Šiame straipsnyje papasakosime apie trečią būdą įsigyti naudotą automobilį, kuris yra saugesnis, patikimesnis ir kurio neriboja geografija.
Labai pasikeitusi naudotų automobilių rinka
Prasidėjus COVID-19 pandemijai, automobilių rinka (ir naudotų, ir ją maitinanti naujų transporto priemonių) susidūrė su naujais iššūkiais: norimą naudotą automobilį rasti ir įsigyti vis sunkiau, nes tarptautinėje rinkoje sumažėjo parduodamų kokybiškų transporto priemonių kiekis. O dėl šio deficito kainos pakilo vidutiniškai 20-30 proc.
„Pirmojo karantino metu, kai buvo labai apribotas judėjimas tarp valstybių, o rinkoje vyravo nežinia, naudotų automobilių kainos buvo sumažėjusios labai trumpam – vos mėnesiui keliems. Po to, dėl automobilių deficito, šoktelėjo aukštyn. Todėl šiuo metu rinkoje turime labai įdomią situaciją. Daugybė pirkėjų sako noriu automobilio, bet nerandu norimo“, – taikliai situaciją apibūdina tarptautinės automobilių aukcionų platfomos Exleasingcar.com pardavimų vadovas Aivaras Jakulevičius.
Specialistas pastebi, kad šiuo metu pačiam žmogui išsirinkti ir parsivežti užsienyje įsigytą automobilį savarankiškai būtų sunku. Nes tokią veiklą riboja nauja realybė: autohausai (aikštelės) dirba labai ribotai. O įsigyti tiesiai iš lizingo bendrovės kur nors Vokietijoje taip pat būtų sudėtinga – jos su pavieniais klientais nedirba, nes patogiau pardavinėti automobilius urmu. Tam ir reikalinga platforma, kuri yra tarpininkė tarp banko/lizingo bendrovės ir pirkėjo – fizinio arba juridinio asmens.
Ieškantiems norimo kokybiško naudoto automobilio Aivaras Jakulevičius siūlo išbandyti daugelį Europos valstybių jungiančią naudotų automobilių pirkimo/pardavimo platformą, kurią internete galite rasti adresu www.exleasingcar.com.
Kodėl įsigyti norimą automobilį platformoje „Exleasingcar“ patogiau? Ar ir pigiau? O kokios garantijos? Ar ja lengva naudotis? Kaip nepermokėti už perkamą automobilį, siūlant statymą internetiniame aukcione? Šiame straipsnyje viską paaiškinsime.
Vis dažniau renkasi ne tik pagal kainą
„Kaina vis rečiau tampa pagrindiniu aspektu, renkantis naudotą automobilį. Nes pirkėjai nenori pirkti nekokybiškų automobilių. Juo labiau, kad rinkoje jų labai trūksta. Per karantino metus susidarė grandininė reakcija. Visoje Europoje gamintojų atstovai siūlo klientams gerokai ilgiau laukti naujų automobilių. Nes kai kurios gamyklos buvo sustojusios net keliems mėnesiams.
Be to, gamybos procesą pristabdė ir mikroschemų trūkumas. Todėl, negalėdami taip kaip anksčiau per 3-4 mėn. suteikti pirkėjams užsakytų naujų automobilių, dileriai nebeturi atperkamų transporto priemonių. Ir nieko nuostabaus, nes dabar užsakytus automobilius žadama pristatyti tik kitų metų pirmą arba net antrą ketvirtį.
Todėl net ir gamintojų atstovai pradeda persiorientuoti į naudotų automobilių prekybą, o perka juos aukcionuose. Nes tik tokiu būdu naudotų apynaujų automobilių pikėjams gali užtikrinti pirkėjams tikrą ridą bei aiškią automobilio techninio aptarnavimo istoriją“, – paaiškino Exleasingcar pardavimų vadovas Aivaras Jakulevičius.
Taigi aiškėja, koks šiuo metu didžiausias naudotų automobilių pirkėjų poreikis. Tai noras įsigyti ne „katę maiše“, o transporto priemonę su aiškia istorija.
Pasak Aivaro Jakulevičiaus, naudotų automobilių aukcionų platforma Exleasingcar yra puiki galimybė įsigyti automobilį kuo arčiau pirminio pardavėjo, vengiant tarpininkų. Ir verslui, ir fiziniams asmenims.
„Platformoje Exleasingcar parduodami automobiliai turi aiškią istoriją, laiku atliktų aptarnavimų autorizuotuose servisuose įrodymą, tikros ridos garantiją. Ir siūlo gerokai didesnį pasirinkimą nei bet kuris lietuviškas skelbimų portalas. Be to, čia automobilį labai lengva išsirinkti ir pagal tai, ar norite, vos gavę raktelius, sėsti ir važiuoti, ar ieškote lengvai daužto ir planuojate atstatyti jo vertę remontuodami Lietuvoje, – paaiškino A.Jakulevičius. – Daužtiems automobiliams Exleasingcar platformoje rengiami atskiri aukcionai. O vienu metu skirtinguose aukcionuose parduodama apie 2000 – 3000 automobilių. Kiekvieno aukciono trukmė – iki 3 dienų“.
Kelios aukcionų rūšys
Ar aukcionas reiškia, kad būtinai nusipirksite pigiau, nei Lietuvoje aikštelėje? Tikrai nebūtinai, jei jums rūpi automobilio kokybė.
„Pagalvokite logiškai: kas norėtų labai pigiai parduoti automobilį, į kurio būklę investavo daug pinigų. Jei automobilis labai pigus, reiškia tam yra ir priežastis. Tiesa, būna pavienių atvejų, kai pirkėjas laimi loterijoje. Bet juk ir loterijose milijonus susižeria tik pavieniai žaidėjai. Tiesa, yra kelios aukcionų rūšys – ne tik pagal automobilių būklę. Tarkime, aukcione Pirk dabar galima gauti automobilį už geresnę kainą, jis parduodamas skubiai. Tačiau yra ir kitos rūšys: atviruose ar uždaruose aukcionuose laimi tas pirkėjas, kuris pasiūlo geriausią kainą, už kurią pardavėjas sutinka automobilį parduoti“, – sako A.Jakulevičius.
Kalbėdamas apie automobilio pirkimo aukcione kainą, Exleasingcar atstovas akcentuoja kitą dalyką: svarbi yra ne tiek momentinė pirkimo kaina, kiek automobilio patikimumas, kuris galų gale vis tiek konvertuojasi į finansus. O kur dar emocinis pasitenkinimas, kai automobilis negenda ilgą laiką ir pateisina lūkesčius.
„Aukcione viskas labai aišku. Jei automobilis daužtas, tai jis ir parduodamas daužtų automobilių aukcionuose. O jeigu draudimo kompanija buvo įvertinusi pažeidimus ir detalės buvo pakeistos, vadinasi jo rinkos vertė pilnai atstatyta. Todėl, pirkdami automobilį Exleasingcar aukcione, žinote, kad nėra jokių nešvarių žaidimų“, – paaiškino specialistas.
Kokia informacija pateikiama automobilių aukcionuose
Pirmiausiai paaiškinsime, kaip automobiliai atkeliauja į aukcionus. Čia parduodamos ir įsigyjamos transporto priemonės, kurias pateikė lizingo bendrovės, klientams juos grąžinus ir įsigijus naujus.
„Įsivaizduokite, įmonė turėjo automobilių parką, jį prižiūrėjo ir nusprendė atnaujinti. Tuomet 10 VW Golf ar 15 Škoda Octavia grąžino lizingo kompanijai. Tokios būklės, kokios buvo tą dieną. Tuomet lizingo bendrovė automobilius įvertino, juos defektavo. Jei rado pažeidimų, buvęs naudotojas už tai sumokėjo kompensaciją, reikalingą dideliems trūkumams šalinti. Jokios trūkumus slepiančios kosmetikos – viskas kaip yra.
Taigo jokių siurprizų, viskas tikra“, – sako Aivaras Jakulevičius.
Tačiau, nepaisant pateikiamų duomenų gausos (rida, atlikti aptarnavimai), prie kiekvieno automobilio pateikiami ir kiti būtini duomenys. Tarkime VIN kodas leidžia, jei yra toks poreikis, papildomai pasitikrinti automobilio istoriją gamintojo atstovybėje. Nes „Exleasingcar“ neturi ką slėpti, todėl visuomet teikia visą įmanomą informaciją.
Papildoma patikra Lietuvoje
Vis dėlto, automobilį į Lietuvą klientui atgabenę „Exleasingcar“ specialistai čia atlieka papildomą patikrą. Nes nori eliminuoti bet kokią klaidą ar nesusipratimą:
„Automobilių apžiūras juk atlieka žmonės. Ir į Lietuvą gabena taip pat žmonės. Todėl, kad nebūtų praleista nė menkiausia smulkmena, kad nebūtų neatitikimų, prieš pristatydami automobilį klientui, apžiūrime kėbulą, važiuoklę, atliekame kompiuterinę diagnostiką. Tikslas – patikrinti, ar automobilio būklė išliko tokia pati, kokia buvo aukciono metu. Ir išvengti transportavimo metu galinčių atsirasti smulkių pažeidimų.
Mes automobilį įsigyjantiems fiziniams asmenims suteikiame 6 mėn. arba 6000 km garantiją varikliui ir pavarų dėžei. Taigi, kad būtume tikri automobilio kokybe, jį patikriname patys.
Juo labiau, kad privatūs pirkėjai dažnai renkasi ir automobilio įregistravimo paslaugą. Todėl, kad nereikėtų papildomai važinėti į techninės apžiūros stotį dėl smulkmenų, prieš TA įsitikiname, kad viskas gerai.
Žinoma, jeigu matome, kad yra darbų, kuriuos klientui ateityje reikės atlikti, apie tai informuojame (tarkime, netrukus reikės keisti guolį ar alyvą). O jei netyčia rastume neatitikimų su informacija, skelbta aukcione, tą klausimą kliento naudai išspręstume su automobilį pateikusiu banku ar lizingo bendrove. Tačiau, kaip rodo praktika, pretenzijos dėl techninės automobilio dalies – itin retos“, – paaiškino Exleasingcar pardavimų vadovas A.Jakulevičius.
Automobilių pasirinkimas
Dėl kokybės ir patikimumo klausimų beveik nebeliko. O ar aukcione galima rasti ir įdomesnių automobilių, ne tik pilką dyzelį?
Be abejo, kad parduodamo parko didžioji dauguma yra populiariausi Europoje automobiliai. Tačiau atsiranda ir išskirtinių modelių. Pavyzdžiui, neseniai platformoje exleasingcar.com surengtas privačių Austrijos kolekcionierių aukcionas, kuriame buvo parduodami ir keli „Ferrari“, ir „Nascar“ sportinis automobilis ir netgi bagis.
Kaip užsiregistruoti exleasingcar.com
Tai labai paprasta, kaip bet kurioje išmanaus telefono programėlėje. Vardas, pavardė, el. pašto adresas, telefono numeris ir t.t. Atlikęs šį žingsnį, vartotojas gali matyti visus vykstančius aukcionus ir pradėti norimo automobilio paiešką.
Jeigu vartotojas turi konkrečių ketinimų ir nori pirkti ar parduoti automobilį aukcione, jis turi įkelti dar ir papildomus asmens duomenis, pvz. asmens dokumento kopiją ir sudaryti sutartį. To reikia todėl, kad statymai neatšaukiami. Tai yra esminis skirtumas nuo internetinės prekybos. Taigi, jei jūsų statymas aukcione laimėjo, turite pirkti automobilį. Todėl nereikėtų statyti už penkis automobilius iš karto, jei realiai ruošiatės pirkti tik vieną.
Ką daryti tokiu atveju, jei pirkėjas pasikarščiavo ir įsigijo daugiau automobilių, nei jam reikia?
Pataria vadybininkai
„Exleasingcar vadybininkai visuomet susiekia su naujais vartotojais ir stengiasi jiems padėti. Taip pat ir paaiškina, kaip nepakliūti į keblią situaciją. Bent jau per pastaruosius 12 mėn. tokių nesusipratimų nebuvo. O jei suklystumėte, įsigytumėte per daug automobilių, tai po to lygiai tai pat per aukcioną juos galėtumėte parduoti“, – sako A.Jakulevičius.
Ar pakanka laiko gerai apgalvoti savo pasirinkimą ir statomą sumą aukcione?
Aukcionai vyksta nuolat, 24 val. ir 7 dienas per savaitę. Tačiau vidutinė vieno aukciono trukmė – 2-3 dienos. Pasak Aivaro Jakulevičiaus, tiek laiko visiškai pakanka apgalvoti savo pasirinkimą ir pasikonsultuoti su „Exleasingcar“ vadybininkais. Laiko pakanka ir pasitikrinti informaciją apie pardavėją bei automobilio istoriją, jei kiltų papildomų klausimų.
„Aukcionai yra skirti savarankiškam pirkimui. Bet pradžiai, jei trūksta žinių ir patirties, užvedimui ant kelio, naująjį klientą visuomet pagloboja vadybininkai. Jei mato, kad daromi statymai už kelis automobilius, pasiteirauja, ar visus juos nori pirkti. Taip pat pataria, už kokią kainą tokį automobilį tikrai verta įsigyti, paaiškina, kokia yra rinkos situacija“, – sako A.Jakulevičius.
Pirkėjas mato galutinę kainą
Labai svarbu, kad pirkėjas, skelbdamas aukcione statymą už norimą automobilį, iš karto mato galutinę kainą – su visais mokesčiais. Sistema langelyje iš karto parodo, kokius mokesčius už dokumentų tvarkymą ar transportavimą į Lietuvą reikėtų sumokėti, jei laimėjimas aukcione būtų patvirtintas. Todėl pirkėjas „Exleasingcar“ platformoje yra tikras, kad prie kainos nebus pridėtas nė vienas centas. Nebent norėtų užsisakyti papildomą paslaugą – automobilio salono cheminį valymą ar kėbulo poliravimą.
„Didžiąją papildomų mokesčių dalį sudaro automobilio pargabenimo kaštai. Jie priklauso nuo šalies, iš kurios automobilis parvežamas. Tarkime, iš Vokietijos gali kainuoti 350 Eur (be PVM), iš pietinės Europos šalių gali siekti ir 600 Eur. Kaina priklauso ir nuo automobilio dydžio. Susumavus mokesčius už dažniausias paslaugas, vidutinės klasės automobilis su parvežimu iš Vokietijos ir registracija Lietuvoje papildomai iki raktelio kainuotų 1000-1200 Eur“, – skaičiuoja A.Jakulevičius.
Višta ar kiaušinis: rida ar automobilio amžius?
Amžinas klausimas, renkantis naudotą automobilį, kas yra svaresnė jo kokybės garatija – rida ar amžius? Ar labiau vertas dėmesio vos dvejų metų automobilis, bet su 200 tūkst. km rida, ar penkerių metų, bet nuvažiavęs tik 70 tūkst. km? Kuo remtis: jausmais (nes 200 tūkst. km daugeliui yra svarbi psichologinė riba) ar šaltu protu?
„Gal čia reikėtų vertinti ne vieną aspektą, o jų visumą. Nes automobilis juk dažnam europiečiui po nekilnojamo turto yra vienas emociškai brangiausių daiktų. Todėl pirmiausia automobilį reikia rinktis pagal gamintoją, kad jis būtų geidžiamas ir mielas.
Antras svarbus dalykas – regionas, iš kurio automobilis atkeliavo. Net ir 200 tūkst. km nuvažiavęs automobilis iš Belgijos, Olandijos ar Vokietijos (ne toks karštas klimatas ir nėra kalnų kelių) bus prižiūrėtas puikiai ir naudotas geresnėmis sąlygomis, nei iš pietų Prancūzijos, Italijos ar Ispanijos.
Žinoma, atskirose šalyse šiek tiek skiriasi ir savininkų mentalitetas – šiaurės Europos šalyse automobiliais įprasta rūpintis labiau. Tačiau akivaizdu, kad kalnų keliuose ir dideliame karštyje pavarų dėžės ir varikliai dėvisi greičiau.
Kitas dalykas – automobilio gamintojas. Jei transporto priemonė prižiūrima pagal gamintojo nurodymus, tai kokiam Audi, Volkswagen ar BMW 200 tūkst. km tikrai nėra daug. Tai jeigu širdis geidžia tokio gamintojo automobilio, o piniginė neleidžia įpirkti vokiško automobilio su 20-50 tūkst. rida, tai 170 tūkst. (dažniausia rida) nėra riba.
Taigi, pasirinkus tinkamą regioną, išstudijavus servisų istoriją, tikrai galima įsigyti norimo gamintojo geros kokybės naudotą automobilį ir su didesne rida. Aš tokiu atveju rinkčiausi norimą automobilį, nes jo įsigijimas yra labiau emocinis procesas. Juk maloniau kiekvieną rytą sėsti į komfortišką 2-3 metų sedaną ar visureigį tegul ir su 150-170 tūkst, km rida, nei į mažiau pravažiavusį pačios mažiausios klasės hečbeką – 5 metų, nors pravažiavusį tik 15-20 tūkst.“, – dėsto automobilio pirkimo psichologiją Exleasingcar pardavimų vadovas Aivaras Jakulevičius.
Tiesa, norintiems dar ir dar kartą pasitikrinti, kiek galėtų būti vertas aukcione įsigyjamas automoblis, A.Jakulevičius siūlo remtis ne lietuviškais automobilių skelbimų portalais (nes ten vadinamieji Frankenšteinai siūlomi ir už mažesnę kainą), o vokišku mobile.de, objektyviai atspindinčiu kokybiškų automobilių kainas.
„Mobile.de automobiliai taip pat parduodami ir iš aukcionų, ir remontuoti su atstatyta verte. Be to, dėl rinkos situacijos, aukcionų kainos priartėjusios prie mažmeninių kainų. Kita vertus, jei ieškote automobilio sau, tai norite kokybiško automobilio. O tokio labai pigiai tikrai niekas nepardavinės“, – Exleasingcar pardavimų vadovas A.Jakulevičius paaiškino, kaip šiuo metu veikia Europos naudotų automobilių rinka.