Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

„Toyotos“ viliotinis: kam reikalingas vandenilio kuro elementas „dėžėje“?

„Toyota“ tikriausiai yra didžiausia vandenilinių automobilių inovatorė ir populiarintoja. Tačiau „Mirai“ nėra vienintelis „Toyota“ produktas su vandenilio kuro elementu, kurį tuoj galėsite įsigyti. „Toyota“ jau ketina siūlyti ir vandenilio kuro elementų modulius. Tik kam jų reikia? Ir kodėl „Toyota“ nusprendė sukurti tokį daiktą?
„Toyota Mirai“ vandenilio elementų jėgainė (FCEV)
„Toyota Mirai“ vandenilio elementų jėgainė (FCEV) / Toyota nuotr.

„Toyota“ ketina pardavinėti kuro elementų modulius. Tai – lengvai integruojami įrenginiai, kuriuose būtų beveik viskas, ko reikia elektros gamybai. Tereikėtų prijungti vandenilio šaltinį, oro valymo įrangą ir kokį nors aušinimo sprendimą, ir tokį modulį būtų galima naudoti įvairioms elektrinėms sistemoms. Kokioms?

Kokioms tik norite – elektriniams sunkvežimiams, generatoriams, autobusams ir automobiliams. Kas nors gamins ir laivus su „Toyota“ moduliais.

„Toyota“ vandenilio kuro elemento modulis. ©Gamintojo nuotrauka
„Toyota“ vandenilio kuro elemento modulis. ©Gamintojo nuotrauka

Bus siūlomi du moduliai. Vertikalus, kurio išmatavimai bus 890 x 630 x 690 mm, svers 250 kg. Tuo tarpu horizontalus (1270 x 630 x 410 mm) bus šiek tiek lengvesnis – 240 kg. Bus siūlomos 60 ir 80 kW versijos, kuriama įtampa sieks 400-750 V.

Kaina kol kas nėra skelbiama, bet atrodo, kad tai bus išties naudingas daiktas įvairių sprendimų ieškančiai transporto pramonei. Tokį modulį bus lengva integruoti net į modifikuojamus sunkvežimius ir autobusus. Be to, jis bus ir lengvai prižiūrimas, o ir „Toyota“ vardas suteikia pasitikėjimo gaminio kokybe ir patikimumu.

„Toyota“ šiuos modulius kuria ne tik norėdama užsidirbti iš turimos patirties. Kartu tai yra ir bandymas populiarinti vandenilinį transportą.

„Toyota“, „Kia“, „Hyundai“ ir dar keli gamintojai kuria ir tobulina vandenilinius kuro elementus, tačiau kol kas ši technologija nėra labai populiari. Bent jau ne tokia populiari, kokia turėtų būti. Tai reiškia, kad infrastruktūra nėra sparčiai vystoma, o tai tikrai trukdo ir „Toyota“ planams.

„Toyota“ išplatino savo patentų duomenis, teikia konsultacijas, o dabar dar gamins ir lengvai integruojamus kuro elementų modulius. Galbūt tai paskatins pramonę dar labiau susidomėti šiomis technologijomis. Nes kuo daugiau automobilių naudos vandenilį, tuo greičiau plėsis infrastruktūra. Kuo greičiau plėsis infrastruktūra, tuo greičiau augs susidomėjimas vandeniliniais automobiliais.

„Toyota“ kuro elemento modulio schema ©Gamintojo nuotrauka
„Toyota“ kuro elemento modulio schema ©Gamintojo nuotrauka

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas
Reklama
Skrydžio režimu: atviras „Gurtam“ vadovo interviu su Benediktu Vanagu
Reklama
Kokias tvoras ir kodėl šiemet renkasi namų savininkai?