„Toyota“ pristatė labai mažą ir keistą elektromobilį „C+Pod“: kam jis bus skirtas?

„Toyota“ bosas Akio Toyoda nėra didelis elektromobilių mėgėjas – jie jam neatrodo labai švarūs ar reikalingi. A.Toyoda mano, kad perdėtas automobilių elektrifikacijos spaudimas gamtai padarys daugiau žalos nei naudos, o ir verslas nuo to stipriai nukentės. Tačiau „Toyota“ dabar pristato naują elektromobilį „C+Pod“ ir jis yra šiek tiek keistas.
„Toyota C+Pod“
„Toyota C+Pod“ / Gamintojo nuotr.

Kadaise buvo manoma, kad elektromobiliai bus skirti tik miestui. Jie bus maži ir lėti, bet lengvai parkuojami ir nereikalaujantys priežiūros.

Baterijų inovacijos ir tokių kompanijų kaip „Tesla“ sėkmė įrodė, kad tai nėra tiesa – elektromobiliai gali būti kone bet kokio dydžio. Ir dabar labai populiarūs elektromobiliai nėra tokie jau maži – krosoverio forma elektromobiliams tinka.

Tuo tarpu „Toyota“ pristato „C+Pod“ elektromobilį. Ir ne koncepcija – tikrą elektromobilį, kuris bus parduodamas Japonijoje. Pradėkime nuo svarbiausių skaičių.

„C+Pod“ turi 9 kWh bateriją, kurios energijos pakaks maždaug 150 km įveikti. Šis mažas elektromobilis turi tik 9 kW variklį, kuris leidžia pasiekti 60 km/val. greitį.

Tai ir pats automobilio dydis įrodo, kad „C+Pod“ yra sukurtas išskirtinai tik miestui. Ir tai nėra blogai – didžioji Japonijos visuomenės dalis gyvena miestuose ir per dieną nenuvažiuoja nei tų 150 km.

Tiesa, „Toyota“ neturi planų iš karto pardavinėti „C+Pod“ paprastiems vairuotojams. Iš pradžių šis elektromobilis bus siūlomas korporacijoms ir kitoms organizacijoms. Jis tikriausiai bus nuomojamas turistams ar bus įmonių suteikiamas savo darbuotojams.

Visiems „C+Pod“ bus prieinamas nuo 2022-ųjų metų ir, tikimasi, bus populiarus tarp jaunimo. Ir kaina atrodo išties patraukli.

„Toyota C+Pod“ kainuos nuo maždaug 13 tūkstančių eurų. Pagal šį skaičių „C+Pod“ yra labiau jau „Citroën Ami“ ir panašių itin pigių elektromobilių konkurentas.

„Ami“ taip pat yra mažas lėtas dvivietis elektromobilis, kainuosiantis apie 6000 eurų. Žinoma, kaina skiriasi dvigubai, bet „C+Pod“ nėra toks primityvus – „Ami“ yra toks pigus, nes galinė ir priekinė automobilio dalys yra identiškos.

„Toyota C+Pod“ ilgis – 2,5, plotis – 1,3, aukštis – 1,55 metrai. Automobilis svers 670-690 kg.

Ar „Toyota C+Pod“ pavers A.Toyoda optimistiškesniu elektromobilių atžvilgiu? Tikrai ne. Kompanijos vadovas tiesiog nemano, kad valstybiniai vidaus variklių draudimai yra geriausia išeitis. Jo nuomone, tai tiesiog skubina investicijas, kurios nebus naudingos nei gamtai, nei automobilių pirkėjams.

Kita vertus, viena iš „Toyota C+Pod“ užduočių yra elektromobilių populiarinimas. Galbūt šis mažas automobilis nėra labai praktiškas, sportiškas ar gražus. Tačiau jis turėtų pakeisti bent jau kelių žmonių nuomonę ir išgydys juos nuo priklausomybės nuo degalinių.

„C+Pod“ nebus pagrindinė šeimos mašina, tačiau geresnio būdo greitai nuvykti į vaistinę ar parką nelabai ir sugalvosi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų