Visame pasaulyje buvo įvesti įvairūs ribojimai keleiviniame transporte, žmonės raginami vengti viešojo transporto ir keliauti automobiliu, dviračiu ar pėsčiomis. Tai paveikė žmonių elgesį, rizikos suvokimą viešosiose erdvėse, įskaitant iš viešąjį transportą, rašo tarptautinė viešojo transporto asociacija „UITP”.
„Šiai dienai jau yra atliktas ne vienas mokslinis tyrimas, kuris parodė, kad viešasis transportas kelia daug mažesnę riziką nei buvimas kitose viešose vietose ar ypač privačiuose susibūrimuose. Deja, jis buvo pernelyg dažnai stigmatizuojamas be tvirtų argumentų ar tyrimų”, – teigė vienos didžiausių šalies keleivinio transporto įmonių UAB „Kautra” generalinis direktorius L.Skardžiukas.
Tarptautinės viešojo transporto asociacijos (UITP) išplatintame pranešime teigiama, jog yra surinkta pakankamai įrodymų, kad tinkamai rūpinantis higiena autobusuose, rizika užsikrėsti koronavirusu autobuse – labai maža. Naudojant visas rekomenduojamas higienos priemones, kelionės autobusu yra vienas saugiausių judėjimo būdų miestuose bei tarp miestų.
Prancūzijos sveikatos informacijos instituto „Sante Publique France” duomenimis, tik 1,2 proc. „Covid-19” užsikrėtimų šalyje siejama su kelionėmis autobusais, kai dauguma – (24,9 proc.) darbo vietose, (19,5 proc.) mokyklose ir universitetuose, (11 proc.) sveikatos priežiūros įstaigose, (11 proc.) viešuose susibūrimuose bei (7 proc.) privačiose šeimos šventėse.
Savo tyrimus apie COVID-19 plitimą pristatė ir lėktuvų gamintojai „Airbus”, „Boeing” ir „Embraer”. Tarptautinė oro transporto asociacijos (IATA) pranešime reziumuodama šių tyrimų rezultatus teigė, kad COVID-19 perdavimo rizika lėktuvų salonuose yra labai maža.
„Minimali rizika užsikrėsti keliaujant išlieka, tačiau iš viso, nuo pandemijos pradžios oro transportu keliavo 1,2 milijardo keleivių, iš jų tik 44 užsikrėtimo atvejai nustatyti lėktuvuose – tokia rizika užsikrėsti virusu yra tas pats, kaip būti nutrenkto žaibu”, – teigė Alexandre de Juniac, IATA generalinis direktorius.
„Nuo krizės pradžios sprendėme šį klausimą labai rimtai. Autobusus dezinfekuodavome kruopščiai išpurkšdami saloną dezinfekciniu skysčiu. Įrengėme dezinfekcinio skysčio dozatorius, vairuotojams suteikėme visas reikalingas apsaugos priemones.
Be visų rekomenuojamų priemonių taip pat įsigijome dezinfekcinio rūko sistemas, kuriomis papildomai dezinfekuojame tiek autobusus, tiek visas įmonės administracines bei viešas patalpas”, – pasakojo „Kautros” generalinis direktorius, pridėdamas, jog tarptautiniu mastu atliktų tyrimų rezultatas yra tas pats: transporto priemonės nėra padidintos infekcijos rizikos šaltinis.