Dar 2012 m. tuometinis prezidentas Dmitrijus Medvedevas pareiškė, kad Rusijos prezidentas nebevažinės pabodusiu vokišku „Mercedes“, todėl imta gaivinti (prieš tai numarinta dėl pasenusių technologijų) ZIL limuzinų linija. Tačiau dėl ekonominės krizės šitas planas neišdegė, nors projektui skiriama 170 mln. JAV dolerių.
Dėl ekonominės krizės šitas planas neišdegė, nors projektui skiriama 170 mln. JAV dolerių.
Vis dėlto projektas „Kortežas“, dabartinio prezidento Vladimiro Putino paliepimu, buvo vystomas toliau. Prezidentas nuolat kartojo, kad nori važinėti ne vokišku, o rusišku superlimuzinu.
Tačiau ZIL'o limuzinas V.Putinui nepatiko, jo prototipas parduodamas kolekcininkams už 1 mln. eurų (paspaudę šią nuorodą rasite nuotraukas).
Rusijos gamintojai beviltiškai pralaimi
Todėl į kovą prieš keletą metų stojo GAZ (projektavo limuziną ant „Audi A8“ platformos), bankrutavusi „Marussia“ ir didžiulė įmonė „Sollers“. Pastaroji ir buvo vertinama kaip realiausia pretendentė. „Sollers“ įmonėse gaminami UAZ ir „SsangYong“ visureigiai. „Sollers“ turi bendras įmones Rusijoje „Mitsui“, „Mazda“, „Isuzu“, „Ford“.
Kontrolinį „Sollers“ akcijų paketą valdo įmonės vadovo V.Švecovo interesams atstovaujanti Kipre registruota bendrovė „Newdeal Investments Limited“.
Tačiau Rusijos žiniasklaida skelbia, kad ir „Sollers“ jau traukiasi iš projekto. Oficiali priežastis – bendrovei naujas limuzinas bus nenaudingas, nes negalės jo platformos pritaikyti serijinių automobilių gamyboje.
Poligone bandomas V.Putino „Porsche“
Todėl Dmitrovo poligone jau bandomas V.Putinui skirtas prototipas su „Porsche Engineering“ V8 (800 AG) varikliu. Vis tik prezidento limuzinui siūlomas dar galingesnis – V12 variklis, kurį neva iš „Porsche“ komponentų surinks viena iš Rusijos gamyklų.
Žinoma, kritiškai vertinant visą šio limuzino evoliuciją, galima spėti, kad rusai ir vėl nieko patys nesukurs, o naudos „Porsche“ jėgainę.