Sakote, degalai pinga? Džiugu. Tikrai!
Aš jau pamiršau, kada paskutinį kartą buvau degalinėje. Bet nesunkiai prisimenu, kada įkroviau savo „bandomojo triušio“ – „Nissan Leaf“ akumuliatorius. Nes tai tenka daryti kur kas dažniau, nei važinėti į degalinę. Šylant orams, vienos įkrovos užtenka vis didesniam atstumui. Vien dėl to, kad reikia mažiau šildyti saloną. Važinėdamas kiek ramiau, dabar su viena įkrova mieste nesunkiai įveikčiau 100 kilometrų atstumą. Jeigu nereikia daug važinėti, man to pakanka trims dienoms. Ir to visuomet užtenka vienai dienai mieste, nors visuomet vieną akį turiu laikyti nukreiptą į energijos atsargų indikatorių. Bet tai jau nebėra taip baisu, kaip iš pradžių atrodė.
Neseniai turėjau įdomią patirtį: vairavau žmonos automobilį. Ir supratau, kaip per tris savaites nutolau nuo to, prie ko esu taip pripratęs.
Visų pirma – girdimi garsai. Tylą elektromobilio salone galima lyginti su aukščiausios klasės sedanais. Variklio garsas, jeigu jis ir girdisi, tai tik tylutėlis aukšto dažnio zvimbimas. Todėl salone girdėti tik padangų keliamas triukšmas. Nėra jokių vibracijų, kurias skleidžia bet kuris vidaus degimo variklis, nekalbant apie kai kuriuos „turbodyzelius“.
Netgi oro srauto keliamas triukšmas „Leaf“ atveju yra visai nedidelis, mat jo aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas siekia tik 0,28. Ir įmantrios formos priekinių žibintų užduotis yra nukreipti oro srautą aplink šoninius veidrodėlius.
Dėl itin didelio elektros motoro veikimo diapazono elektromobilis neturi nei sankabos, nei pavarų dėžės. Ir jo variklio maksimali trauka pasiekiama, vos šiam pradėjus suktis. Tai suteikia nepaprastą sklandumo pojūtį. Ypač – matant, kaip visiškai tyliai greitėjantis „Leaf“ lengvai palieka kitus paskui save. Akivaizdžiai gerą poveikį valdymui suteikia ir žemas svorio centras bei svorio paskirstymas. Dėl to „Leaf“ posūkiuose yra stabilus ir lengvai kontroliuojamas.
Žmona į savo automobilį už 100 litų įsipylė berods, 24 litrus atpigusio benzino. Važinėjant mieste, jai to pakaks 250-300 kilometrų kelio. To jai pakaks gal savaitei, gal pusantros. Mano „Leaf“ energijos sąnaudos dokumentuojamos čia.