Problema – nėra kito pasirinkimo
Gyventojai su esama problema susiduria daugiau kaip penkis dešimtmečius, tačiau tik prieš mėnesį ant traukinio bėgių žuvusio jauno vaikino mirtis iš naujo įžiebė diskusiją bei pasipiktinimą, kodėl miestas toks pasyvus gyventojų poreikiams.
Kol Vilniaus miesto savivaldybė tik svarsto įrengti pėsčiųjų perėjas pavojingose geležinkelio ruožuose, privatus investuotojas savomis lėšomis siūlo įrengti tunelį automobiliams, dviratininkams bei pėstiesiems, rašoma žiniasklaidai išplatintame pranešime.
Klausimą dėl tunelio trečiadienį sprendė Ekonomikos ir finansų komiteto nariai, kuriame taip pat dalyvavo verslininkas Juozas Zykus, pasirengęs tunelį pastatyti savomis lėšomis – tai miestui nieko nekainuotų, tačiau reikia ryžto.
„Kai tunelis atsiras Bendrajame plane, tik tuomet būtų galima konkrečiai pradėti kalbėti apie darbus – rodyti, kurioje vietoje jis atsirastų, paduoti paraišką konkursui. Kas žino, galbūt atsiras daugiau privačių investuotojų, kurie sutiktų savomis lėšomis įrengti tunelį.
Svarbiausia, jog gyventojams nereiktų landžioti per kanalizacijos vamzdį ar lakstyti traukinio bėgiais, dėl ko kasmet neišvengiama mirčių“, – komiteto nariams teigė J.Zykus.
Komitete taip pat dalyvavęs Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojas Arūnas Visockas replikavo, kad savivaldybė ruošiasi statyti perėjas pėstiesiems, tačiau privataus investuotojo pasiūlytas projektas spręstų ir transporto problemą.
„Savivaldybė darys pėstiesiems perėjas būtent tose vietose, kur didžiausi srautai, o čia labiau šneka apie automobilius, nes gyvenantiems toje vietoje patekti į miestą – jiems reikia važiuoti nemažą gabalą“, – sakė A. Visockas.
Zuikių, Voverių ir Palionių gatvę nuo Žemųjų Panerių skiria vos keli šimtai metrų, tačiau automobiliu gyventojams norint pasiekti mokyklą ar parduotuves tenka daryti 15 km lankstą.
Ne vienerius metus stovima vietoje
Vietos bendruomenių aktyvistas ir susisiekimo specialistas Arimantas Račkauskas nuogąstavo, jog žodžiais jau ilgas laikas kalbama vienaip, tačiau aktyviais veiksmais nedaroma nieko, todėl eilę metų stovima vietoje.
„Mes jau pusę metų rašome raštus pradedant prezidente ir baigiant savivaldybe, kad Bendrajame plane, kur stovėtų tunelis, atsirastų atitinkamas brūkšnys. Vietiniai gyventojai nori toje vietoje pravažiuoti su mašina ir tai spręstų tiek pėsčiųjų, tiek transporto problemą.
Savivaldybės Taryba turi padaryti tik vieną veiksmą – Bendrajame plane pažymėti vietą, tačiau žodžiais kalbama vienaip, bet veiksmais nėra įtraukiama“, – pastebėjo A. Račkauskas.
Jo iniciatyva pirmadienį Vilniaus miesto savivaldybei įteikta Zuikių, Palionių ir aplinkinių gatvių gyventojų peticija, kuria reikalaujama sujungti Palionių ir Valkininkų gatves pėsčiųjų ir automobilių tuneliu.
„Vien per pastarąjį pusmetį šiose apylinkėse po traukinio ratais žuvo du žmonės. Gyventojai nebežino ką daryti“, – pridūrė specialistas.
„Esminis momentas, kad miestas arba turi įtraukti tunelį į Bendrąjį planą, arba ne. Tada galima skelbti konkursą, gal atsiras investuotojas ir žmonėms nereiks mokėti“, – pridūrė komiteto narys Kęstutis Nėnius.
Ekonomikos ir finansų komitetas bendru sutarimu trečiadienį nutarė projektą siūlyti įtraukti į miesto Bendrąjį planą.