„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Turas po sulaikytų automobilių aikštelę: šalia „pragertų“ laužų už kelis šimtus – superautomobiliai

Priverstinis automobilio nuvežimas – procedūra, kuri dažnai lydi girtų vairuotojų sulaikymą. Tiesa, transporto priemonės nuvežamos į aikštelę saugojimui ne visada. Jei vairuotojas, ilgai nedelsdamas, randa blaivų ir vairuotojo pažymėjimą turintį asmenį, šis gali automobilį nuvairuoti. Kai už padarytą pažeidimą gresia automobilio konfiskacija, transporto priemonė bet kokiu atveju bus nuvežta ir čia nebepadės nei blaivus teises turintis draugas.

Panevėžyje policijos valią nuvežti „pragertus“ automobilius vykdo įmonė „Automera“. Jos vadovas Antanas Petrauskas sutiko įsileisti GAZAS.LT į savo valdas, aprodyti aikštelę, kurioje laikomi automobiliai, ir papasakoti, su kokiais keblumais susiduria tiek įmonė, tiek priverstinai nuvežtų automobilių savininkai.

Populiariausi – seni ir nevertingi automobiliai

Pasak įmonės vadovo, didžiausias galvos skausmas – automobiliai, kurių niekas neatsiima. Tai dažniausiai šimtą ar du šimtus eurų kainuojantys seni, techniškai netvarkingi, dažnu atveju, girtų vairuotojų apdaužyti ir tiesiog gatvėje ar kur nors griovyje palikti automobiliai.

Tokias transporto priemones, vykdydami jau trečią kartą laimėto viešųjų pirkimų konkurso sutartį su policija, įmonės darbuotojai privalo atvežti į šią aikštelę ir saugoti tol, kol savininkas galės automobilį atsiimti. Galės, bet tai dar nereiškia, kad jis to norės.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Automeros“ aikštelėje
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Automeros“ aikštelėje

Tačiau seni laužai atsiimami ne itin dažnai. Kur kas greičiau iš aikštelių dingsta prabangesni automobiliai, kurių savininkai retai kada delsia ar transporto priemonių nepasiima.

Pigūs, seni ir apdaužyti girtų vairuotojų automobiliai „Automeros“ aikštelėje labai greitai „pabrangsta“ keletą kartų, mat vien už priverstinį automobilio nuvežimą į aikštelę savininkui tenka pakloti vidutiniškai 80 eurų, o viena para saugojimo atsieina dar 5 eurus.

Taigi, jau po poros mėnesių kokios nors apdaužytos „bulkos“ pasiimti tiesiog nebeverta finansiškai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Automeros“ aikštelėje
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Automeros“ aikštelėje

Rankas riša įstatymas

1995-aisiais metais įkurtos ir šiemet 20-ties metų veiklos sukaktį minėsiančios įmonės vadovas Antanas Petrauskas tikina, kad situaciją galėtų išspręsti tik įstatymų pakeitimas ir nustatytas senaties terminas automobilio neatsiėmimui.

Tačiau Lietuvos Konstitucija aiškiai nurodo, kad draudžiama sunaikinti ar kitaip sugadinti svetimą turtą, todėl automobiliai čia stovi metų metus.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Automeros“ aikštelėje
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Automeros“ aikštelėje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs