Rinkos ekspertas pastebi, kad didelė paklausa ir susidaręs deficitas sukūrė paradoksą – naudotų „Cybertruck“ kaina yra didesnė negu naujų.
„Duomenys iš JAV rodo, kad dalis piliečių yra pasirengę pakloti dideles sumas vien už tai, kad galėtų čia ir dabar sėsti į įspūdingą automobilį. Tuo bando pasinaudoti ne tik vietos perpardavinėtojai. Neseniai „Cybertruck“ buvo atsiradęs viename skelbimų portale Vokietijoje su kosmine kaina – 485 tūkst. eurų. Pardavėjas tikino, kad kainą nulėmė pastangos ir investicijos pritaikant transporto priemonę prie Europos reikalavimų, kad ji galėtų dalyvauti eisme. O naujų „Cybertruck“ gamintoja kol kas neruošia kelionei per vandenynus, nors tiek Europoje, tiek Kinijoje apstu žmonių, sumokėjusių vadinamąjį rezervacijos mokestį“, – teigia Kęstutis Petkevičius, nepriklausomos elektromobilių konsultantas iš Caramba.lt.
Kaune gyvenantis pašnekovas sako pats stojęs į virtualią eilę ir pervedęs 100 dolerių rezervacijos mokestį kompanijos „Tesla“ atstovams.
„Tesla“ išskirtinės išvaizdos kūriniu toliau sėkmingai traukia dėmesį atgabendama „Cybertruck“ į įvairius renginius už JAV ribų. Kinijoje apžiūrėti šio elektromobilio kaskart suplūsta minios.
Pasak K. Petkevičiaus, pasaulinis ažiotažas lemia, kad naudotas „Cybertruck“ gali kainuoti kur kas daugiau negu naujas, kurį pirkėjui ką tik pristatė „Tesla“. Net pati gamintoja neseniai suko galvą, kaip sutramdyti perpardavinėtojus. Į pardavimo sutartis net buvo įtraukusi draudimą tam tikrą laiką perparduoti „Cybertruck“.
Kaunietis tikisi, kad svajonė kada nors išsipildys
Nepriklausomas elektromobilių ekspertas pastebi, kad praktiškai nauji „Cybertruck“ greitai perparduodami naudotų automobilių rinkoje JAV, kai kurie jų nuvažiavę vos kelis šimtus kilometrų. Modelio gamyba prasidėjo lapkričio mėnesį, o keli šimtai žmonių JAV, pateikę išankstinius užsakymus, per pastaruosius kelis mėnesius jau gavo šiuos elektromobilius.
Europos šalių „Tesla Cybertruck“ kol kas nepasiekia, nes neatitinka Europoje taikomų standartų. Kad atitiktų dabar Europoje keliamus reikalavimus, apie 3 tonas sveriantis „Cybertruck“ turėtų būti modifikuotas, tačiau gamintojai dėl to nesuka galvos, nes paklausos pakanka ir JAV – užsakymų ir registracijų pateikta keleriems metams į priekį, o gamybos pajėgumai kol kas yra labai menki. Nors „Tesla“ yra skelbusi, jog 2025 metų viduryje jau turės pajėgumų gaminti 250 tūkst. vienetų per metus.
Kol kas neskubama tiekti naujų pikapų į Europą, kur „Cybertruck“ vairuoti būtų galima tik turint sunkvežimio vairuotojo kategoriją. Dėl to K. Petkevičius nesitiki, kad per artimiausius metus jam nusišypsos laimė užbaigti sandorį su „Tesla“ ir sėsti į naują elektromobilį. Bet kaunietis dėl to nesikremta – jis važinėja „Tesla Model S“ ir yra labai patenkintas šio automobilio savybėmis. Būtent ilga asmeninė patirtis padėjo K. Petkevičiui gilintis į elektromobilių specifiką. „Praturtinti patirtį prie „Cybertruck“ vairo būtų nuostabu, tačiau nežinau, ar ši svajonė kada išsipildys“, – pripažįsta jis. Kompanija „Tesla“ nėra paskelbusi savo planų dėl prekybos „Cybertruck“ modeliais Europoje, tad lieka neaišku, kas čia nutiks su rezervacijomis.
Kiek JAV rinkoje kainuoja naudotas „Tesla Cybertruck“?
Atsižvelgiant į neseniai pradėtą gamybą, visi skelbimuose JAV siūlomi elektra varomi sunkiasvoriai įvardyti kaip 2024 m. laidos. Perparduodamų „Cybertruck“ kainos, kaip nurodyta JAV prekybos platformoje „CarGurus“, prasideda nuo maždaug 149 tūkst. JAV dolerių (apie 140 tūkst. eurų) ir svyruoja iki maždaug 240 tūkst. JAV dolerių (225 tūkst. eurų). Panašios kainos pateikiamos ir kitoje amerikiečių „Kelley Blue Book“ platformoje.
Kaip šios kainos dera su naujųjų „Tesla“ užsakytų „Cybertruck“ kainomis? Galiniais ratais varomos versijos kaina yra 60 990 JAV dolerių (per 57 tūkst. eurų), o „Cyberbeast“ – 99 990 JAV dolerių (apie 94 tūkst. eurų). Pasak Caramba.lt eksperto, naudotų ir naujų automobilių kainų skirtumą lemia pirkėjų ryžtas mokėti už greitą pristatymą ir išskirtinumą, kai važiuojant gatve į tavo automobilį krypsta aplinkinių žvilgsniai. „Kai Lietuvoje pasirodė pirmieji „Tesla“ modeliai, žmonės į juos rodė pirštais“, – prisimena K. Petkevičius. Vairuotojus užplūdo emocijos.
Kaip rašo žurnalas „Forbes“, dabar aiškėja, kad dalis pirmųjų „Cybertruck“ pirkėjų neturėjo tikslo naują automobilį pirkti sau. JAV žurnalistai patikrino kelis pardavėjus ir sužinojo, kad šie nieko nėra girdėję apie „Tesla“ taikomą draudimą perparduoti „Cybertruck“. Perpardavėjai JAV nepatyrė jokių sankcijų ir negirdėjo apie problemas, kurios būtų užgriuvę pirmuosius automobilių savininkus, kurie iš sandorių uždirbo apvalias sumas.
Iš pradžių „Tesla“ susidūrė su priešiška žmonių reakcija po to, kai pasklido žinia apie 50 000 JAV dolerių baudą už „Cybertruck“ perpardavimą.
Tačiau vėliau bendrovė pakeitė savo poziciją ir pašalino nuostatą dėl baudos iš savo dokumentų. Atnaujintoje sutartyje nebeliko nuostatos, ribojančios perpardavimą per pirmuosius nuosavybės metus, todėl atsirado galimybė perparduoti transporto priemonę. Šis pakeitimas naudingas ir potencialiems perpardavinėtojams, ir nusivylusiems klientams, kurie dabar gali laisvai parduoti savo „Cybertruck“ be žvėriškų baudų.