„Toyota“ džiaugiasi – parduota jau 15 milijonų hibridinių automobilių

Nuo pirmojo „Prius“ pasirodymo 1997 m. „Toyota“ pardavė jau daugiau nei 15 milijonų hibridinių automobilių. Europoje „Toyota“ ir „Lexus“ kartu siūlo 19 hibridų gamą, kurių pardavimas siekė 52 proc. visų automobilių, o bendras parduotų hibridų skaičius jau viršijo 2,8 mln. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje „Toyota“ automobilių pardavimas taip pat panašus – 47 proc. hibridinių, rašoma pranešime.
Toyota hibridinių automobilių gama
Toyota hibridinių automobilių gama / Gamintojo nuotr.

2019 m. populiariausi modeliai Lietuvoje buvo „Corolla“ bei RAV4, beveik pusė jų – hibridiniai: atitinkamai 44 proc. ir 52 proc.

Daugiau nei pusę laiko važiuojama be emisijų

Sprendimą plėtoti hibridines transporto priemones „Toyota“ priėmė prieš daugiau nei 25 metus –Takeshi Uchiyamada vadovavo komandai, kūrusiai XXI amžiaus automobilį, kuris sumažintų šiltnamio efektą sukeliančių ir kitų žalingų emisijų išmetimą į aplinką. Pirmosios kartos „Prius“ debiutavo 1997 m. tuo pat metu, kai buvo pasirašytas didelį pagreitį aplinkosaugos judėjimui suteikęs Kioto protokolas.

Dabar, kai hibridinių automobilių pardavimas viršijo 15 milijonų, „Toyota“ indėlis į aplinkosaugą yra skaičiuojamas milijonais tonų sutaupytų CO₂ emisijų. Per visą laikotarpį hibridiniai automobiliai į aplinką išmetė 120 milijonų tonų anglies dioksido mažiau nei būtų išmetę tik benzinu varomi modeliai.

Vizija sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą į atmosferą leido „Toyota“ būti vis griežtėjančių emisijų normų pasaulio lydere. 2021 m. „Toyota“ pasieks griežčiausius planetoje Europos Sąjungos (ES) nustatytus reikalavimus – 95 g/km visų pagamintų automobilių CO₂ emisijų vidurkį.

Hibridiniai automobiliai taip pat yra efektyvūs mieste važiuojant be emisijų. „Toyota“ atstovybėse Baltijos šalyse 2019 m. buvo atliekamas tyrimas: hibridiniuose RAV4 visureigiuose sumontuota „Driveco“ sistema matavo, kiek laiko jie važiuoja be emisijų. Išanalizavus daugiau nei 2 200 bandomųjų važiavimų duomenis, rezultatas nustebino – mieste ir užmiestyje automobiliai daugiau nei 50 proc. laiko važiavo vien elektra.

Hibridinė technologija

„Toyota“ tiki, jog hibridiniai automobiliai yra svarbi ateities transporto ateitis, tačiau du dešimtmečiai tobulinant šią technologiją leidžia ją išnaudoti plačiau. Įmonė sukūrė įvairių tipų elektros pavarą turinčius automobilius, pritaikytus skirtingų šalių reikalavimams, infrastruktūrai.

„Toyota“ ateities transporte nemato vieno laimėtojo principo – gamintojas numato, jog ilgainiui savo vietą atras skirtingą pavaros tipą turintis transportas: visiškai hibridiniai, iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai, elektromobiliai bei vandenilį naudojantys elektromobiliai.

„Mes privalome tobulinti baterijų savybes ir mažinti elektromobilių kainas. Tačiau mes negalime sau leisti neturėti veiksmų plano, kai peršoksime su vandeniliniais automobiliais ir elektromobiliais susijusius barjerus. O dabartiniu metu mes tęsiame savo darbą su hibridiniais modeliais“, – teigia „Toyota Motor Corporation“ Operacijų vadovas Shigeki Terashi.

Daugiau nei du dešimtmečiai nuolatinio elektros variklių, baterijų ir variklių valdymo įrangos tobulinimo leido „Toyota“ pasiekti efektyvaus energijos valdymo ir naudojimo, taip pat – sukurti didelę elektros pavarą turinčių automobilių (hibridinių, įkraunamų hibridinių, vandenilinių bei elektromobilių) gamą.

Europoje iki 2025 m. „Toyota“ ketina pristatyti 40 naujų ar atnaujintų elektros pavarą turinčių automobilių, tarp jų – mažiausiai 10 nulinės emisijos modelių. Hibridiniai išliks svarbiausia dalis, mažinanti emisijas, – toks buvo pagrindinis įmonės tikslas nuo pat pirmojo „Prius“ debiuto prieš daugiau nei 20 metų. Taip pat – pasiekti nulines emisijas tvariu ir daugeliui tinkamu būdu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis