Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tilto į Krymą statybos: gera ir bloga žinia V.Putino Rusijai – pinigai dingsta „juodojoje skylėje“

19 km tilto per Kerčės įlanką į Krymą statytojai giriasi, kad jau pradėjo kalti pirmąsias atramas jūros ekvatorijoje. Tačiau projekto kritikai baiminasi, kad nenutiktų, kaip su Rytiniu kosmodromu: pinigų sukišta (ir išgrobstyta) daug, o naudos – mažai.
Tilto per Kerčės įlanką statybos
Tilto per Kerčės įlanką statybos / Most Life nuotr.

Šis naujausias ir ambicingiausias V.Putino kontroliuojamas objektas ne tik kad nebuvo baigtas laiku. Pirmasis, gerokai pavėlavęs raketos skrydis iš jo buvo pažymėtas nesėkme – teko keisti visus valdymo kabelius.

Kodėl nugriuvo tiltas į Krymą?

1945 m. Sovietų sąjunga jau buvo pastačiusi tiltą į Krymą. Tiesa, juo važiavo tik traukiniai. Ir labai neilgai – pats pirmas ledonešis nunešė atramas.

Todėl dabar tilto, kuris Rusijai turi ne tik ekonominę bet ir politinę reikšmę, statybos skubinamos kiek įmanoma. Projektą planuojama baigti 2018 m. Tačiau kyla rimtų abejonių, ar planai bus įgyvendinti laiku. Ir baiminamasi dėl projekto saugumo.

NASA/Wikimedia Commons iliustr./Tilto per Kerčės įlanką statybos
NASA/Wikimedia Commons iliustr./Tilto per Kerčės įlanką statybos

Todėl, nors tilto statytojai dar tik žengia pirmuosius žingsnius iš sausumos į jūrą, jau atliekami jo konstrukcijos išbandymai uraganu ir ledonešiu. Tiesa, bandomas ne realus tiltas, o jo prototipas, atspausdintas 3D printeriu – 50 kartų mažesnis, nei realus.

NASA/Timo Kopros nuotr./Kerčės pussiasalis ir įlanka iš TKS
NASA/Timo Kopros nuotr./Kerčės pussiasalis ir įlanka iš TKS

Metamos didžiulės sumos: pinigai dingsta „juodojoje skylėje“

Blogiausia žinia V.Putinui ir visai Rusijai, ko gero yra tai, kad, kaip buvo paskelbta valstybės taryboje, tilto statybos smarkiai pabrangs. Net 2-3 kartus!

Tiltas brangs 2-3 kartus.

Nes, pasak statytojų, medžiagos statybai perkamos ne tiesiogiai, o per tarpininkus. Todėl vicepremjero Dmitrijaus Kozako žodžiais tariant, dalį pinigų praris „juodoji skylė“. O ta dalis ne tokia jau maža – milijonai.

Primename, kad pirminiais paskaičiavimais, 19 km tilto statyba turėjo kainuoti 50 mlrd. rublių. Dabar jau kalbama apie 228 mlrd. (beveik 3 mlrd. Eur). „Klerkai“ teisinasi, kad statybą brangina ir tai, kad jie nebuvo paskaičiavę, kad reikės didelių pertvarkymų ir krantuose – kuriant infrastruktūrą ir miestelius statybininkams. Tačiau neoficiali versija – savo dalies nori įvairaus kalibro tarpininkai.

Todėl, kaip rašo utro.ru, labai gali būti, kad statybos dėl projekto vystytojų aplaidumo brangs dar ne kartą.

Portalas primena kitas panašias istorijas, kai „amžiaus statybos“ nuolat brango, iš to pelnantis tarpininkams: Primorės okeanariumo tiltas, olimpinė bobslėjaus trasa Sočyje, tas pat jau minėtas kosmodromas. Visais trim atvejais iškeltos bylos dėl milijardų rublių grobstymo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais