„Toyota“ Briuselyje, „Kenshiki forume“, taip pat parodė ir daugiau naujienų. Tarp jų – vandeniliniai autobusai „Caetano“, krosoveris „Toyota Corolla Cross“, sportinis automobilis „Toyota GR 86“, grynu vandeniliu varomas sportinis „Toyota Yaris“ bei vandenilinis „Lexus“ bagio prototipas.
Pirmasis „Toyota“ elektromobilis bZ4X
bZ4X yra erdvus ir patogus SUV automobilis su nauja visų varančiųjų ratų sistema, turinčia atskirus elektros variklius kiekvienai ašiai. Tai užtikrina geriausią klasėje valdymą ir puikias eksploatacines savybes bekelėje. bZ4X – pirmasis „Toyota“ modelis, iš pagrindų sukurtas kaip elektromobilis, taip pat pirmasis gaminys, kuriame panaudota elektromobiliams skirta įmonės platforma. Remiantis eTNGA („Toyota New Global Architecture“) filosofija.
Joje akumuliatoriaus blokas yra neatskiriama važiuoklės, esančios automobilio grindyse, dalis. Tai suteikia daug privalumų, įskaitant žemą svorio centrą, puikų svorio balansą tarp priekinės ir galinės ašies bei didelį kėbulo standumą, ir teigiamai veikia saugumą, važiavimą bei valdymą.
Išorės dizainas
Išorės dizainas yra elegantiškas, veržlus ir neperkrautas. Jis išsiskiria nauja kūjo formos priekine dalimi, firminiais plonais priekiniais žibintais ir paaštrintais priekiniais kampais, kurie išreiškia tvirtą automobilio poziciją.
Šoninį neaukšto automobilio siluetą išryškina ploni priekiniai statramsčiai ir žema ašies linija, atspindinti žemą svorio centrą. Ratų arkų apvadai, dideli ratai (iki 20 colių skersmens), nustumti į kėbulo kampus, ir stori slenksčiai perteikia autentišką visureigio charakterį. Galinės dalies dizainas ypač pabrėžia automobilio kampus, o išskirtinis galinis žibintas tęsiasi per visą automobilio plotį.
Aerodinaminės savybės
Automobilio dizaine panaudoti aerodinaminiai elementai valdo oro srautą virš transporto priemonės bei po ja ir prisideda prie nuvažiuojamo nuotolio didinimo. Šie elementai apima giliai priekinio buferio kampuose suformuotas angas, sukuriančias sklandžius oro srautus, visiškai uždengtą kėbulo dugną, į dvi dalis padalintą oro aptaką ant stogo, riestą galinį aptaką ant bagažinės dangčio, galinį difuzorių ir tiksliai pakreiptą galinį langą. Plonose apatinėse grotelėse pritaisyta užuolaidėlė, kuri reguliuojama taip, kad nukreiptų aušinimo oro srautą į akumuliatorių ir padėtų sumažinti vėjo pasipriešinimą.
Salono dizainas
Ilga ratų bazė leidžia sukurti erdvų, atvirą ir patogų penkių sėdimųjų vietų saloną, pasižymintį svetinga svetainės atmosfera. Prietaisų skydelis siauras ir žemai sumontuotas, todėl sukuriamas dar didesnis erdvumo pojūtis ir pagerėja matomumas priekyje. Pagal principą „rankos – ant vairo, akys – į kelią“ sukurta ir vairuotojo patogumui pritaikyta kabina, kurioje 7 colių TFT prietaisų ir informacijos ekranas įrengtas tiesiai vairuotojo akių linijoje, virš vairo.
Visi keleiviai gali mėgautis geriausia klasėje erdve kojoms, o atstumas tarp priekinių ir galinių sėdynių klubų taškų yra vienas metras. Bagažinės tūris siekia iki 452 l, nenulenkus galinių sėdynių.
Našumas
Priekiniais ratais varomame bZ4X sumontuotas didelės galios 150 kW elektros variklis. Jis išvysto 204 AG ir 265 Nm sukimo momentą, todėl nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,4 sekundės, o didžiausias greitis siekia 160 km/val. Visų varančiųjų ratų modelio (išsamesnė informacija pateikiama toliau) maksimali galia – 217,5 AG, sukimo momentas – 336 Nm; didžiausias greitis lieka nepakitęs, o įsibėgėjimas iki 100 km/val. sutrumpėja iki 7,7 sekundės. Visi dinaminių savybių duomenys iki homologacijos lieka preliminarūs.
Sistema siūlo galimybę valdyti automobilį vienu pedalu ir taip padidinti stabdymo energijos regeneraciją – vairuotojas gali greitinti ir lėtinti automobilį, spausdamas tik akceleratoriaus pedalą.
Akumuliatoriaus kokybė
„Toyota“ pritaikė daugiau nei per 25 metus sukauptą patirtį kuriant elektrifikuotų transporto priemonių akumuliatorių technologijas, kad bZ4X ličio jonų modulių blokas išsiskirtų geriausia kokybe pasaulyje, būtų ilgaamžis ir patikimas. Pasitikėjimą šia technologija atspindi išplėstinė priežiūros programa. Jei klientas savo transporto priemonės būklę kasmet tikrins įgaliotajame „Toyota“ techninės priežiūros cente, akumuliatorius turės 70 proc. savo pradinės talpos net ir po 10 metų arba nuvažiavus milijoną kilometrų. Norėdama suteikti tokią garantiją, „Toyota“ sukūrė akumuliatorių, kurio 90 proc. talpos turi išlikti po 10 metų arba 240 000 km.
Tokį kokybės ir našumo lygį užtikrina keletas akumuliatoriaus įtampos, srovės ir temperatūros stebėjimo sistemų, veikiančių atskirų elementų lygmeniu. Aptikus bet kokį neįprastą šilumos išsiskyrimą, automatiškai įjungiama prietaisų stebėjimo sistema. Papildomų priemonių imtasi siekiant sumažinti bet kokią medžiagų degradaciją, o gamybos procese taikomos apsaugos priemonės, kad į akumuliatorių nepatektų pašalinių medžiagų. Akumuliatorius aušinamas vandeniu – tai pirmasis toks įmonės „Toyota“ automobilis.
Efektyvumas šaltuoju metų laiku
Dėl veiksmingos šildymo sistemos našumas ir nuvažiuojamas atstumas išlieka nepakitę net ir esant šaltam orui. Automobilyje bZ4X naudojamas šilumos siurblys, iš lauko imantis šilumą automobiliui šildyti, yra efektyvesnis ir naudoja mažiau energijos nei standartinės oro kondicionavimo sistemos.
Kad salone būtų dar šilčiau, vairuotojo ir priekinio keleivio zonoje, po vairo kolonėle ir prietaisų skydeliu, įrengta infraraudonųjų spindulių šildymo sistema, šildanti blauzdas ir pėdas. Kaip papildoma įranga kartu su sėdynių šildymo funkcija siūloma sistema padeda sušilti daug greičiau – maždaug per minutę.
Nuvažiuojamas atstumas
Didelio tankio akumuliatoriaus talpa siekia 71,4 kWh, todėl tikimasi, kad jis suteiks galimybę nuvažiuoti daugiau kaip 450 km atstumą (taikant WLTP bandymo procedūras). Šis rodiklis priklausys nuo modelio versijos ir yra preliminarus, iki bus gautas oficialus patvirtinimas.
Akumuliatorių galima įkrauti greitai, nesumažinant saugumo ir eksploatavimo trukmės: naudojant 150 kW greitojo įkrovimo sistemą (CCS2), 80 proc. įkrovos galima pasiekti per daugmaž 30 minučių. Nuo 2022 m. ketvirtojo ketvirčio bus rengiamas 11 kW integruotas trijų fazių kroviklis, kuris dar labiau pagerins įkrovimo našumą.
Visų varančiųjų ratų pavara
„Toyota“ bendradarbiavo su savo partneriu „Subaru“, projektuodama naują, geriausią klasėje, elektromobiliams skirtą visų varančiųjų ratų sistemą. Ji buvo sukurta pasitelkus didžiulį abiejų įmonių AWD pavarų paveldą. Sistema naudoja atskirus 80 kW galios variklius, varančius priekinę ir galinę ašį. XMODE leidžia vairuotojui pasirinkti vairavimo režimą, atitinkantį važiavimo sąlygas: parinktys apima sniego ir purvo, gilaus sniego ir purvo (riedant mažesniu nei 20 km/val. greičiu) režimus bei „Grip Control“, skirtą važiuoti sudėtingesne bekele (iki 10 km/val. greičio). Dėl šių geriausių savybių segmente vairuotojai su bZ4X gali visiškai ramiai traukti visur, kur veda kelias, kad ir kokios būtų sąlygos.
„Steer-by-wire“ sistema
bZ4X yra pirmasis serijinės gamybos „Toyota“ automobilis, kuriame įrengta „steer-by-wire“ sistema „One Motion Grip“. Europoje ji bus pristatyta vėliau.
Atsisakius mechaninės jungties tarp vairo ir priekinių ratų, ši elektroninė sistema tiksliai reguliuoja padangų posvyrio kampą, atsižvelgdama į vairuotojo ketinimus. Kadangi sistema yra kompaktiškesnė, lieka daugiau vietos kojoms ir pagausėja galimybių rinktis sėdėjimo padėtį, be to, lengviau įlipti ir išlipti. Tradicinis vairas pakeistas „One Motion Grip-control“ valdymo instrumentu, todėl automobilį valdyti lengviau ir patogiau, o sukant nereikia kryžiuoti rankų. Didžiausią ratų susukimo kampą galima pasiekti vairą pasukus vos 150 laipsnių kampu.
Sistemoje nėra fizinės jungties, todėl blokuojama nepageidaujama padangų vibracija, tačiau vairuotojas vis tiek junta svarbų grįžtamąjį ryšį. Vairavimo pojūtis pagerėja dėl nepriklausomo vairo sukimo momento įrenginio: pasirinkus skirtingus važiavimo režimus, galima keisti vairavimo charakteristikas ir prisitaikyti prie važiavimo sąlygų.
Tausojantis aplinką
Teigiamos bZ4X aplinkosauginės savybės neapsiriboja nuline visiškai elektrinės pavaros sistemos tarša. Automobilių gamyboje „Toyota“ plačiai naudoja perdirbtas medžiagas, taip pat įmonė vykdys akumuliatoriaus atnaujinimo, pakartotinio naudojimo ir perdirbimo programą, kad kuo ilgiau truktų jo komponentų ir medžiagų gyvavimo ciklas.
Automobilio bZ4X nuvažiuojamą atstumą galima padidinti papildomai stoge integravus saulės kolektorių. Jis kaupia saulės energiją, kad būtų gaminama elektros energija, kuria įkraunamas automobilio akumuliatorius. Jį galima naudoti įjungus arba išjungus automobilio degimą – „Toyota“ skaičiavimais, per vienus metus jis gali sukaupti pakankamai energijos 1 800 km atstumui įveikti.
Naujos kartos „T-Mate“ saugos ir pagalbos vairuotojui sistemos
bZ4X sumontuotos pažangios „Toyota T-Mate“ aktyviosios saugos ir pagalbos vairuotojui sistemos.
Trečiosios kartos „Toyota Safety Sense“ modelyje yra įdiegta naujų ir patobulintų funkcijų, dar geriau padedančių išvengti įvairių susidūrimų. Naujausi patobulinimai sustiprina sistemos galimybes padėti vairuotojui ir leidžia priartėti prie svarbiausio mobiliosios visuomenės tikslo – nė vieno žuvusio ir sužeisto per eismo įvykius.
Dėl patobulintos priekinės kameros ir radaro bei priekinių šoninių radarų sistemos bZ4X gali užfiksuoti toliau esančius objektus, o automobilio gebėjimas atpažinti pavojus ir kliūtis apima dar daugiau galimų scenarijų.
• „Pre-Collision“ sistema gali aptikti priešinga kryptimi atvažiuojančias transporto priemones ir motociklus.
• „Intersection Turn Assistance“ sistema dabar gali atpažinti artėjantį eismo dalyvį dviejų gretimų eismo juostų atstumu vietoje vienos, taip pat sankryžoje aptikti iš šono artėjančią transporto priemonę.
• „Emergency Steering Assist“ sistema gali papildomai švelniai stabdyti, kad padėtų išlaikyti automobilį eismo juostoje, kai vairuotojas bando išvengti susidūrimo su pėsčiuoju, dviratininku ar stovinčiu automobiliu.
• „Front Cross Traffic Alert“ sistema įspėja apie sankryžoje iš abiejų pusių artėjančias transporto priemones, o naujoji saugaus išlipimo pagalbinė sistema gali padėti išvengti atidarytų durelių ar išlipančių keleivių susidūrimo su iš galo artėjančiomis transporto priemonėmis ar dviratininkais.
Išskirtinį patogumą užtikrina visiškai nauja „Advanced Park“ sistema, naudojanti keturias panoraminio vaizdo stebėjimo sistemos kameras ir 12 ultragarsinių jutiklių. Dėl jos bZ4X gali įvažiuoti į stovėjimo vietą ir išvažiuoti iš jos vairuotojui nesėdint prie vairo – visiškai nuotoliniu būdu!
„Toyota Safety Sense“ taip pat stebi vairuotojo savijautą, pasitelkdama vidinę stebėjimo sistemą. Ji fiksuoja įprastą vairuotojo padėtį ir įspėja, jei aptinka bet kokį nuokrypį, galintį reikšti pavojingą išsiblaškymą ar tai, kad vairuotojas sunegalavo arba užmigo.
Informacijos ir pramogų sistema
bZ4X pritaikyta naujausia, dar galingesnė „Toyota“ daugialypės terpės platforma su intuityviu 12 colių jutikliniu ekranu, suteikiančiu prieigą prie debesijos pagrindu veikiančios navigacijos. Ši padeda patogiau planuoti keliones dėl realiuoju laiku suteikiamos informacijos apie eismą ir parkavimą. Daugialypės terpės platforma pasižymi elektromobiliams būdingomis funkcijomis, pavyzdžiui, leidžia matyti nuvažiuojamo atstumo, vairavimo pagalbos sistemų ir įkrovimo stotelių informaciją.
Vairuotojas gali sąveikauti su transporto priemone žvilgsniu, prisilietimu ir balsu. Patobulinta balso atpažinimo sistema suteikia galimybę naudotis naujuoju transporto priemonėje integruotu asistentu, kuris gali aktyvuoti transporto priemonės funkcijas, pavyzdžiui, reguliuoti oro kondicionavimo sistemą arba atidaryti ar uždaryti langus, taip pat valdyti informacijos ir pramogų sistemos funkcijas, kaip antai garsą ar navigaciją. Nuotoliniu būdu vykdomi atnaujinimai užtikrina sklandų programinės įrangos veikimą ir naujų paslaugų teikimą.