Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Triratės automobilių legendos: 2. „Polaris Slingshot“

Sportiniai automobiliai turi ne tik teikti vairavimo džiaugsmą, bet ir greitai įsibėgėti, efektyviai stabdyti bei stabiliai įveikti posūkius. Viena iš svarbiausių gero sportinio automobilio sudedamųjų dalių – sukibimas. Triračiai automobiliai neturi tokio gero sukibimo kaip keturračiai, tai kaip atrodytų triratis sportinis automobilis?
„Polaris Slingshot“
„Polaris Slingshot“ / Gamintojo nuotr.

Ilgą laiką sportinių triračių automobilių karaliumi buvo kanadietiškas „Campagna T-Rex“. Jis gaminamas jau dvidešimt metų, kompanija rinkai pristato vis įspūdingesnes triračio automobilio versijas. Tačiau pastaraisiais metais automobilių žurnalistų akys ir kritikos strėlės dažniau krypo į kitą sportinį triratį automobilį – „Polaris Slingshot“.

Kaip prasidėjo „Polaris Industries“ istorija

Jei ir esate girdėję apie „Polaris“ vardą, tai tikrai ne dėl triračio automobilio. Kompanija yra garsi savo gaminamais keturračiais. Visgi, „Polaris“ istorija prasidėjo nuo kiek keistesnių transporto priemonių.

Keli technikos entuziastai praeito amžiaus šeštajame dešimtmetyje pastebėjo, kad geros transporto priemonės, skirtos keliauti per sniegą, nėra. Žinoma, žmonės dažniausiai naudojosi visureigiais, tačiau ir šie negalėjo pasiekti tolimų medžioklės plotų ar stovyklaviečių. Todėl jauni verslininkai nusprendė sukurti specialiai žiemai pritaikytą transporto priemonę – sniegaeigį. Pirmasis „Polaris“ sniegaeigis vietoj slidžių naudojo senų automobilių bamperius, o vietoj vikšro – konvejerio diržą.

Gamintojo nuotr./„Polaris Slingshot“
Gamintojo nuotr./„Polaris Slingshot“

Vėliau, žinoma, sniegaeigiai tobulėjo, buvo surengti keli ilgi žygiai, skirti populiarinti „Polaris“ vardą. Dėl vidinių nesutarimų vienas iš kompanijos įkūrėjų, šiandien laikomas sniegaeigių tėvu, Edgaras Hetteenas pasitraukė iš „Polaris“ ir įkūrė kitą kompaniją, kuri ir šiandien gyvuoja „Arctic Cat“ vardu. „Polaris“ sniegaeigiai sparčiai tobulėjo, burdami vis didesnį kompanijos gerbėjų ratą. Visgi, plečiant siūlomų produktų asortimentą „Polaris“ reikėjo ko nors naujo.

Taip 1985 m. rinkoje atsirado „Polaris Trail Boss“ – pirmasis amerikietiškas keturratis. Pasaulyje šios transporto priemonės buvo dar gana naujos, pirmoji, „Suzuki LT125D Quadrunner“, buvo pristatyta 1982 m. Keturračiai buvo skirti pramogoms, žemės ūkiui, medžioklei ir kitoms panašioms veikloms, kurioms reikia gero pravažumo. Todėl bent jau pirmieji keturračiai tikrai nebuvo tinkami važiavimui keliais.

2009 m. „Polaris“ paskelbė apie naujos divizijos įkūrimą, kuri kurs keliams skirtas transporto priemones. Taigi, ir „Polaris Slingshot“, ir keletas kitų naujų kompanijos transporto priemonių, yra šio projekto kūriniai. Įdomu ir tai, kad „Polaris“ priklauso gerai žinoma „Aixam-Mega“ kompanija, dalis „KTM Motorcycles“ ir „Brammo“.

„Polaris Slingshot“ yra kiek netikėtas kompanijos kūrinys, iš karto susilaukęs didelio automobilių pasaulio žiniasklaidos dėmesio.

Gamintojo nuotr./„Polaris Slingshot“
Gamintojo nuotr./„Polaris Slingshot“

„Polaris Slingshot“ – greitas, pigus ir išskirtinis

„Polaris Slingshot“ yra ganėtinai pigus automobilis. Žinoma, patys geriausi pasaulio daiktai negali būti pigūs, todėl ir šis turi savų minusų. Visų pirma, „Polaris Slingshot“ tikrai nėra saugus automobilis. Jame įrengti saugos diržai, tačiau nėra oro pagalvių ir smūgio jėgą sugeriančios zonos priekyje. Kita vertus, nemalonumų išvengti turėtų padėti ABS, elektroninės stabilumo ir sukibimo sistemos. Pats automobilis yra daug modernesnis ir patogesnis nei „Morgan 3-Wheeler“, tačiau ir daugiau nei 200 kg sunkesnis – sveria beveik 800 kg.

„Polaris“ net nevadina „Slingshot“ automobiliu, kad pirkėjai nesusidarytų klaidingo įspūdžio. Būtent todėl saugumui nebuvo skiriamas didelis dėmesys. Unikalūs vairavimo potyriai buvo svarbiausi „Polaris“ prioritetai. „Polaris Slingshot“ yra varomas 2,4 l keturių cilindrų „General Motors“ variklio, išvystančio iki 173 AG. Galia į vieną galinį ratą perduodama per mechaninę penkių pavarų transmisiją.

Gamintojo nuotr./„Polaris Slingshot“
Gamintojo nuotr./„Polaris Slingshot“

Lyginti „Polaris Slingshot“ ir „Morgan 3-Wheeler“ iš esmės nėra prasmės – šie triračiai yra per daug skirtingi ir greičiausiai net nėra tikri konkurentai. Šiam skirtumui iliustruoti galima paminėti, kad „Slingshot“ turi vandeniui atsparų saloną, reguliuojamą vairą ir sėdynes, modernią garso sistemą, parkavimą palengvinančią kamerą, nuimamą plastikinį kėbulą, ABS, elektroninę stabilumo sistemą ir kitus šiuolaikiniams automobiliams būtinus atributus. „Morgan 3-Wheeler“ neturi nei vieno iš šių dalykų.

„Polaris“ siūlo tris „Slingshot“ versijas: bazinę, SL ir SLR. Visos jos turi tiek pat galios ir tas pačias elektronines programas, tačiau SL ir SLR pasižymi įdomesnėmis kėbulo spalvomis, papildoma komforto įranga, gražesniu ratų dizainu ir kitais privalumais. „Polaris Slingshot“ susilaukė nemažai automobilių žurnalistų kritikos, kurie teigė, kad „Campagna“ triračiai yra daug geresni, tačiau „Polaris“ į šią kritiką turi paruoštą atsakymą.

„Campagna T-Rex“ yra maždaug dvigubai brangesnis už „Polaris Slingshot“. SLR versija kainuoja mažiau nei 30 tūkst. eurų. Kita vertus, šis triratis susilaukia tiek kritikos, kad sunku nesižvalgyti į kitus rinkoje siūlomus savaitgalio žaislus.

Kodėl „Polaris Slingshot“ nepatinka automobilių žurnalistams?

„Polaris Slingshot“ yra sukurtas vairavimo entuziastams, kurie nori neišdildomų pojūčių. Nors trys ratai negali užtikrinti maksimalaus sukibimo, ne pačius greičiausius trasų įveikimo laikus turėtų kompensuoti vairavimo džiaugsmas ir patirties unikalumas. Visgi, automobilių žurnalistai „Polaris Slingshot“ negaili kritikos.

Visų pirma, kritikuojama surinkimo kokybė ir naudojamos medžiagos. Kompanija siekė sukurti ganėtinai pigų ir lengvą triratį automobilį, todėl kėbulas pagamintas iš plono plastiko. Kai kurie savininkai skundžiasi ir surinkimo kokybe – „Slingshot“ vardas priklijuojamas kreivai, nuo plastikinių detalių lupasi dažai, netinkamai surenkamas salonas, šlampa degimo sistema ir t. t.

Gamintojo nuotr./„Polaris Slingshot“
Gamintojo nuotr./„Polaris Slingshot“

Antra, automobilis pasižymi vidutinėmis važiavimo savybėmis. Jau minėjome, kad „Polaris Slingshot“ turėtų būti sportiškas triratis automobilis. Tačiau jo įsibėgėjimo iki 100 km/val. laiką išmatavę žurnalistai pastebėjo, kad jis tikrai nėra labai greitas. Iš tiesų, iki 100 km/val. „Polaris Slingshot“ ir „Morgan 3-Wheeler“ įsibėgėja per panašų laiką – kiek daugiau nei 6 sekundes.

„Polaris Slingshot“ mėgsta vietoje sukti galinį ratą, o ir įjungus visas elektronines sistemas situacija nepagerėja. Kita vertus, „Morgan“ priekyje turi siaurus motociklo ratus, o ir rėmas nėra labai standus, todėl „Polaris Slingshot“ posūkiuose jį turėtų įveikti nesunkiai. Tačiau žurnalistai vis tiek kritikuoja „Slingshot“ valdymą. Net pagal triračių automobilių standartus galinis ratas turi labai prastą sukibimą, todėl posūkiuose „Polaris Slingshot“ valdyti gana sunku, automobilis elgiasi neprognozuojamai.

Galiausiai, ne vienas savininkas skundėsi nepatikimais mechaniniais mazgais ir elektronika, ypač brangesnėse versijose. Situaciją sunkina ir tai, kad „Polaris“ pasižymi prastu klientų aptarnavimu. Kita vertus, beveik visi savininkai, kurių atsiliepimus galima rasti internete, sutinka, kad investicija buvo gera ir jie džiaugiasi turėdami šį „Betmobilio“ stilistikos automobilį.

Jei „Polaris Slingshot“ yra tokios prastos kokybės, kodėl jis įtrauktas į šią straipsnių seriją? Tiesa yra ta, kad apie „Campagna T-Rex“ girdėjo daugelis, jis pasirodė ir ne viename filme. O „Slingshot“ yra mažiau žinomas, naujesnis garsios kompanijos eksperimentas, kuris, tikėtina, ateityje tik tobulės. „Morgan 3-Wheeler“ taip pat nėra nei greitas, nei patikimas, tačiau savo vietą po saule surado, žiūrėsime, kaip pasiseks „Polaris Slingshot“.

Kita vertus, kitas serijos straipsnis skiriamas itin gerai žinomam ir visiškai kitokiam istoriniam triračiam automobiliui – „Reliant Robin“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?