TOP 5: automobilių gedimai, dėl kurių būtina pasitarti su „gydytoju arba vaistininku“

Neveltui sakoma: geras tas automobilis, kuriuo važiuodamas gali pamiršti, kad reikia įsipilti degalų. O dar geresnis tas, su kuriuo į autoservisą reikia užsukti tik tepalų pasikeisti. Na, dar stabdžių trinkelių (kaladėlių) arba padangų permontuoti pagal sezoną.
Automobilių servisas
Automobilių servisas / 123RF.com nuotr.

Tačiau automobilis toks jau yra – aktyviai važinėjant dėvisi, pamažu atsiranda smulkesni ar net ir rimtesni gedimai. Ką apie juos reikėtų žinoti? Peržvelkime penkis populiariausius, svarbius mūsų ir mūsų artimųjų saugumui kelyje. Pataria autoserviso „Melga“ meistras Dainius Luneckas.

„Melgos“ nuotr./Autoservisas „Melga“
„Melgos“ nuotr./Autoservisas „Melga“

Stabdžių sistema

Viena svarbiausių automobilio saugumo sistemų – stabdžiai. Sparčiai dėvisi ne tik plika akimi matomos detalės (stabdžių trinkelės ir diskai), bet ir tai, ko nemato paprasto vairuotojo akis. Tam, kad trinkelės ir diskai atliktų savo funkcijas, stabdžių sistema turi būti sandari, žarnelės ir vamzdeliai nepaveikti korozijos ir nesutrūkinėję dėl aplinkos poveikio.

„Melgos“ nuotr./Dainius Luneckas
„Melgos“ nuotr./Dainius Luneckas

Įplyšusios tarpinės ar įtrūkusios žarnelės leidžia patekti į stabdžių sistemą orui. Tokiu būdu staiga sumažėja stabdžių sistemos efektyvumas. Jis, beje, gali sumažėti ir natūraliai, bėgant laikui – juk stabdžių skystis per keletą metų praranda geriausias savybes, nes jis yra linkęs kaupti drėgmę. Todėl rekomenduojama reguliariai keisti stabdžių skystį, – pataria autoserviso „Melga“ meistras Dainius Luneckas.

Stabdžių sistemos efektyvumui gali pakenkti ir kiek retesnis stabdžių sistemos gedimas – pagrindinio stabdžių cilindro, kuris sukelia slėgį visoje sistemoje, nusidėvėjimas.

Bet koks įtartinas garsas ar stipresnė vibracija stabdant, kurią jaučiate – tai įspėjimas apie gresiančią problemą. Vibracijos gali atsirasti dėl stabdžių diskų išsikraipymo. Tai įvyksta dėl perkaitimo nuo pernelyg intensyvaus stabdymo arba užstrigusių stabdžių sistemos detalių.

123RF.com nuotr./Automobilių servisas
123RF.com nuotr./Automobilių servisas

Dar viena dažna stabdžių sistemos gedimo priežastis – prasta stabdžių apkabų (suportų) būklė, kurią lemia užstrigusios kreipiančiosios arba stabdžių stūmokliukas. Tai nutinka dėl korozijos arba susidėvėjus guminėms tarpinėms. To pasekoje, stabdžių suportas lengvai nevaikšto ir taip pradedame stabdyti tik viena stabdžių disko puse. Dėl kreipiančiųjų užstrigimo kartais net perkaista ir sutrupa frikcinė medžiaga.

O jei stringa ir neefektyviai veikia rankinis stabdis, dažniausia priežastis – dėl reto rankinio stabdžio naudojimo korozijos pažeisti lynai. Kad išvengtumėte korozijos, autoserviso „Melga“ meistras pataria dažniau naudoti rankinį stabdį.

Gana dažni ir ABS sistemos gedimai. Juos sukelia elektroninių jutiklių, valdymo blokų sutrikimai arba mechaniniai trikdžiai – pažeistos jungtys ir žiedai ant pusašių šarnyrų bei guolių.

Lanksčiosios važiuoklės jungtys

Dėl automobilio važiuoklės gedimų atsiranda ne tik traškėjimas ar bildėjimas – jis gali tapti nestabilus ar net sustoti. Gal net dažnesni už stabdžių sistemos gedimus – priekinių pakabos kreipiančiųjų sistemų ir tampriųjų elementų problemos: per didelis laisvumas, lankstų (šarnyrų) klibėjimas. Beje, šarnyrai ima bildėti ne tik dėl duobėtų Lietuvos kelių. Juos, panašiai kaip ir stabdžių sistemos mazgus, labai veikia išorės veiksniai. Kai pro šarnyrinius sujungimus prasiskverbia druskos ir nešvarumai, šių detalių standumui ateina galas. Prasideda grandininė reakcija: pradeda klibėti šarnyrai, vairo traukės, antgaliai, stabilizatoriaus traukės.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Naujas vairo traukės antgalis jau vietoje
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Naujas vairo traukės antgalis jau vietoje

Stipriai klibantis šarnyras, važiuojant per duobes, bilda. Jis gali išsinerti iš svirties, o tai – pavojinga jums ir kitiems eismo dalyviams.

Eksploatacinių skysčių prasisunkimai

Jei po automobiliu radote bent kelis lašus tamsaus skysčio – tai pirmas ženklas, kad kažkuris riebokšlis ar tarpinė ne iki galo atlieka savo funkcijas. Tik kaip žinoti, kas čia laša: stabdžių skystis, variklio alyva ar prakiuro aušinimo sistema? O gal degalai? Neburkite iš kavos tirščių, geriau iškart kreipkitės į profesionalus – jie problemą identifikuos labai greitai. Ramiau miegosite.

Jei nuspręsite nekreipti dėmesio į šį signalą, tikėtina, greitai liksite be stabdžių arba be variklio. Geriausiu atveju sugadinsite transmisiją, o jos remontas taip pat vers gaišti laiką ir mokėti nemažus pinigus. Mažos problemos vėliau sukelia dideles, neleiskite užaugti šiai nuolat didėjančiai gedimų sniego gniūžtei.

Elektros sistemos gedimai

Čia galima visa gedimų paletė. Pradedant netvarkingais apšvietimo prietaisais, baigiant rimtais instaliacijos gedimais. Pasitaiko, kad neveikia stiklo valytuvai, salono apšildymas, priekinių stiklų apipūtimo prietaisai. Šios „smulkmenos“ labai svarbios jūsų saugumui.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Akumuliatoriaus testas
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Akumuliatoriaus testas

Išmetimo sistemos gedimai

Viena pagrindinių duslintuvo gedimo priežasčių – atmosferos poveikis. Dėl to kenčia ir tvirtinimo detalės ir išmetimo sistemos vamzdžiai ar bakeliai. Veikiamos korozijos jų sienelės plonėja, pamažu atsiranda skylučių ar nesandarių zonų. Taip pat gali suirti vidinės pertvaros.

Šį irimo procesą tik paspartina netinkama automobilio eksploatacija. Tarkime, jei važinėjate retai ir tik trumpais atstumais, iš duslintuvo nespėja išgaruoti kondensatas. Todėl šio agregato tarnavimo laikas labai sutrumpėja. Užvedę automobilį pasiklausykite: ar jo išmetimo sistema dirba sklandžiai, ar jau pradeda skleisti pašalinius garsus? Jei taip, neleiskite korozijai įsibėgėti, kreipkitės pagalbos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis