Nauja „Nikkei Asia“ paskelbta ataskaita atskleidžia, kad 2021 metais „Toyota“ planuoja pristatyti elektrinę transporto priemonę su naujomis kieto būvio baterijomis. Elektromobilis gebės įveikti 500 km atstumą vienu įkrovimu ir pilnai įsikraus vos per 10 minučių.
„Ši technologija yra galimas vaistas nuo trūkumų, su kuriais susiduria elektrinės transporto priemonės, naudojančios įprastines ličio jonų baterijas, įskaitant santykinai nedidelį atstumą, nuvažiuojamą vienu įkrovimu, ir įkrovimo laiką. „Toyota“ planuoja būti pirmoji įmonė, pardavusi elektrinę transporto priemonę su kieto būvio baterijomis šio dešimtmečio pradžioje. Didžiausias pasaulio automobilių gamintojas pristatys prototipą kitais metais“, – teigiama pranešime.
Manoma, kad kieto būvio baterijos yra daug saugesnės nei dažniausiai naudojamos ličio jonų baterijos. Jos taip pat turi didesnio energijos tankio potencialą – energiją, kurią gali suteikti baterija, palyginti su jos svoriu.
Tačiau iki šiol jos nebuvo gaminamos dideliu mastu ir už pakankamai priimtiną kainą, kad būtų konkurencingos ličio jonų baterijų dominuojamoje rinkoje.
Ar „Toyota“ galėjo pasiekti šį tikslą?
Šiuo metu sunku pasakyti, nes dar negirdėjome apie ciklų skaičių, kurį jų kieto būvio baterijos gali pasiekti, ir kaip jų talpa išsilaiko esant skirtingoms temperatūroms. Šie du veiksniai iki šiol kelia daugiausiai klausimų.
„Nikkei Asia“ mini, kad „Toyota“ turi daugiau nei 1000 patentų, susijusių su kieto būvio baterijomis.
Visuotinai pereinant prie ekologiškesnių variantų, elektrinės transporto priemonės greičiausiai bus būtinybė, o ne patrauklesnė galimybė. Kol kas „Tesla“ pirmauja tiekdama elektrines transporto priemones, tačiau tai, žinoma, laikui bėgant gali pasikeisti.
Panašu, kad „Toyota“ labai stengiasi tapti konkurencinga elektromobilių rinkoje. Jeigu japonų gamintojas iš tikrųjų įvaldys kieto būvio baterijų meną, jis greičiausiai užsitikrins pelningą vietą.