„Tyrėjai skaičiuoja, kad 1200 žmonių Europoje mirs anksčiau ir kiekvienas jų praras net dešimtmetį savo gyvenimo dėl sukeltos didesnės oro taršos“, – teigiama tyrimo išvadose, paskelbtose žurnale
Jose taip pat nurodoma, kad 500 žmonių mirs Vokietijoje, o likusieji – kaimyninėse šalyse, įskaitant Lenkiją, Prancūziją ir Čekija.
Ta pati tyrėjų komanda anksčiau paskaičiavo, kad Amerikoje pardavus 482 tūkst. „Volkswagen“, dėl didesnės, nei teigta, oro taršos per anksti mirs 60 žmonių.
Oro tarša „nepripažįsta politinių sienų ir jas tiesiog kerta“, sakė MIT atstovas ir vienas iš ataskaitos autorių Stevenas Barrettas.
„Taigi, Vokietijoje esantis automobilis gali turėti rimtos įtakos kaimyninėse šalyse, tankiai apgyvendintose teritorijose, kaip žemyninė Europa“, – pabrėžė jis.
Jeigu „Volkswagen“ iki šių metų pabaigos sugebėtų atšaukti visus su „dyzelgeitu“ susijusius automobilius ir juos sutvarkyti, tai užkirstų kelią 2600 papildomų ankstyvų mirčių ir leistų išvengti 4,1 mlrd. eurų sveikatos sistemos išlaidų, teigia ataskaitos autoriai.
„Volkswagen“ 2015 metų pripažino, kad visame pasaulyje buvo parduota 11 mln. jos gamybos automobilių, kuriuose buvo įdiegta oro taršos duomenis padėjusi klastoti programinė įranga, kad automobiliai atitiktų ekologinius reikalavimus.
Vokietijoje buvo parduota 2,6 mln. „Volkswagen“ bei taip pat šios grupės gaminamų „Audi“, „Seat“, ir „Škoda“ gaminamų automobilių.