Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ūgtelėjusios „Sportage“ ir „Optima“: kokias klaidas ir trūkumus panaikino „Kia“?

Tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje praėjusių metų rudenį debiutavo visiškai nauji „Kia“ modeliai – „Optima“ bei „Sportage“.

Prekyba šiais automobiliais Europoje prasidėjo dar metų pradžioje, tačiau mūsų šalį minėti modeliai pasiekė tik vasarį. Apie automobilius rašantys Lietuvos žurnalistai su visiškai naujais „Optima“ ir „Sportage“ modeliais buvo pakviesti susipažinti į Druskininkų apylinkes.

Į SUV automobilių pardavimų viršūnę kops su naujuoju „Sportage“

„Kia Sportage“ Lietuvoje debiutavo 1993-iaisiais metais. Tuomet rinkai pasiūlytas rėminės konstrukcijos automobilis. Praėjusių metų pabaigoje nuo konvejerio nuriedėjo jau ketvirtosios kartos „Sportage“, kurį ir buvo galima išbandyti renginio Druskininkuose metu. „Sportage“ modelis „Kia“ gamintojui yra pats svarbiausias – apie tai byloja pardavimai.

„The Power to Surprise“ – „Kia“ šūkis, pabrėžiantis gamintojo ambicijas stebinti.

Populiarėjant SUV kategorijos automobiliams, kiekvienas gamintojas nori atsiriekti savo „pyrago“ dalį. Pirkėjas turi daug alternatyvų, tad tiek „Kia“, tiek kiti gamintojai turėjo gerokai pasukti galvas, kuo nustebinti ir išsiskirti iš pasiūlos. „The Power to Surprise“ – „Kia“ šūkis, pabrėžiantis gamintojo ambicijas stebinti. Atrodo, kad šiuo šūkiu kompanija ir vadovaujasi.

Lietuvos rinkoje „Kia Sportage“ išlaiko geras pozicijas. Populiariausių SUV dešimtuke šis modelis užima trečiąją vietą ir nusileidžia tik „Nissan Qashqai“ ir „Toyota RAV4“ Gamintojas tikisi, kad pozicijas pagerinti padės tai, jog ketvirtosios kartos „Sportage“ yra visiškai naujas ir nuo karta senesnio modelio skiriasi gana ženkliai. Pirmiausia, ištaisytos klaidos ir kai kurie trūkumai, buvę senesniame modelyje.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Sportage“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Sportage“

Salone – daugiau vietos ir mažiau pašalinių garsų

Ketvirtosios kartos „Sportage“ gali pasigirti visiškai nauju interjeru. Dizaino komandos tikslas buvo sukurti saloną, galintį pasiūlyti platų prietaisų skydelį ir paprastą, tačiau modernų dizainą.

Ketvirtosios kartos „Sportage“ gali pasigirti visiškai nauju interjeru.

Automobilio kūrėjams pavyko sukurti didesnę erdvę ir komfortą visiems keleiviams. Viena iš svarbiausių naujojo modelio komforto priežasčių – „Kia“ inžinierių apgalvoti, triukšmą ir vibraciją mažinantys, sprendimai.

Naujosios kartos „Sportage“ išorė atrodo kiek netradiciška, tačiau čia slypi modelį kūrusio dizainerio mintis. Gamintojų teigimu, šis dizainas sukurtas ne šiai dienai, o penkeriems metams į priekį.

Salone pokyčių taip pat gausu. Anksčiau „Sportage“ kai kam asocijuodavosi su triukšmingu važiavimu, o naujos kartos automobilyje ši problema išspręsta. Bent jau tol, kol automobilis naujas. Daug dėmesio skirta ir medžiagų kokybei bei ergonomikai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Sportage“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Sportage“

Naujasis „Sportage“ pirkėjams bus siūlomas ne tik bazinės, bet ir specialios linijos, pavadinimu GT. GT linija „Sportage“ papuoš kiek kitokiais buferiais, ledo kubelių formos rūko žibintais, gale puikuosis du išmetamųjų dujų vamzdžiai.

Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, labiausiai, net 30 mm, išaugo naujojo modelio ratų bazė (iki 2670 mm). Dėl to salonas tapo erdvesnis. Naujasis automobilis yra 40 mm ilgesnis (4480 mm). Priekinė kėbulo dalis nuo pradžios iki priekinių ratų ašies padidėjo iki 910 mm, o galinė 10 mm sutrumpėjo (iki 900 mm). „Sportage“ išsaugojo savo pirmtako aukštį (1635 mm) bei plotį (1855 mm), o oro pasipriešinimo koeficientas sumažėjo nuo 0,35 iki 0,33.

Dėl pakitusių matmenų keleiviai automobilyje gali jaustis erdviau. Erdvė galvai padidėjo iki 997 mm priekyje (+ 5 mm) ir 993 mm (+16 mm) gale, o priekyje ir gale sėdinčių keleivių kojų zona atitinkamai prasiplėtė iki 1129 mm (+19 mm) ir 970 mm (+ 7 mm).

Naujasis modelis už savo pirmtaką pranašesnis ir kalbant apie degalų bako talpą. Ji padidėjo nuo 58 iki 62 litrų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Sportage“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Sportage“

Už saugumą – penkios žvaigždutės

„Sportage“ standartinės įrangos komplektui priklauso daug pasyvų saugumą užtikrinančių saugos oro pagalvių: vairuotojo ir priekinio keleivio oro pagalvės, šoninės saugos oro pagalvės priekyje bei saugos oro užuolaidos ir priekyje, ir gale. Standartinės įrangos sąraše taip pat galima rasti ISOFIX tvirtinimo taškus, skirtus saugiai pritvirtinti automobilinę vaiko kėdutę.

Standartiniam naujojo modelio įrangos paketui priklausanti „Kia“ VSM (Vehicle Stability Management) stabilumo sistema, kuri, pasitelkdama ESC stabilumo kontrolės sistemą ir elektroninį vairo stiprintuvą, padeda užtikrinti stabilumą stabdant ir įveikiant posūkius. Abi funkcijos aktyvuojasi vos pastebėjusios sukibimo praradimą ir padeda vairuotojui saugiai suvaldyti automobilį.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Sportage“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Sportage“

Tai pavyko pajusti naujuoju modeliu pasivažinėjus Druskininkų apylinkių miškais. Smėlingų kelių posūkiuose sistemos suveikdavo vos pajutusios vairuotojo provokacijas ir imdavo taisyti situaciją.

Automobilyje yra ir automatinė avarinio stabdymo sistema, kuri fiksuoja ne tik priekyje esantį automobilį, bet ir reaguoja į kelyje pasirodžiusius mažesnius objektus, tokius kaip pėstieji. Tiesa, avarinio stabdymo sistema veikia greičio diapazone nuo 8 iki 180 kilometrų per valandą. Visiškas sustojimas iki kliūties nėra garantuojamas, tačiau sistema veikia taip, jog susidūrimas padarytų kuo mažiau žalos.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Sportage“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Sportage“

Taip pat naujasis „Sportage“ turi ir aklosios zonos jutiklius, kelio ženklų stebėjimo ir atpažinimo technologiją, automatinį žibintų perjungimą. Dar dvi technologijos yra susijusios su eismo juostomis ir nukrypimu nuo jų.

Paleidus vairą sistema fiksuoja vidurinę ir dešiniąją liniją bei apskaičiuoja trajektoriją taip, kad automobilis važiuotų juostos viduriu.

Viena jų – „Lane Departure Warning System“ sistema, kuri garsiniu signalu įspėja, kai vairuotojas išvažiuoja iš eismo juostos neįjungęs posūkio signalo. Tuo metu „Lane Keeping Assist System“ (LKAS) sistema stebi, ar naujasis „Sportage“ neišklysta už eismo juostos ženklinimo ribų ir automatiškai nukreipia automobilį atgal į eismo juostą.

Pastarąją sistemą išbandėme bendro naudojimo kelyje greta Druskininkų. Ir ši sistema veikia be priekaištų. Paleidus vairą sistema fiksuoja vidurinę ir dešiniąją liniją bei apskaičiuoja trajektoriją taip, kad automobilis važiuotų juostos viduriu. Tiesa, taip automobilis važiuoja dešimtį sekundžių ir netrukus paragina vairuotoją perimti kontrolę į savo rankas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Sportage“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Sportage“

Naujas 1,6 l T-GDI variklis ir atnaujintas 2.0 l dyzelinis variklis su turbina

Kiekvienas „Sportage“ variklis atitinka naujausius „Euro 6“ standartus. Kaip ir pirmtakas, naujasis „Sportage“ gali pasiūlyti platų dyzelinių ir benzininių variklių asortimentą. Ketvirtos kartos modelis daugelį variklių paveldėjo iš savo pirmtako.

