Tokios transporto priemonės dar tikrai nematėte: autonominis „Zoox“ elektromobilis turi stebėtinai didžiulę bateriją

„Amazon“ priklausantis startuolis „Zoox“ kuria autonominius elektromobilius. Jų technologijos yra labai įdomios – maži automobiliukai pagal gamintojo norus turėtų važinėti saugiai ir efektyviai be jokio vairuotojo. Tačiau stebina ne tik tai – „Zoox“ mašinos turi ir stebėtinai dideles baterijas.
Autonominis „Zoox“ automobilis
Autonominis „Zoox“ automobilis / Gamintojo nuotr.

„Zoox“ iš pradžių buvo nepriklausomas startuolis, tačiau visai neseniai jį įsigijo „Amazon“. Ir ne šiaip sau.

Autonominių automobilių ateitis yra praktiškai garantuota. Ir jie galės vežioti ne tik keleivius, bet ir krovinius – nesunku suprasti, kodėl internetinės prekybos milžinę „Amazon“ tai domina.

JAV sukurtas ir pagamintas autonominis „Zoox“ iš tikrųjų primena ankstesnius tokius projektus. Tai – tarsi visai mažas autobusas su kampuose sumontuotais ratais. Jokios vietos vairuotojui čia nėra – „Zoox“ yra tik autonominis automobilis. 3,63 metrų ilgis primena „Volkswagen Up!“, tačiau „Zoox“ viduje yra žymiai daugiau erdvės, nes į tą ilgį neįeina ilgas kapotas, prietaisų panelė ar bagažinė.

„Zoox“ juokais pavadinome autobusu dėl jo formos ir durų, tačiau realistiškai tai būtų taksi.

Viduje – keturios vietos keleiviams. Žinoma, „Zoox“ turi saugos diržus ir puodelių laikiklius. Sėdynės neatrodo labai minkštos, tačiau „Zoox“ ir nėra skirtas labai ilgoms kelionėms. Kai kurias automobilio funkcijas galima kontroliuoti per prie sėdynių esančius ekranus.

„Zoox“ turi daugybę kamerų, lidarų, radarų ir kitų jutiklių, skirtų užtikrinti efektyvų ir saugų važiavimą. Keleivius saugo ypatinga oro pagalvių sistema. „Zoox“ jau įveikė ne vieną saugumo bandymą.

Įdomu ir tai, kad „Zoox“ yra labiau skirtas miesto aplinkai. Tai parodo ne tik mažas automobilio dydis, bet ir didelis gamintojo dėmesys jo manevringumui. „Zoox“ yra vairuojamas visais keturiais ratais.

Tačiau tikriausiai labiausiai stebina „Zoox“ baterija. Po šio automobilio grindimis slepiasi net 133 kWh elementas – sunkiai surastumėte kitą automobilį, kuris turėtų tokią didelę bateriją. Tokio dydžio baterijos į įprastus elektromobilius nemontuojamos dėl dviejų priežasčių – kainos ir svorio (vietos tikriausiai pavyktų surasti).

Tačiau „Zoox“ važinės lėtai ir tik miestuose, todėl svoris nėra labai svarbus. O ir tai, kad „Zoox“ bus valdomas įmonių ir uždirbs pinigus, sumažina kainos reikšmę. Ta milžiniška baterija leidžia „Zoox“ nepertraukiamai dirbti iki 16 valandų.

Kompanija kol kas neatskleidžia, kada „Zoox“ imsis darbo. Šiuo metu automobiliai yra bandomi Las Vegase, San Fransiske ir Foster Sityje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų