Vilniuje naujasis „Nissan Qashqai“ nedideliam žurnalistų ratui parodytas „Fakto auto“ atstovybėje.
„Qashqai“ yra šios automobilių klasės pionierius. „Nissan“ atstovas Baltijos šalims Henri Daum prisimena, kad 2007 m., kai pasirodė pirmoji „Nissan Qashqai“ karta, daugelis vairuotojų net gerai nesuprato, kas tai per automobilis. Bent pusė pirmaisiais metai qashqai pirkdavo kaip visureigius, su 4x4 sistema. Tačiau ilgainiui tapo madingas krosoverio segmentas: paaukštinto priekine ašimi varomo pakankamai erdvaus ir patogaus šeimos automobilio.
Tad nieko nuostabaus, kad po „Qashqai“ atsiradimo (jau parduota 3 mln. automobilių) pasipylė visų gamintojų krosoveriai, kartais dar vadinami „miesto visureigiais“. O tai - viso labo paaukštintas hečbekas.
Kas naujo trečios kartos „Qashqai“?
Automobilis tapo dar erdvesnis, ilgesnis, aukštesnis. Jo galinės durys atsidaro gerokai plačiau (85 laipsnių kampu). Skaitmeninis skydelis, 20 colių ratai, naujas eksterjeras ir interjeras, nuo šiol jau šildomas vairas (ne tik priekinis stiklas), pasirenkamos masažinės sėdynės, vėl sugrįžusi 4x4 pavara su važiavimo režimais purvui ir sniegui – tai tik nedaugelis svarbių naujovių.
Tačiau bazinė kaina, neslepia gamintojai, bus šiek tiek didesnė, nes technologijos kainuoja.
Tačiau didžiausias proveržis – „Nissan“ jėgainės. Pirmiausiai Lietuvą pasieks modeliai su 1,3 l „mild hybrid“ jėgainėmis, leidžiančiomis mažinti degalų sąnaudas. Kitąmet mūsų rinkoje atsiras „Qashqai“ su E-Pover varikliais, kurie „Nissan“ yra strategiškai svarbūs.
Kalbant apie pirmuosius modelius, kurie pasieks mūsų rinką, 1,3 litro benzininis variklis siūlomas dviejų pajėgumų: 138 AG su mechanine pavarų dėže ir priekinių varančiųjų ratų versija bei 156 AG „Xtronic“ su priekinių arba keturių varančiųjų ratų versija.
1,3 litro benzininis variklis iš esmės atnaujintas, kad jį būtų galima poruoti su nedideliu generatoriumi ir ličio baterija. Tai – vadinamoji mild-hybrid sistema.
„e-POWER“ sistema – tai vidaus degimo variklis, kuris veikia generatoriaus principu. Tokiu atveju automobilis varomas elektros energija. Ši technologija, pristatyta Ženevos automobilių parodoje prieš dvejus metus, leidžia išvengti energijos nuostolių, nes elektros jėgainės yra našesnės.