„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Toyota Yaris TS“: ir mažas gali būti geras

„4 ratų“ redakcijos kieme ilgalaikiam naudojimui atsirado įrodymas, kad ir miesto mažyliai gali važiuoti gerai – „Toyota Yaris TS“.
Mašinėlė vikri, 106 AG jai tikrai pakanka
Mašinėlė vikri, 106 AG jai tikrai pakanka / Egidijaus Babelio nuotr.

Atėjus laikui keisti kasdienį automobilį, savo aplinkos žmonių buvau raginamas pirkti didesnę mašiną, neva ja bus patogiau keliauti, gale sėdintiems žmonėms nereikės savo kojų į kišenes kištis, bagažinėje tilps daugiau daiktų ir t. t.

Ir ką jūs manote? Redakcijos kieme stovi nedidelis automobiliukas, pirmosios kartos „Toyota Yaris“. 2001 metų modelis yra išties mažas: vos 3,6 m ilgio, 1,66 m pločio ir 1,5 m aukščio. Bagažinės tūris 305 litrai, tačiau miesto gyventojui tai nelabai įdomu ir aktualu.

Kodėl, priešingai nei daugelis automobiliais besidominčių mano bendraamžių, nepirkau kokio kieto BMW ar kito kietai atrodančio automobilio? Atsakymas paprastas: man to nereikia.

Egidijaus Babelio nuotr./Sportiškas odinis vairas tiesiog limpa prie rankų
Egidijaus Babelio nuotr./Sportiškas odinis vairas tiesiog limpa prie rankų

Jeigu seno BMW savininkas pasakys, kad jo kregždė smagiau važiuoja, tai žiūrėdamas į vis tolstančius „Yaris“ galinius žibintus savo žodžius turės atsiimti. Nes tai – „T-Sport“ versija. Ją galima atpažinti iš masyvaus priekinio buferio, šoninių slenksčių, subtiliai įmantraus dizaino 15 colių ratlankių, po kuriais slepiasi dideli ir sportiški diskiniai stabdžiai.

Po priekiniu gaubtu – 1,5 litro VVT-i variklis, pasiekiantis 106 AG. Tai nėra daug, bet vos toną sveriančiam automobiliukui jis leidžia 100 km/val. greitį pasiekti per 9 sekundes. Staigų įsibėgėjimą garantuoja ir itin trumpais perdavimais pasižyminti pavarų dėžė. Ideali transmisija miestui: prie šviesoforo padaužai koja sankabą, pamakaluoji rankomis svirtį, pirma, antra, trečia, ketvirta, ir pasiekęs 50 km/val. gali jungti penktą pavarą ir riedėti toliau. Daugiau makaluotis nereikia, nes kintamąją vožtuvų atsidarymo sistemą turintis variklis suteikia didelį sukimo momentą esant žemiems sūkiams ir didelę galią sūkių rodyklei perkopus 3 000 aps./min.

Tik šie privalumai užmiestyje mane pavertė vairuotoju krikščioniu, nevažiuojančiu didesniu nei 100 km/val. greičiu. Mat važiuojant greičiau variklio sūkiai kopia aukštyn, 4 000 žymos link, neproporcingai didėja ir degalų sąnaudos. Vilniaus mieste važiuojant protingai borto kompiuteris pastoviai rodo maždaug 7–7,5 litro benzino 100 km siekiančias sąnaudas.

Egidijaus Babelio nuotr./„Kregždžių“ ir „chuliganų“ savininkai, saugokitės šio ženklelio
Egidijaus Babelio nuotr./„Kregždžių“ ir „chuliganų“ savininkai, saugokitės šio ženklelio

Automobiliuką smagu vairuoti. Pakaba gerokai kietesnė nei įprasto „Yaris“, ji šiek tiek žemesnė, mašinytė straksi net ir per menkiausius nelygumus, tačiau itin puikiai laiko ratus sukabintus su keliu, posūkius įveikiant didesniu greičiu. Ir vikriai. Staigiai meskite vairą į bet kurią pusę, ir „Yaris TS“ lyg klusnus šunytis maus ten, kur jam liepiate. Nepakankamo pasukamumo beveik nejusti. Vairas lengvas, tačiau informatyvus, mašinėlė itin klauso vairuotojo.

