„Peugeot“ tikslas buvo prisikviesti pas save SUV ir MPV (vienatūrių) automobilių pirkėjus, pasiūlant jiems du viename.
„Rifter“ sukurtas ant naujos platformos, turi didesnę prošvaisą, dvi kėbulo versijas, 5 arba 7 sėdimas vietas ir didžiulį tūrį bagažui.
Turėdamas trumpesnį variklio dangtį automobilis atrodo itin elegantiškai, jo siluetas dinamiškas. Platesnis priekinis stiklas leidžia mėgautis didesniu apžvalgos kampu. Automobilis turi krosoveriams būdingų stiliaus elementų (ratų arkų ir šonų apdailos), didelio skersmens ratus.
Sutikite, prancūzai sukūrė tikrai akiai labai mielą „kabluką“, kuris tikėtina taps daugelio kelionių palydovu ar tiesiog geru šeimos draugu net ir trumpose kelionėse mieste. Taip pat su „Rifter“ drąsiau galima išsukti ir į prastesnės būklės užmiesčio kelius – automobilis turi papildomai užsakomą sukibimo valdymo sistemą, kuri turi skirtingos dangos režimus bei padeda važiuojant į pakalnę.
TAIP PAT SKAITYKITE: Konkursą „Lietuvos metų automobilis 2019“ laimėjo „Peugeot 508“
Ilgiau užsižiūrėjus į automobilį, kyla tik viena mintis – jis sutvertas ilgoms kelionėms ir nuotykiams jose. Gamintojas užsimena ir apie keturiais ratais varomą versiją, kurios prototipas jau pilnai funkcionuoja. Taigi belieka sulaukti, kada visa tai pasieks ir masinės produkcijos vartus. O tuomet tai bus itin geras koziris šiam automobiliui.
Konfigūruojant „Rifter“ išorę, bus galima rinktis iš 8 spalvų, o norint bus galima pasirinkti ir aukščiausio lygio „GT Line“ versiją.
Kelyje
Kad su „Rifter“ gera keliauti, buvo galima įsitikinti testuojant šį automobilį Prancūzijos ir Monako keliais. Greitkeliai ir kalnų vingiai atskleidė bene visas šio automobilio kortas.
Važiuoja „Rifter“ komfortiškai. Posūkiuose automobilis linkęs siūbuoti, o sėdynėms trūksta šoninio prilaikymo. Vairas nėra itin informatyvus. Žinoma, keliaujant ramiu režimu – visa tai automobiliui gali būti atleistina. Net gi atlikus mažą korekciją vairu, niekas stipriai nepasikeis, kuomet bus atsisukta į gale siaučiančius vaikus ar ieškoma į priekį jų numesto žaislo. Viso šio automobilio minkštumo vairuotojas gali ir nepajusti, bet ne itin sklandų mechaninės greičių dėžės darbą – tikrai pajus. Atrodo, kad ten prikišta vatos, kuri trukdo sklandžiai įjungti pavarą.
Žinoma, ilgiau pavažinėjus su mechanine greičių dėže, galima prie jos priprasti, bet naujos kartos, 8 laipsnių automatinės greičių dėžės pasirinkimas – būtų tobulas variantas.
Talpus ir patogus
Bendras jausmas prie „Rifter“ vairo – geras. Ir tai yra puikus automobilis šeimai, važinėjant su juo kasdien ar leidžiantis į tolimas keliones. Jam puikiai tiks ir gero darbinio arklio apibūdinimas, nes krovinius vežti jis taip pat sugebės!
Gamintojas siūlo dvi „Rifter“ kėbulo versijas: standartinė ir prailginta. Pastaroji yra 4753 mm ilgio arba 35 centimetrais ilgesnė už standartinę. Abi jos gali būti komplektuojamos su penkiomis arba septyniomis sėdimomis vietomis.
Bagažo skyriaus talpa įspūdinga – nuo 775 litrų (standartinė versija su 5-iomis sėdimomis vietomis) iki 4000 litrų (ilgoji versija, nulenkus visas sėdynes). Taigi esant reikalui, „Rifter“ gali pavirsti į puikią krovinių pervežimo mašiną, į kurią galima pakrauti net trijų metrų ilgio lentas ar kitus ilgus daiktus.
Verta paminėti ir tai, kad galinis dangtis turi atskirai atidaromą langą, kas yra itin patogu norint įmesti nedidelį ryšulį.
Automobilio viduje erdvu, virš galvos apstu vietos. O erdvės pojūtį dar padidina ir panoraminis stogas, kurį galima užsisakyti papildomai.
„Rifter“ turi net 28 vietas, kur galima pasidėti įvairius daiktus. Svarbiausia, atsiminti, kur kas sudėta. Įdomu tai, kad prietaisų skyde nėra oro pagalvės, kuri įtaisyta stoge. Tai leidžia turėti dvi daiktadėžes keleivio pusėje.
Vairuotojas galės džiaugtis patogiu, mažo diametro „Rifter“ vairu, virš kurio įtaisytas prietaisų skydas, o 8 colių ekranas – iš dešinės. Tai įprastas „Peugeot“ interjero derinys. Sėdėti prie vairo patogu, visi prietaisai lengvai pasiekiami ranka.
Gamintojas šiam modeliui siūlo daugybę elektroninių pagalbininkų. Tai ir ženklų atpažinimo sistema, ir adaptyvi greičio valdymo sistema su sustabdymo funkcija, ir išmaniojo telefono įkroviklis, ir galinė 180 laipsnių statymo pagalbos sistemos kamera, ir nematomų zonų stebėjimo sistema bei dar nemažas sąrašas saugumo ir komforto sistemų.
Varikliai
„Rifter“ siūlomas su trimis dyzeliniais ir dvejais benzininiais varikliais: 1,2 litro jėgainė su 110 AG arba 130 AG. Tuo tarpu 1,5 litro dyzelinis agregatas gali būti trijų skirtingų versijų: 75 AG ir 230 Nm, 100 AG ir 250 Nm, 130 AG ir 300 Nm.
Testų metu teko išmėginti tris „Rifter“ versijas. Važiuojama buvo greitkeliais bei vingiuotais kalnų keliais, o važiavimo režimas – netaupiausias. 130 AG dyzelinis variklis, suporuotas su automatine greičių dėže reikalavo 8,2 l/100 km, o su mechanine – pusantro litro mažiau. 110 AG benzininė jėgainė su mechanine greičių dėže naudojo beveik 10 litrų degalų šimtui kilometrų kelio.
Gamintojas kalba apie žemesnes degalų sąnaudas, prie kurių tikrai būtų galima ženkliai priartėti stengiantis važiuoti ekonomiškiau ir neapkraunant variklio didelėmis apsukomis nuolat kylant į kalnus.
Kaina
„Peugeot Rifter“ kaina mūsų šalyje prasideda nuo 17 800 eurų, o prailgintos versijos kaina vos 1100 eurų didesnė.
Taigi galvojant apie krosoverį, dabar drąsiai galima atsisukti ir į „Peugeot Rifter“ pusę, bei įvertinti ir patirti, ką siūlo šis automobilis.