Tiek laiko patikrinti, tiek nauji varikliai pasižymi ekonomiškumu, žemesniu triukšmo lygiu ir dinamiškumu. Pirmą kartą „Sportage“ modelyje montuojamas naujasis 1,6 l T-GDI variklis. Benzininių variklių gamai priklauso 1,6 l GDI ir naujausias „Kia“ 1,6 l T-GDI varikliai.

Benzininių variklių gamai priklauso 1,6 l GDI ir naujausias „Kia“ 1,6 l T-GDI varikliai.

130 AG ir 161 Nm sukimo momentu pasižymintį GDI variklį savo įpėdiniui padovanojo trečiosios kartos „Sportage“ modelis.

„Gamma“ 1,6 l T-GDI variklis yra pagamintas „Kia cee‘d GT“ ir „pro_cee‘d GT“ modeliuose montuojamų variklių pagrindu. 174 AG ir 265 Nm sukimo momentą, esant 1500–4500 aps./min., galintis pasiūlyti T-GDI variklis turi naują vieno sraigto turbokompresorių su elektroniniu valdymu. Šie komponentai užtikrina greitesnę variklio reakciją ir ekonomiškumą įsibėgėjant.

Atsižvelgdami į dyzelinių variklių populiarumą Europoje, kūrėjai pasirūpino trečios kartos „Sportage“ savininkams jau pažįstamu 1,7 l 113 AG CRDi varikliu bei atnaujintu 2,0 l R varikliu, kuris savo ekonomiškumu ir žemesniu triukšmo lygiu lenkia ankstesnįjį „Sportage“. 2.0 litrų dyzelinis variklis su turbina turi dvi versijas: 134 AG, 373 Nm bei 181 AG, 400 Nm.

Naujasis „Sportage“ modelis turi septynių pavarų dvigubos sankabos transmisija (DCT). „Kia cee‘d“ modelyje debiutavusi transmisija bus derinama su naujuoju 1,6 l 174 AG T-GDI varikliu. Ji sugeba susidoroti su didesniais variklio sūkiais ir gali pasiūlyti sportiškesnį vairavimą. „Sportage“ pirkėjai galės rinktis šešių pavarų mechaninę arba automatinę transmisiją.

Naujasis „Optima“ – sportiškos išvaizdos ir komforto derinys

Kitas renginio metu pristatytas naujas „Kia“ modelis – D segmento sedanas „Optima“. Jei pagal „Sportage“ modelio pardavimus „Kia“ Lietuvos SUV rinkoje užima trečią vietą, tai D segmente šiam gamintojui dar yra ko siekti. „Optima“ užima dešimtąją vietą pagal parduotų modelių skaičių ir nusileidžia „VW Passat“ bei „Jetta“, „Toyota Avensis“, „Subaru Legacy“, „Škoda Superb“, „Opel Insignia“, „Ford Mondeo“, „Hyundai i40“ ir „Mazda 6“. Tačiau gamintojo atstovai pabrėžia, kad „Kia“ ambicijos Europoje yra gana didelės.

Naujojo modelio eksterjeras buvo vienas aktualiausių ir daugiausia diskusijų sukėlęs tarp „Kia“ dizainerių. Naujasis „Optima“ iš savo pirmtako paveldėjo populiarumą lėmusią sportišką išvaizdą, tačiau žengė didelį žingsnį pirmyn.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Optima“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Optima“

Kuriant naujojo „Optima“ eksterjero dizainą buvo atsižvelgta į funkcionalumą ir sportiškumą, todėl automobilio ilgis, plotis ir aukštis išaugo. Ratų bazė pailgėjo 10 mm (iki 2805 mm). Tiek pat – 10 mm – padidėjo ir bendras automobilio ilgis. Jis dabar siekia 4855 mm.

Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, interjero medžiagų kokybė žymiai geresnė.

Naujasis modelis yra 25 mm platesnis (1860 mm) bei 10 mm aukštesnis (1465 mm). Šie pokyčiai lėmė talpesnį interjerą, todėl visi keleiviai turės daugiau erdvės. Be to, bagažinėje galės vežti daugiau daiktų.

Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, interjero medžiagų kokybė žymiai geresnė. Kūrėjai naudojo daugiau švelnių medžiagų.

„Kia“ patobulino ir tai, kuo anksčiau skundėsi šio modelio pirkėjai. Dabar „Optima“ salone yra gerokai tyliau. Nebe taip garsiai girdimas variklio bei padangų skleidžiamas garsas. Į tai gamintojas atkreipė ypatingą dėmesį ir trūkumus pašalino pridėdamas daugiau garso izoliacijos.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Optima“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Optima“

Vienas iš naujausių, triukšmo lygį padėjusių sumažinti sprendimų yra storesnė grindų danga ir pažangesnės langų tarpinės. Kiekviena iš jų ne tik maždaug 2 proc. sumažina vėjo keliamą triukšmą, bet ir pagerina aerodinamiką.

Dėl lengvesnės ir kietesnės važiuoklės naujojo automobilio pakaba geriau sugeria vibracijas, o reikšmingi pakabos patobulinimai lemia didesnį dinamiškumo ir komforto lygį.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Optima“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Optima“

Tvirtas kėbulas ir saugumo technologijų gausa

Naujoji „Optima“ pasižymi iš tvirtesnių medžiagų pagamintu kėbulu. Šis sprendimas avarijos atveju užtikrina saugumą. Nors kūrėjai daug dėmesio skyrė pasyviam saugumui, aktyvaus saugumo technologijos neliko pamirštos. „Optima“ gali pasigirti aktyvaus saugumo įranga, kurią diegdami inžinieriai lygiavosi į „Euro NCAP“ penkių žvaigždučių įvertinimą.

„Kia“ VSM (Vehicle Stability Management) automobilio stabilumo sistema yra jau standartinėje komplektacijoje. Ji užtikrina stabilumą stabdant ir įveikiant posūkius. Jeigu davikliai pajunta blogą sukibimą, elektroninė stabilumo kontrolės sistema (ESC) ir elektroninis vairo stiprintuvas padeda vairuotojui suvaldyti automobilį. Apstu ir kitų sistemų, kurios diegiamos ir tuo pačiu metu pristatytame „Sportage“ modelyje.

Pasirinkdami nepriklausomą pakabą, „Kia“ inžinieriai perkėlė priekinio ir galinio porėmio tvirtinimo taškus toliau kėbulo kraštų, todėl jis dabar rieda tolygiau ir sklandžiau net ir nelygiu paviršiumi.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Optima“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Optima“

Galinė pakaba nuo šiol turi didesnes dvigubas svirtis – ankstesnio modelio galinė pakaba turėjo po vieną svirtį. Jos tvirtinimai yra didesni ir patvaresni, jie geriau sugeria kelio nelygumus.

Vairuotojai gali rinktis elektroninę pakabos sistemą, turinčią vidinius vožtuvus (ECS). ECS atsižvelgiant į vairavimo režimą valdo kiekviename amortizatoriuje esančius vožtuvus. Ši sistema yra sujungta su G (perkrovų) sensoriais ir variklio valdymo kompiuteriu. Abiejuose priekiniuose ratuose sumontuota po vieną G sensorių.

Naudodamasi šiais jutikliais, ECS sistema analizuoja vairo pasukimus, akseleratoriaus pedalo poziciją bei kelio sąlygas ir parenka pakabos kietumo lygį – kietesnį sportišką arba minkštesnį įprastą. Šią sistemą galės turėti modelio su 1,7 l dyzeliniu CRDi varikliu savininkai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Optima“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Optima“

Plati benzininių ir atnaujintų dyzelinių variklių gama

„Optima“ modelis galės pasiūlyti platų gyvybingų, tačiau tuo pat metu ekonomiškų variklių asortimentą. Priekiniais ratais varomo modelio varikliai atitinka naujausius „Euro 6“ standartus, taigi yra „švaresni“ ir taupesni.

Nuo pat prekybos pradžios būsimieji modelio šeimininkai galės rinktis atnaujintą 1,7 litrų CRDi dyzelinį variklį. Jis gali pasiūlyti didesnę galią ir sukimo momentą bei mažesnį emisijų lygį.

Didesnė galia (139 AG) ir aukštesnis sukimo momentas (340 Nm) (anksčiau – 134 AG ir 325 Nm) leidžia atnaujintam 1,7 l dyzeliniam varikliui didžiuotis geresniu ekonomiškumu ir žemesniu triukšmo lygiu. Kai šis variklis derinamas su mechanine transmisija ir „Stop/Go“ sistema, CO2 emisijų lygis yra net iki 14 proc. žemesnis (110 g/km).

Didžiausią sukimo momentą dabar galima pasiekti esant 1750–2500 aps./min. (ankstesnės kartos „Optima“ – 2000–2500 aps./min.).