Tai nėra tikrasis karštasis hečbekas. Tai šiltas hečbekas. Pats tas naudoti kasdien, ypač mieste.

Pirmosios kartos „Toyota Yaris“ buvo vienas automobilių, įrodęs, kad ir mažos mašinėlės gali važiuoti gerai. Aišku, miestui pritaikyta garso izoliacija lemia tai, kad užmiestyje triukšmas gali užgožti mintį. Tačiau visa kita nuteikia optimistiškai – 2001 metais pagaminto mažyčio automobilio salone pavyzdingai geros medžiagos ir japoniška kokybė, netgi po 200 000 km eksploatacijos kiekvienas jungiklis, kiekvienas ratukas jungiamas ir sukiojamas lyg iš gamyklos išvažiavus.

Egidijaus Babelio nuotr./Mažytis „Yaris TS“ – geras pasirinkimas slalomams. Tai rodo jį vairuojančiųjų rezultatai tarptautiniuose žurnalistų raliuose
Egidijaus Babelio nuotr./Mažytis „Yaris TS“ – geras pasirinkimas slalomams. Tai rodo jį vairuojančiųjų rezultatai tarptautiniuose žurnalistų raliuose

Patogios TS verijos sėdynės turi gerą šoninį prilaikymą. Keistai, tačiau linksmai išraitytas salonas itin ergonomiškas. Bet svarbiausia – salone jautiesi lyg vairuodamas modernų šių laikų automobilį. Juolab jo apdaila tikrai geresnė nei kai kurių visiškai naujų mašinų.

Šis „Yaris TS“ man darsyk įrodė, kad ir anksčiau buvo gaminami geri maži automobiliai, o didesnis reikalingas tik dėl papildomos erdvės. Na, ir komforto išvažiavus iš miesto. Kadangi dažniausiai trainiojuosi mieste ir važinėju vienas, retkarčiais kažką pasisodindamas šalia, didesnio automobilio man ir nereikia.

Kiek toks „Yaris TS“ kainavo? 2 150 eurų. Sakysite, daug už tokį mažytį, ne pirmos jaunystės mašiniuką. Tikrai daug kaip už „Yaris“. Bet mažai už „T-Sport“ versiją, kurios rinkos vertę draudimo bendrovė įvertino daugiau nei 3 tūkst. eurų. Paslaptis – Lietuvoje eksploatuotas modelis buvo truputį gavęs į nosį. Dėl to šiek tiek skiriasi pakeisto priekinio buferio atspalvis, yra kelios rūdelės ant perdažyto kapoto. Tačiau patikimo serviso meistrai pasakė, kad automobiliui viskas gerai, smūgio būta tik kosmetinio, mat visos originalios dalys ten dar yra.

Žinant šio modelio patikimumą, ši informacija tikriausiai ir bus viskas, ką galiu parašyti apie jo eksploataciją. Bent jau tikiuosi, kad kitas tekstas po metų bus nebent apie slalomo trasose ar kitose mėgėjiškose varžybose ir gatvėje patirtus nuotykius.

„Toyota Yaris T-Sport“ duomenys

Kaina

2 150 Eur

Gamybos metai

2001 m.

Maks. greitis

190 km/h

0–100 km/h

9 sek.

Degalų sąn.

6,8 l/100 km

Svoris

1 015 kg

Variklis

4 cil. benzininis, 1 497 cm3

Galia

106 AG esant 6 000 aps./min.

Sukimo mom.

145 Nm esant 4 200 aps./min.

Pavarų dėžė

5 pavarų mechaninė

Varantieji ratai

Priekiniai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų