Kaip reikėtų elgtis su bent kelias dienas kieme spaudžiant speigui prastovėjusiu automobiliu? Jeigu visos jo dalys funkcionuoja gerai, problemų užkuriant neturėtų būti. Kaip teigė automobilių serviso „R2L“ direktorius Algirdas Bartkevičius, mašinoms su dyzeliniu varikliu tik reikėtų kelis kartus „įjungti degimą“, kad būtų įjungtos pakaitinimo žvakės.
Šią savaitę dažniausia priežastis, dėl kurios žmonės atvyko – neužsivedantis automobilis.
„Šią savaitę dažniausia priežastis, dėl kurios žmonės atvyko – neužsivedantis automobilis. Akumuliatoriai, pakaitinimo žvakės – labiausiai kritiški dalykai šalčių metu“, – teigė serviso direktorius.
Be šių pagrindinių dalykų, yra aibė smulkesnių, kuriems reikia skirti dėmesį pačiu šalčiausiu metų periodu.
„Prevencija, žinoma, įmanoma – priežasčių daug yra. Reikia tepalą laiku keisti, degalai žiemą turi būti pilami tik geros būklės – tai didelė problema, dėl kurios žmonės neužkuria automobilių. Reikia laiku pasikeisti žieminį skystį vietoje vasarinio“, – vardijo A.Bartkevičius.
Jis paneigė populiarų mitą, neva automobilio variklį šaltą rytą reikia ilgai šildyti. Specialisto teigimu, tikrai neverta užkurti automobilio ir laukti, kol langai atitirps.
„Logiška, kad tepalas variklyje ir greičių dėžėje turi „prasidirbti“. Nereikia pulti iškart ir važiuoti, apšildyti reikia, tačiau 10 minučių kūrenti neverta“, – sakė automobilių serviso direktorius.
Kitas žiemą aktualus dalykas – drėgmė. Grįžtant namo ir prieš paliekant nakčiai, automobilį reikėtų išvėdinti bei patikrinti, ar nėra drėgmės šaltinių – pavyzdžiui, ar nėra peršlapę kilimėliai. Jeigu mašinos ortakiai užsikišę ar nenaudojama jo ventiliacija, drėgmė taip pat kaupiasi lengviau.
A.Bartkevičius pridūrė, kad žiemą nereikėtų pamiršti automobilio plovimo – ant kėbulo besikaupiančias druskas būtina pašalinti. Žinoma, po automobilio plovimo privaloma jį nusausinti – priešingu atveju durelių gumos prišals ir galimai plyš.