Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Trys dažniausi vasaros pavojai kelyje, kurie mus užklumpa nepasiruošusius

Staigios audros su potvyniais miestų gatvėse, kruša, bombarduojanti automobilį lyg iš Kalašnikovo automato, vėtros, laužančios medžių šakas ir alinantis karštis, patikrinantis aušinimo sistemos patikimumą. Su tokiais pavojais vairuotojai vasarą susiduria dažniausiai.
Kruša Kaune, ledo desertas Kalniečių gatvėje
Kruša Kaune, ledo desertas Kalniečių gatvėje / Skaitytojos Aušros nuotr.

Prieš dvejus metus kruša Riešės (šalia Vilniaus) apylinkėse subombardavo ne vieną automobilį. Tai nutiko rugpjūčio pradžioje. Iš dangaus staiga nutįso ilgas straublys, kuris pažėrė ledokšnių lietų. Buvo apdaužyti automobilių stogai, variklių dangčiai, netgi skilo priekiniai stiklai.

15min redakcijai parašęs vairuotojas Justinas sako patekęs į tokią situaciją labai netikėtai ir pasijutęs labai nejaukiai.

Romualdo Šmukštos nuotr./Kruša kelyje Šiauliai – Palanga, pravažiavus Kuršėnus
Romualdo Šmukštos nuotr./Kruša kelyje Šiauliai – Palanga, 2015 m. vasarą

Netikėta kruša sudaužė stogą

„Važiavome keliu pro Riešės bažnyčią. Netoliese nebuvo jokios degalinės – nieko, kur galėtume pasislėpti nuo tokios staigios atakos iš dangaus. Bandėme stoti po medžiu, kad jo šakos amortizuotų ledo srautą.

Gabalai buvo tikrai monetos dydžio, todėl kirto šakas ir jos pradėjo kristi ant automobilio. Rezultatas – per 10-15 min visiškai sušaudytas automobilio stogas“, – pasakojo vilnietis Justinas.

Eismo saugumo specialistai ir draudikai, prasidėjus tokiai audrai, kategoriškai pataria likti automobilyje. Svarbiausia tokiu atveju – pačiam žmogui išvengti traumų ir sužeidimų. O automobilį sutaisys meistrai.

Taip pat svarbu žinoti, kad automobilių galinių ir šoninių langų stiklas yra negrūdintas, todėl jis kur kas lengviau dūžta. Todėl, jei įmanoma, automobilį geriau pastatyti taip, kad ledo srauto didžioji dalis tektų priekiniam stiklui. Jei kruša pažeistų langą, reikėtų pasirūpinti, kad vanduo nepatektų į vidų ir nepadarytų dar didesnės žalos.

Po šio incidento autoservise automobilio variklio dangtis buvo pakeistas visiškai nauju, o stogo įdubimai išlyginti modernia „meninio lyginimo“ technologija.

123rf.com nuotr./Namas
123rf.com nuotr./Namas

Kaip elgtis žaibuojant

Žaibuojant taip pat rekomenduojama likti automobilyje ir vengti prisilietimų prie metalinių elementų. Jei negalite sustoti, važiuokite atsargiai. Sulėtinkite greitį, nes žaibas akina ne tik jus, bet ir kitus vairuotojus.

Patarimas iš patirties – išjunkite radijo imtuvą. Nesinaudokite telefonu. Nes bet kokia antena gali išprovokuoti žaibo ataką. Jei įmanoma, nuimkite automobilio anteną.

Šoninis vėjas

Stiprus vėjas yra ypač pavojingas važiuojant tiltais ir atviruose kelio ruožuose. Tyrimų duomenimis, tai gali būti tiesioginė priežastis arba vienas iš pagrindinių faktorių, lemiantis daugiau nei trečdalį visų nelaimingų atsitikimų keliuose.Kuo ilgesnis ir aukštesnis automobilis, tuo stipresnis oro pasipriešinimas, dėl kurio padidėja rizika automobiliui būti nublokštam nuo trasos.

Esant stipriems vėjo gūsiams, vairuotojai turėtų nieko nelaukdami švelniai pakreipti ratus pagal vėjo kryptį, kad automobilis laikytųsi stabiliau. Greitį būtina derinti prie oro sąlygų ir išlaikyti bent 3 sekundžių atstumą iki priekyje esančio automobilio.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Architektų g. ant automobilių užvirto medis.
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Architektų g. ant automobilių užvirto medis.

Lietus ir lūžtantys medžiai

Jei negalite sustoti ir per audrą jums būtina važiuoti toliau, rekomenduojama būti atsargesniems nei įprastai, sumažinti greitį ir padidinti atstumą iki priekyje esančio automobilio. Lietus smarkiai pablogina matomumą, o dar labiau jį sunkina iš po didelių transporto priemonių (autobusų ar sunkvežimių) ratų lenkimo metu ant priekinio stiklo patenkantys vandens purslai. Visada reikia atsiminti, kad tokios sąlygos prailgina automobilio stabdymo kelią.

Audros metu rekomenduojama rinktis greitkelį arba automagistralę, nes čia mažesnė tikimybė, jog kelias bus užblokuotas. Be to, nedidelė rizika, jog dėl stipraus vėjo ir žaibų ant automobilio užkris nulaužti medžiai.

Liūtis automobiliui pavojinga ir dėl staigiai patvinstančių gatvių. Tokiu atveju kyla pavojus ne tik registracijos numerį pamesti (jį nuplauna vandens srovė), bet ir patirti hidrosmūgį (jei bala pakankamai gili).

Kas yra hidrosmūgis

Kai pro oro filtrą (arba per duslintuvą) į variklio cilindrą patenka vandens, jis negali būti suspaustas kaip kuro-oro mišinys.

Atsirėmus stūmokliui į spaudžiamą vandenį, variklis užges. Tačiau sukantis velenui iš inercijos deformuosis švaistiklis, gali įtrūkti cilindras, skilti aliuminio blokas.

Tuomet – sudie arkliams, žvengiantiems po variklio gaubtu.

Daugiau apie hidrosmūgį ir pavojus, tykančius giliose balose, skaitykite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?