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Optima“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Optima“

Kaip ir ankstesnės kartos „Optima“, naujausias modelis turės 2,0 l CVVL variklį, pasižymintį kintama vožtuvų pakėlimo technologija, lemiančią 160 AG galią.

Naujojo „Optima“ pirkėjai gali tikėtis naujos pažangios septynių pavarų dvigubos sankabos transmisijos (DCT), kuri visai neseniai debiutavo „Kia cee‘d“ modelyje. Ji derinama su populiariausiu 1,7 l CRDi dyzeliniu varikliu. Pagrindinis šios transmisijos tikslas – užtikrinti sklandesnį ir sportiškesnį vairavimą.

Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, turinčiu šešių pavarų automatinę transmisiją, su 1,7 l CRDi varikliu derinama DCT transmisija pasižymi 40 g/km mažesnėmis CO2 emisijomis (116 g/km).

VIDEO: Naujasis „Kia Optima“

1,7 l CRDi variklis taip pat gali būti derinamas su šešių pavarų mechanine, o 2.0 l CVVL variklis – su 6 pavarų mechanine arba automatine transmisija.

Liepos mėnesį prasidės ir „Optima“ universalo gamyba, todėl „Kia“ jau turės ką pasiūlyti šio kėbulo tipo gerbėjams. Taip pat tuo pačiu metu prasidės ir hibridinio modelio gamyba bei nuo konvejerio nuriedės pirmieji „Optima GT“ su 249 arklio jėgomis. Hibridinis modelis bus aprūpintas dviejų litrų darbo tūrio benzininiu varikliu. Kartu su juo veiks ir elektros variklis, kuris generuos 48 arklio galias. Bendra hibrido galia bus 204 arklio galios. Vien elektra automobilis galės nuvažiuoti 44 kilometrus.

Nuo praėjusių metų pabaigos į „Kia Motors“ atvyko dirbti inžinierius Albertas Biermanas iš BMW koncerno.

Nuo praėjusių metų pabaigos į „Kia Motors“ atvyko dirbti inžinierius Albertas Biermanas iš BMW koncerno, kuris ten buvo atsakingas už M linijos modelių kūrimą.

Nors „Optima GT“ turėjo debiutuoti kartu su bazine „Optima“ versija, tačiau naujasis „Kia“ inžinierius priėmė sprendimą debiutą atidėti ir GT versiją tobulinti dar labiau.

Pagrindinė priežastis, dėl kurios inžinierius nusprendė pristabdyti GT versijos išleidimą – jam nepatiko automatinės pavarų dėžės darbas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Optima“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Kia Optima“

„Kia“ jau nebėra pigi kitų gamintojų alternatyva

Naujasis „Optima“ modelis, priklausomai nuo komplektacijos, kainuos nuo 23 iki 32 tūkstančių eurų. Kai kalba pasisuka apie kainas, gamintojas į tai atsako labai aiškiai. „Pamirškite, kad „Kia“ yra pigus automobilis.

„Kia“ nėra nei pigus modelis, nei iš pigesnių.

Mes sudedame „Harman Kardon“ garso sistemą, naujausias technologijas ir Jūs norite, kad tokio lygio, puikiai važiuojantis ir atrodantis automobilis kainuotų pigiai? „Kia“ nėra nei pigus modelis, nei iš pigesnių“.

Tačiau jei lygintume skirtingus gamintojus, bet vienodas ar labai panašias jų modelių komplektacijas, „Kia“ kaina vis tiek išliktų konkurencinga. Tai nėra gerokai pigesnis variantas. Pigiau, bet ne pigiai.

Dar vienas „Kia“ privalumas – septynerių metų arba 150 tūkstančių kilometrų ridos garantija. Gamintojas pabrėžia tai, kad konkurentai siūlo trumpesnį garantinį terminą.

„Mūsų siūloma garantija, kaip mes sakome, yra „nuo buferio iki buferio“. Ribota garantija yra tik padangoms, akumuliatoriui, garso įrangai ir freonui. Tai keturi dalykai, kuriems taikoma kitokia, ne septynerių metų garantija. Dauguma konkurentų garantiją suteikia penkeriems metams. Tačiau pažiūrėkite, ką apima ta garantija.

Taigi, garantija, palankesnė kaina, dizainas. Kiti gamintojai taip pat turi modelių su konkurencingomis kainomis, bet kokią komplektaciją už tą pačią kainą gali duoti „Kia“ ir ką kiti? Mes galime duoti daugiau“, – sakė „Kia Auto“ vadovas Gintaras Kaukėnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos