Vienas tokių legendinių kelių vešliai apaugusiu kalnų mišku vingiuoja palei Sintrą (netoli Lisabonos). WRC gerbėjai puikiai prisimena šią vietą. 1986 m. čia vykusio WRC etapo metu vingiuotame kelyje įvyko didelė avarija, automobilis įsirėžė į žiūrovus. Tai buvo istorinis lūžis, nuo to laiko B grupės ralio varžybos pripažintos nesaugiomis.
Štai tokiomis trasomis, o ne tik vaizdinga vandenyno pakrante, važinėjo Vaidotas ir Paulo. Tikrai smagiai pašoko ne vieną kartą – jūs juk pažįstate Vaidotą Žalą. Nuotykius vyrukai užfiksavo vaizdo reportaže, kaip buvo išbandytos naujojo „Škoda Superb“ galimybės.
V.Žala ir P.Fiuza išbandė naują „Škoda Superb“
Nenuslūgstanti visureigių populiarumo banga ir toliau gramzdina į nebūtį ne vieną anksčiau sėkmingą automobilių tipą. „DataCenter“ duomenimis, pernai Lietuvoje kas antras (53 proc.) parduotas naujas automobilis buvo SUV modelis. Vis dėlto yra ir visuotinei madai atsparių segmentų – tai hečbekai ir universalai. Pernai šio tipo transporto priemonių pardavimas netgi augo.
Hečbeko kėbulą turinčių naujų automobilių 2023 metais mūsų šalyje parduota 15 proc. visos rinkos dalies, arba 21 proc. daugiau nei 2022-aisiais, o universalų dalis sudarė 9 proc., bet metinis augimas siekė net 48 proc. Tad skaičiai rodo, kad tokio tipo transporto priemonių poreikis vis dar didelis, o patogūs didieji universalai tebėra nepamainomi keliauti mėgstančioms šeimoms ar verslo reikalais nemažai važinėjančioms įmonėms.
Naujas impulsas
Šiemet sužadinti automobilių su klasikiniais kėbulo tipais paklausą gali ir jų tiekimui ištikimi Europos gamintojai. Rinką pasieks vieni populiariausių naujos kartos D segmento universalų, kaip antai „Volkswagen Passat“ ar „Škoda Superb Combi“.
Įdomu tai, kad „Volkswagen Group“ priklausantys abu gamintojai anksčiau svarbiausius šių modelių projektavimo ir kūrybos darbus deleguodavo vokiečių inžinieriams. Tačiau po dviejų dešimtmečių čekai paėmė vadžias į savo rankas – dabar „Škoda Auto“ inžinieriai pirmą kartą buvo atsakingi tiek už „Superb“, tiek ir už naujojo „Passat“ kūrimo procesą.
Beje, gamintojai skaičiuoja, kad tokia sinergija kuriant naujuosius modelius leido sutaupyti net 600 mln. eurų. Nepaisant bendro darbo, abu modeliai išsaugojo savo išskirtines savybes. Štai „Škodos“ skiriamuoju bruožu išliko erdvė ir gausybė praktiškų sprendimų.
Tuo įsitikinti čekai kovo mėnesį sukvietė apie 400 žurnalistų bei nuomonės formuotojų iš 35 šalių ir jiems Portugalijos sostinės Lisabonos apylinkėse surengė naujojo „Superb Combi“ pristatymą. Renginyje dalyvavęs šio prekių ženklo ambasadorius Lietuvoje Vaidotas Žala pažymėjo, kad ketvirtosios moderniųjų laikų (skaičiuojant nuo 2001-ųjų) kartos „Superb“ tapo akivaizdžiai technologiškai pranašesnis už pirmtaką. Be to, lenktynininkas pastebėjo, kad modelis pasižymi didesne elektrifikuotų jėgainių įvairove.
„Organizatoriai pasiūlė įdomių trasų viešaisiais keliais. Jose galėjome išbandyti skirtingus variklius. Man iš karto į akis krito tai, kad greta įprastų tokiems modeliams dyzelinių jėgainių atsirado daugiau elektrifikuotų variantų. Pavyzdžiui, pirmą kartą siūloma dalinio hibrido sistema, o iš tinklo įkraunamas hibridas vien elektros energija dabar gali nuvažiuoti virš 100 km. Deramai naudojant, toks universalas gali puikiai tikti tiek važinėti mieste, tiek ilgesnėms kelionėms“, – vertino V. Žala.
Naujos kartos iš tinklo įkraunamos hibridinės „Superb Combi“ galios sistemoje inžinieriai sumontavo 25,7 kWh bateriją. Jos talpa dukart didesnė nei pirmtako. Svarbu ir tai, kad ankstesnės kartos modelis nepalaikė sparčiojo įkrovimo, o naująjį hibridą galima įkrauti tiesioginės srovės 50 kW galios stotelėse. Jose 25 min. pakaks baterijos atsargoms papildyti nuo 0 iki 80 proc.
Kartu su 1,5 litro darbinio tūrio benzininiu varikliu sistema išvysto 150 kW/204 AG pajėgumą, kuris ratams perduodamas per 6 pavarų automatinę transmisiją su joje papildomai integruotu 85 kW galios elektros motoru. Taip pat galima rinktis tradicinius 2 litrų benzininius variklius, kurie išvysto 150 kW/204 AG arba 195 kW/265 AG, bei 110 kW/150 AG pasiekiančią dalinio hibrido sistemą su 1,5 litro benzinine jėgaine. Siūlomi ir du dyzeliniai varikliai, pasiekiantys 110 kW/150 AG ir 142 kW/193 AG.
Iliustruojantis pavyzdys
Senajame žemyne jau atsiranda gamintojų, kurie atvirai deklaruoja gaminantys tik SUV modelius. Tad europiečiams įprastų universalų tiekėjų sąrašas nuolat trumpėja. Jame tebelieka vokiškoji „premium“ segmento trijulė „Audi A6 Avant“, 5-osios serijos BMW ar E klasės „Mercedes-Benz“ universalai, tačiau visi jie verčia smarkiai pakratyti piniginę.
Tai suprasdami, vidutinio segmento gamintojai palaipsniui kelia kainos ir kokybės santykio kartelę ir sulig kiekviena nauja karta diegia dar daugiau naujovių ar modernių technologijų. Tokią tendenciją vaizdžiai iliustruoja ir „Škoda“ pavyzdys.
Tarp Lietuvos vairuotojų jau ir anksčiau populiariai „liaudies limuzinu“ vadintame modelyje dabar gamintojai sumontavo patobulintus matricinius priekinius LED žibintus, kurie skleidžia 40 proc. daugiau šviesos nei ankstesnė versija, taip pat įdiegė išmaniąją parkavimo sistemą, įrengė nuolatinio interneto ryšio modemą, šildomas bei ventiliuojamas odines sėdynes su atminties bei masažo funkcijomis ir daugybę kitų komfortą didinančių dalykų.
Dabar „Superb“ montuojami iki 13 colių įstrižainės centriniai pramogų ir informacijos sistemos ekranai, be to, prie 10 colių įstrižainės virtualaus prietaisų skydelio pirmą kartą papildomai siūlomas projekcinis vairuotojo zonos ekranas. Apžvalgininkai jau palankiai įvertino „Škoda“ sprendimą nesivaikyti trumpalaikių mados klyksmų ir nesukelti daugybės funkcijų valdymo į centrinį ekraną. Priešingai – čekai po juo sumontavo tris fizinius sukamuosius „Smart Dial“ valdiklius, kuriais intuityviai ir patogiai galima valdyti daugybę automobilio sistemų.
Vertindamas automobilio komfortą, Vaidotas taip pat atkreipė dėmesį į plika akimi nematomas, tačiau profesionalaus vairuotojo gerai juntamas detales.
„Dinaminės pakabos amortizatoriai dabar turi atskirus suspaudimą ir atsileidimą reguliuojančius vožtuvus, o tai leidžia tiksliau sureguliuoti važiuoklę ir geriau ją pritaikyti skirtingiems poreikiams. Vieni mėgsta važiuoti sportiškiau, kitiems kaip tik reikia minkštumo, komforto. Tai smulkūs niuansai, bet važiuojant greičiau jie labai jaučiasi, praktiškai galima turėti dviejų skirtingų charakterių automobilį“, – atskleidė lenktynininkas.
Markės parašas
Palyginus su pirmtaku, „Superb“ universalas pailgėjo 40 mm ir pasiekė 4902 mm. Dėl to atsirado dar daugiau erdvės salone bei bagažinėje. Dabar joje telpa nuo 690 litrų vietoje anksčiau buvusių 660 l. Palyginkime: „Audi A6 Avant“ bagažinės tūris siekia 565 litrus, „Volvo V90“ telpa 551 litras, o „Mazda6“ universale – 522 litrai.
„Simply Clever“ sprendimais pagarsėjusios Čekijos markės modelių vairuotojai jau priprato prie įvairių gamintojo siūlomų praktiškų smulkmenų, tokių kaip automobilio ertmėse paslepiamas skėtis ar ledo gremžtuvas, o naujajame „Superb“ inžinieriai pasiūlė modernių dalykų.
Pavyzdžiui, salone įrengtas belaidis 15 vatų galios išmaniųjų telefonų įkroviklis ne tik krauna, bet ir aušina įrenginį. Kad verslo kelionėse būtų patogu dirbti, gale sėdintiesiems įrengtas 45 vatų galios prievadas nešiojamiesiems kompiuteriams įkrauti.