„Toyota“ pristatė vandenilio kuro elementais varomą „Hilux“ prototipą: ar jis tiks Dakarui?

„Toyota“ žengė dar vieną žingsnį mažindama anglies dvideginio emisiją. Japonai pristatė vandenilio kuro elementuose sukuriama elektros energija varomo „Hilux“ modelio prototipą. Šis automobilis – plačios „Toyota“ daugiakryptės strategijos dalis.
Vandenilio kuro elementais varomas „Toyota Hilux“ (2023)
Vandenilio kuro elementais varomas „Toyota Hilux“ (2023) / Gamintojo nuotr.

Žinoma, į Dakaro ralį toks automobilis kol kas nevažiuos. Nors, jei gerai prisimenate, būtent Saudo Arabijoje vykstančiame ralyje jau buvo išbandytas kito gamintojo vandenilio kuro elementų energija varomas sunkvežimis.

VIDEO: Vandenilinis Gaussin sunkvežimis Dakare kol kas įveikia tik dalį trasos

„Toyotos“ ištikimybė vandeniliui

„Toyota“ vandenilio technologijų vystymui skiria itin didelį dėmesį. Europos miestuose važinėja vandenilio kuro elementų energija varomi autobusai „Caetano“.

Toyota nuotr./„Toyota Caetano“ elektriniai ir vandeniliniai autobusai
Toyota nuotr./„Toyota Caetano“ elektriniai ir vandeniliniai autobusai

O Londono, Briuselio, kai kurių Vokietijos miestų gatvėmis rieda „Toyota Mirai“ – vandenilio kuro elementais varomi taksi automobiliai.

„Toyota“ – vienas iš nedaugelio automobilių gamintojų, tikinčių ne tik elektromobiliais, bet ir vandenilio technologijomis. Japonijos gamintojo strategijoje numatytas tikslas – mobilumas be anglies junginių, taikant skirtingas galios sistemas. Tad įmonė gamina hibridinius elektrinius, iš tinklo įkraunamus hibridinius elektrinius ir kuro elementais varomus modelius, taip pat elektromobilius.

Vandeniliu varomas „Hilux“

Gali būti, kad vandeniliu varomą „Hilux“ pamatysime ir Dakare, nes ralio organizatoriai daug dėmesio skiria alternatyvioms energijos formoms. Bet reikės palaukti bent trejus metus.

O kol kas naujasis pikapas buvo pademonstruotas „Toyota“ automobilių gamykloje Derbyje, Anglijoje. Čia jis buvo kuriamas bendradarbiaujant su partneriais, gavus Didžiosios Britanijos vyriausybės finansavimą.

„Hilux“ modelis yra pasaulinė „Toyota“ prekių ženklo ikona, garsėjanti patikimumu ir ilgaamžiškumu. Vystant projektą buvo tiriama, kaip šias savybes išsaugoti pritaikius naują jokios taršos neišmetančią kuro elementų elektrinę jėgos pavarą.

Apie automobilį

Naujojoje galios sistemoje panaudotos pagrindinės „Toyota Mirai“ – vandenilio kuro elementais varomo elektrinio sedano – technologijos dalys. Ši technologija savo kokybę įrodė per beveik 10 komercinės gamybos metų. Važiuojant, šios galios sistemos kuro elementai neišskiria jokių išmetamųjų teršalų, tik šiek tiek gryno vandens.

Vandenilis saugomas trijuose aukšto slėgio degalų bakuose, todėl „Hilux“ prototipo numatomas be sustojimo nuvažiuojamas atstumas siekia daugiau nei 600 km. Tai žymiai daugiau, nei būtų galima pasiekti naudojant tradicinę baterijose kaupiama elektros energija varomą sistemą. Kuro elementuose pagaminta elektros energija saugoma pikapo krovinių zonoje montuojamoje hibridinėje baterijoje – tai leidžia išvengti erdvės nuostolių salone.

Projekto istorija

Projektas pradėtas vystyti 2022 metų pradžioje, kai bendrovės „Toyota Manifacturing UK“ (TMUK) ir „Toyota Motor Europe“ atliko galimybių studiją. Vėliau buvo gautas Didžiosios Britanijos vyriausybės finansavimas. Jį užsitikrino su projektu susijusi ne pelno organizacija „Advanced Propulsion Centre“, palaikanti švaresnių technologijų ir naujų mobilumo koncepcijų kūrimą.

Tai leido nuo 2022 metų liepos 1 dienos pradėti intensyvią projektavimo ir vystymo programą su kitais konsorciumo partneriais „Ricardo“, ETL, „D2H Advanced Technologies“, „Thatcham Research“ ir su papildoma „Toyota Motor Corporation“ parama.

Prototipo gamyba pradėta jau šių metų birželio 5 dieną, laikantis „Toyota“ gamybos sistemos principų tam skirtoje vietoje TMUK gamykloje. Pirmasis automobilis buvo surinktas tik po trijų savaičių.

Iš viso iki šių metų pabaigos bus pagaminta 10 tokių automobilių. Jie bus kruopščiai tikrinami, kad saugumas, dinaminės savybės, funkcionalumas ir ilgaamžiškumas atitiktų aukštus gamybiniams modeliams keliamus standartus.

Projektas leido TMUK darbuotojams ugdyti ir pritaikyti naujus įgūdžius, susijusius su kuro elementais varomais automobiliais ir vandenilio sistemų komponentais. Kiti konsorciumo nariai taip pat atliko svarbius vaidmenis pradiniame programos etape.

„Ricardo“ prisidėjo prie parengiamųjų prototipo kūrimo darbų ir lygiagrečiai su TMUK komandomis vykdė projektavimo bei vystymo užduotis, taip pat patvirtino visą gamybos procesą. Ši bendrovė per ateinančius mėnesius atliks išsamų transporto priemonės įvertinimą, prieš priimant sprendimą dėl galimo gamybinio modelio. Jis bus pristatytas antroje šio dešimtmečio pusėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis