Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuviški Marso kanjonai, žvelgiant pro „Tiguan“, „Kodiaq“ ir „Ateca“ langus

Idėja išbandyti tris labai panašius, ant tos pačios MQB koncerno VAG platformos sukonstruotus vidutinio dydžio visureigius kilo kolegai Karoliui iš „Top Gear“. Nes „Tiguan“, „Kodiaq“ ir „Ateca“ yra tarsi giminės, viena šeima. Todėl ir važiavome iki Šeimyniškių atodangos. Šis pasakojimas – iš serijos #AutomobiliuPoLietuva.

Surengėme savotišką autoturizmo sprintą dundančiu keliu Vilnius – Utena iki Marso kanjonų, esančių Užpalių kaime. Patikėkite, Utenos rajone esanti Šeimyniškių atodanga – tikras kosmosas.

Pradėkime nuo kosmoso, o tuomet jau nusileisime į žemę. Tiksliau, į betoninę magistralę, kuri puikiai atskleidė trijų šeimos narių pakabų savybes.

Kosmosas Lietuvos šiaurėje

Reto grožio Šeimyniškių atodangą su konglomerato uola patogu aplankyti savaitgalio kelionių metu. Ji nuo Utenos nutolusi vos per 24 km į šiaurę. 2002 m. paskelbta geologiniu gamtos paveldo objektu.

Panašu, kad čia praeita milžino, kuris pabėrė riedulių.

Kuo ji tokia ypatinga? Visų pirma, vaizdu. Čia tikrai galima filmuoti „Žvaigždžių karus“. Pirmas epitetas, atėjęs į galvą – Marso kanjonai Lietuvos šiaurėje. Žvelgiant iš tolo, panašu, kad čia praeita milžino, kuris pabėrė didžiulių duonos trupinių.

Didžiausias iš jų kadaise buvo 4,5 m aukščio ir 6 m pločio. Bet, priėję arčiau ir geriau įsižiūrėję, pamatysite, kad šie „rieduliai“ – tai gamtos suklijuoto žvyro ir smulkių akmenėlių luitai. Kažką panašaus esu matęs tik filmuose arba tarpekliuose kur nors Tunise, Atlaso kalnuose.

Anksčiau šioje vietoje buvo tiesiog žvyro karjeras, todėl ji dar iki šiol žmonių vadinama Užpalių karjeru. Per daugelį metų kasant žvyrą, atidengti gamtiškai susicementavusio konglomerato dariniai. Konglomeratas – tai nuosėdinė uoliena, sudaryta iš apvalainų uolienų gabalų ir sutvirtinta cementu.

Šie konglomerato luitai yra puikus reginys nuo šalia esančios atodangos. Tik neatidėliokite vizito į šią įspūdingą vietą, nes lietūs nuolat plauna luitus, tad vaizdų, užfiksuotų nuotraukose, po dešimtmečio galite jau nebepamatyti.

Utenos kelio išbandymai

Kelias iš Vilniaus į Uteną – puiki vieta automobilių išbandymams. Žurnalistai Karolis, Dainius ir šių eilučių autorius ilgiausios bazės „Škoda Kodiaq“ (4,70 m), trumpesniu „Volkswagen Tiguan“ (4,49 m) ir dar trumpesniu „Seat Ateca“ (4,36 m) važiavo pasikeisdami.

Važiuodamas betonine magistrale geriausiai jaučiausi prie „Kodiaq“ vairo. Šitas SUV klasės automobilis, nors ir didžiausias, nėra „sunkus“, bet tuo pačiu metu dėl ilgesnės bazės geriau sugeria kelio nelygumus. Gal jam padėjo 18 colių ratai? Nes VW buvo apautas 20 colių skersmens ratlankiais. Tiesa, garso izoliacija nėra pati stipriausia „Kodiaq“ pusė.

Jei kalbėtume apie erdvę viduje, ypač apie galinę sėdynę, ir vėl komplimentus skirčiau „Kodiaq“. Vietos šio automobilio gale – labai daug, bagažinė didelė, galima užsisakyti versiją su 7 sėdynėmis. Bent jau man, 190 cm ūgio vyrukui su šeima, kelionėms geriausiai tiktų čekų gaminys.

Akivaizdu, kad VAG koncernas neleidžia „Škoda“ kūrėjams sukonstruoti automobilio, gražesnio už „Volkswagen“.

Automobilio trūkumas – specifinis dizainas. Akivaizdu, kad VAG koncernas neleidžia „Škoda“ kūrėjams sukonstruoti automobilio, gražesnio už „Volkswagen“. Tačiau „Škoda“ siūlo daugybę malonių, praktiškų niekučių. Nekalbu apie duryse paslėptus skėčius. Tai – išimamas iš bagažinės prožektorius, langų gremžtukas, specifinės mini šiukšlių dėžės durelėse.

Tačiau didžiausia naujovė – atidarant duris automatiškai išlendančios guminės durų apsaugos. Sustoję prie prekybos centro tikrai neapibraižysite kaimyno automobilio durelių.

Kokie skirtumai?

Taigi trys broliai, komplektuojami iš analogiškų agregatų, tačiau labai skirtingi savo išmatavimais ir apdaila.

Bet gal ir gerai. Jei norisi itin dailaus ir prestižinio, renkiesi VW, jei praktiško ir talpaus – „Škoda“. Jei sportiškesnio, ispaniško temperamento turinčio miesto visureigio – griebi „Lietuvos metų automobiliu 2017“ išrinktą „Seat Ateca“.

Tiesa, „Seat“ akivaizdžiai sutaupė tokioms smulkmenoms kaip bagažinės dangčio pagrindas (jis iš plono kartono, o ne iš storesnės faneros, kaip pas jo brolius). Kuklesnė ir durelių apdaila, panelės plastmasės.

Iš esmės „Ateca“ yra tas pats pirmos kartos „Tiguan“. Netrukus analogišką automobilį pristatys ir „Škoda“.

„Seat“ gudrybė

automobilių duomenys

  • „Škoda Kodiaq“ Style. Kaina 34 450 Eur. Variklis 1.4 TSI, 110kW (150 AG), DSG 6 pav., priekinių ratų pavara.
  • „VW Tiguan“ HG. Kaina 38 107 Eur. Variklis 1.4 TSI, 110kW (150 AG), DSG 6 pav., priekinių ratų pavara.
  • „Seat Ateca“ Xcellence. Kaina 36 982 Eur. Variklis 2,0 TDI, 190 AG, DSG 7 pav., visų ratų pavara 4Drive.

Jei atvirai, objektyviai palyginti šių automobilių važiavimo savybes trukdė tai, kad „Seat“ jėgainė – pati galingiausia (190 AG, dyzelinas), o „Tiguan“ ir „Kodiaq“ į šviesią ateitį vežė benzininiai 1,4 l varikliai su turbinomis (150 AG). Be to, „Ateca“ vienintelė iš šios trijulės buvo varoma 4x4 ratais. Tad ant žvyro jautėsi geriausiai. Štai dėl ko „Seat“, bent jau šio bandymo metu, galima pavadinti sportiškiausiu.

Tos pačios gudrybės „Seat“ atstovai griebėsi ir „Metų automobilio“ rinkimų metu – žurnalistams pasiūlė galingąjį 190 AG dyzelį. Todėl prieš pusmetį „Metų automobilio“ stovykloje persėdęs iš „Ateca“ į ne tokį galingą, tegul ir su puikia apdaila, „Tiguan“, nustebau: na netraukia...

„Tiguan“ turi kitą privalumą – visiškai skaitmeninį prietaisų skydelį. Taigi jis arčiau kosmoso, nei kiti broliai.

Tačiau „Tiguan“ turi kitą privalumą – visiškai skaitmeninį prietaisų skydelį. Taigi jis arčiau kosmoso, nei kiti broliai. Bent jau man buvo tikrai smagu, panašiai kaip „Audi“, išskleisti žemėlapį per visą prietaisų skydelio vidurį – taip gerokai patogiau nei žiūrėti į mažą jo fragmentą („Kodiaq“ ir „Ateca“) arba žvilgčioti į tapšnoklį (8 colių LCD ekraną).

Bet tai – tik akimirkos įspūdis. Pavažiavus ilgesnį laiką, skirtumai pasimiršta. Tačiau kainos skirtumas – ne. Kaip matote, pigiausias iš bandytų buvo „Kodiaq“, o brangiausias – „Tiguan“. Kainos skirtumas – beveik 4 tūkst. eurų.

Kas yra nugalėtojas

Tokiu atveju, įvertinęs kainos ir kokybės santykį bei dyzelinio variklio 400 Nm sukimo momentą, tikrai patogias sėdynes, pirmą vietą skirčiau „Ateca“ – panašiai pasielgė ir „Metų“ automobilio komisija. Nes „Seat“ sportiškas, pakankamai gražaus dizaino, ekonomiškas ir ne pats brangiausias.

Tačiau, jei pirkčiau automobilį pretenzingai žmonai, kuriai svarbu kokybė ir komfortas, o sportiškumas nerūpi, rinkčiausi vieną iš kitų dviejų. Jei žmona puošiasi „Swarovski“, jai labiau tiktų „Volkswagen“ su visomis iliuminacijomis – bulvių maišų juk nevežios.

Bet gražiajai sodininkei, ūkininkei ar trijų vaikų mamai parinkčiau tik „Škoda“. Nes, kaip jau esu rašęs anksčiau, „Kodiaq“ už gerokai mažesnę kainą vairuotojui suteikia beveik tuos pačius erdvinius patogumus, kaip didieji „Kia Sorento“ ar „Hyundai Santa Fe“. Šiuo atveju „Škoda“ gudriai įšoka į viduriuką tarp dičkių ir vidutinio dydžio SUV.

Daugiau #AutomobiliuPoLietuva straipsnių rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų