Temą siūlykite gazas@15min.lt
Į reisą išlydėjo visa giminė
Prieš išvykstant į Italiją, prisipažįsta T.Jakubovskis, jau buvo neramu, nes per žinias iš šios šalies ir kitų valstybių pasiekdavo vis labiau sukrečiančios naujienos.
TAIP PAT SKAITYKITE: A.Verygos įsakymai be paaiškinimų varė į neviltį tolimųjų reisų vairuotojus: nežinia, kaip dabar reikės dirbti?
„Bet mano toks darbas. Jau girdėjau kalbų, kad vairuotojai gali užsikrėsti ir platinti virusą, siūlymų uždrausti važinėti, tačiau mes esame tie, kurie užtikrina prekių gabenimą. Tai ir maistas, ir medicinos technika, jei nebus mūsų, gyvenimas Europoje sustos. Tad šiuo metu mes nelabai skiriamės nuo medikų, pardavėjų ar karių – turime dirbti, kad neprasidėtų chaosas“, – sako vairuotojas.
Pats išvažiuodamas jis jautėsi itin saugus, nes ne tik pats pasirūpino apsaugos priemonėmis, bet jų skyrė ir įmonė bei, itin gausiai, giminės, sužinoję, kad teks važiuoti į Italiją.
Ilgiausią savo gyvenime automobilių eilę vyras pamatė Lietuvos-Lenkijos pasienyje
„Turėjau pirštinių, dezinfekcinio skysčio, visko ko reikia, o ir važiuoju atskirtas kabinoje, viską stebiu per langą. Jau prieš dvi savaites Europoje buvo taikomos itin griežtos taisyklės. Net norint pasirašyti važtaraštį reikėjo mūvėti pirštines, o tušinukas buvo dezinfekuojamas prieš pasirašymą ir po to“, – pasakoja T. Jakubovskis.
Pasitiko ištuštėjusios automagistralės
Kad Europa nebe tokia kokia buvo, vairuotojas pamatė vos išvažiavęs iš Lietuvos – kuo toliau, tuo keliai buvo tuštesni. Itin mažai lengvųjų automobilių, išvis neteko sutikti turistinių autobusų, nors anksčiau šiuo metų laiku jų būdavo itin daug. Net tose vietose, kur susidarydavo nuolatinės spūstys dėl tarp valstybių susikertančių transporto srautų, mašinų beveik nebuvo.
Valstybių pasieniuose vėl atsirado patikros punktai. Pavyzdžiui Italijos-Slovėnijos pasienyje, kurį kirto vairuotojas, buvo matuojama temperatūra, tad teko užtrukti apie pusvalandį. Vis tik ilgiausią savo gyvenime automobilių eilę vyras pamatė Lietuvos-Lenkijos pasienyje iš Lietuvos pusės, kuri tęsėsi daugiau nei 40 km.
Gyvenimas apmirė ne tik pačiose automagistralėse, bet ir šalia jų. Italijoje, Austrijoje, Vokietijoje uždaryti visi pakelės moteliai, parduotuvės, barai, net kai kurios degalinės.
„Šalia nedidelių degalinių, kur anksčiau vilkikai stabteldavo poilsiui, dabar sustoti nebegalima, atvažiuoja policija ir liepia išvažiuoti. Net tose vietose, kur galima ilsėtis, patys vairuotojai savo vilkikus stato toliau vienas nuo kito. Žinoma, vairuotojai kaip ir visi kiti – vieni bijo labiau, kiti mažiau, tačiau distanciją bendraudami visi išlaiko. Atsiranda nauji instinktai“, – pasakoja T.Jakubovskis.
Itin didelis dėmesys saugumui
„Baisu nebuvo. Italija, kitos šalys, dabar taip pasiruošusios, kad ten sudėtinga būtų užsikrėsti. Nieko negalima daryti be pirštinių, jų galima gauti visur, visur stovi indai su dezinfekavimo skysčiu, visur vairuotojai aiškiai instruktuojami ką ir kaip daryti. Saugumo lygis labai aukštas. Visur informacija pateikiama keliomis kalbomis, jei reikia – paaiškinama gestais“, – prisimena vairuotojas.
Vietų kur vairuotojai galėtų būriuotis itin mažai, nes viskas uždaryta. Prie degalinių stovi kavos aparatai, tad kavos pasidaryti gali, dar galima nueiti į degalinės tualetą, veikia kai kurios parduotuvės, kuriose galioja griežtos taisyklės ką gali daryti ir ko ne, visur turi dėvėti kaukę, mūvėti pirštines ir dezinfekuoti rankas. Atsiskaityti visur prašoma kortelėmis, grynieji pinigai, priimami nenoriai.
„Kroviniai kraunami tik su pirštinėmis, net norint pasirašyti sutartį tušinuką gauni tik tada kai nusiplauni rankas ir užsidedi pirštines. Pasirašius sutartį tušinukas iškart dezinfekuojamas“, – pasakoja T.Jakubovskis.
Vairuotojai – pirmose COVID-19 fronto linijose
„Šiuo metu ne kartą teko girdėti nuomonių, kad tolimųjų reisų vairuotojų kelionės turi būti ribojamos, kad jie gali tapti korona viruso platinimo šaltiniu. Tačiau tie, kas susipažinę su vairuotojų darbo specifika, supranta, kad jie yra viena saugiausių grandžių, nes visą laiką praleidžia kabinoje, turi visas reikiamas apsisaugojimo priemones, jie mato, kas vyksta, ir saugojasi tikrai labiau, nei daugelis mūsų“, – sako Gintaras Čiužas, Baltijos transporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas.
Pasak jo, visuomenė turėtų suprasti, kad vairuotojų darbas šiuo metu nedaug skiriasi nuo pardavėjų, oro uostuose keleivius pasitinkančių karių ir kitų profesijų žmonių, kurie užtikrina, kad COVID-19 pandemijos metu visuomenė būtų aprūpinama gyvybiškai svarbiomis prekėmis, nes prekių mobilumo sektorius yra visos ekonomikos tęstinumo veiksnys.
„Visų rūšių prekės ir ypatingai būtiniausios prekės – medikamentai, medicininė įranga, būtiniausi ir greitai gendantys maisto produktai, galvijai, turi judėti be apribojimų ne tik šalies viduje, bet ir tarp ES valstybių. Šiuo metu įmonės aprūpina vairuotojus svarbiausiomis apsaugos priemonėmis, vykdoma išvažiuojančių ir grįžtančių vairuotojų sveikatos patikra.
Tad kviesčiau visuomenę didžiuotis, kad turime žmonių, kurie nepabūgsta važiuoti per pandemijos paliestas valstybes ir aprūpina mus svarbiausiais produktais, užtikrina sklandžią įmonių veiklą“, – sako G. Čiužas.