishi ASX“: 441 taškas

ASX turi galingą variklį ir gausią papildomą įrangą. Gaila, bet šis japonų SUV yra gana ankštas, be to, jo eksploatacija yra palyginti brangi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų