„Toyota“ nebijo konkurencijos ir vengia elektromobilių: „Mes palauksime 2025-ųjų“

Gerai yra žinoma, kad „Toyota“ kompanija gana seniai užsiima savo automobilių elektrifikavimu ir tai geriausiai atsispindi „Prius“ modeliuose. Visgi, paskutinysis kompanijos pareiškimas yra gana keistas.
"Toyota"
"Toyota" / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Japonijos automobilių gamintojas teigia, kad visi kompanijos automobilių modeliai bus „elektrifikuoti“ iki 2025-ųjų metų. Tačiau ką reiškia „elektrifikuoti“?

Pirminiame „Toyota“ plane, kurį kompanija paskelbė prieš metus laiko, buvo numatyta, kad iki 2025-ųjų metų galėsime pasirinkti elektra varomą automobilį iš visos jų serijos.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Toyota RAV4 Hybrid
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Toyota RAV4 Hybrid

Tačiau, kai „CNBC Today“ vedėjas pasiteiravo „Toyota Motor North America“ pardavimų viceprezidento Bob’o Carter’io paaiškinti ką kompanija turi galvoje kalbėdama apie savo automobilių „elektrifikavimą“, Bob’as štai ką pasakė:

„Mūsų požiūris yra (kompanijos) portfolio požiūris. Mes nemanome, kad viena technologija yra pats geriausias sprendimas, atsižvelgiant į kiekvieną klientą. Mes dirbame su visais turimais hibridais, kuriuos pardavinėjame nuo 1997-ųjų, taip pat su plug-in hibridais, pilnai elektromobiliais ir kuro celėmis varomais elektromobiliais.“

Praėjusiais metais šios transporto priemonės sudarė 9 proc. „Toyota“ pardavimų, tačiau praktiškai viskas buvo vien hibridai. Kompanija siekia, kad tokio tipo transporto priemonių pardavimai 2020-aisiais pasiektų 15 proc.

Bob’as paklaustas ar nesibijo, kad „Toyota“ kompanija per ilgai uždels ir nesugebės konkuruoti su „Tesla“, jis atsakė kategoriškai.

„Aš su tuo nesutinku. Kai žiūrime į visą elektromobilių sektorių, nesvarbu, ar tai yra "Tesla", ar kiti rinkos dalyviai, praėjusiais metais jie atstovavo mažiau nei 1 proc. visos automobilių pramonės. O kaip žinote praėjusieji metai mūsų pramonei buvo nuostabūs. Mūsų strategija yra ir toliau siūlyti (rinkai) hibridus, plug-in hibridus ir galiausiai pereiti prie baterijomis varomų elektrinių transporto priemonių.“

Bob’as Carter’is pridūrė, kad jie prognozuoja, jog iki 2025-ųjų metų pasaulinėje automobilių rinkoje elektromobiliai užims 4-6 proc. ir tai yra gerokai mažiau nei prognozuojama daugelyje kitų prognozių.

Visgi „Toyota“ planuoja išleisti keletą pilnai elektrinių transporto priemonių ir atsiriekti dalį tos jų prognozuojamos 4-6 proc. rinkos. Tačiau tokie kompanijų pasisakymai, kad jie palauks „kol rinka bus pilnai subrendusi“ atrodo gana keistai.

Atrodo, kad senosios automobilių kompanijos vis laukia elektrinių transporto priemonių paklausos didėjimo ir tik tada pradės kažką aktyviau daryti. Bet juk paklausa jau yra.

Porsche nuotr./PORSCHE Taycan
Porsche nuotr./PORSCHE Taycan

„Tesla“ vos spėja, o kartais ir net nespėja, patenkinti elektromobilių poreikio. Ta pati „Porsche“ kompanija nustebo tokia didele elektrinio „Taycan“ paklausa ir ne tik padidino gamybos apimtis, bet ir kalba apie dvi naujas elektromobilių versijas.

Ir visą tai vyksta, kai elektromobiliai vis dar yra ganėtinai nepigus malonumas, o ir tokių automobilių įkrovimo infrastruktūra toli gražu ne ideali.

Tad žmonės jau dabar nori elektromobilių, o ne 2025-aisiais ir vargu ar toks „Toyota“ požiūris užsitęs, kai net konservatyvieji „General Motors“ nukreipia savo pajėgas link elektromobilių kūrimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų