Vairavimas lyjant: vengti reikia ne tik akvaplaningo, tačiau ir tam tikrų veiksmų

Daugeliui vairuotojų tokia situacija yra žinoma: nors dangus buvo giedras, oras greitai pasikeitė ir pradėjo stipriai lyti. Kitų automobilių keliami vandens purslai dar labiau pablogina matomumą, o važiuojant per vandenį staigus variklio sūkių padidėjimas reiškia, kad padangos prarado sąlytį su keliu. Tokiu metu labai svarbu neatlikti staigių manevrų, nes net ir elektroninės saugumo sistemos bus bejėgės, kadangi efektyviam jų veikimui reikalingas padangų kontaktas su keliu, rašoma pranešime.
Liūtis Vilniuje
Liūtis Vilniuje / Ernestos Čičiurkaitės / 15min nuotr.

„Tokiomis akimirkomis būtina sumažinti greitį, išlaikyti didelį atstumą iki priekyje važiuojančių automobilių ir nesukioti vairo, – sako „Continental“ bandymų trasos netoli Hanoverio „Contidrom“ testuotojas Angelo Perezas-Riemeris. – Jei automobilio ratai pradėjo slysti, automobilyje su mechanine pavarų dėže reikia nedelsiant išminti sankabą, o mašinoje su automatine pavarų dėže ir elektromobiliuose išlaikyti pastovų greitį ir vengti staigių manevrų, kadangi net ir 80 km/val. greitis gali būti per didelis.“

Pripratę prie gerų eismo sąlygų vasarą, vairuotojai dažnai klysta manydami, kad stabdymo kelias bus toks pat trumpas, o valdymas – tikslus kaip visada. Tačiau jie greitai pastebi, kad stabdyti ir vairuoti reikia gerokai atsargiau.

Itin atsargiai reikia važiuoti per balas ir ilgas provėžas, taip pat labai pavojingi nukritę lapai ir išvažiavusios žemės ūkio technikos paliktos vėžės. Lyjant šis „kokteilis“ tampa beveik toks pat slidus kaip ledas – tą labai gerai žino motociklininkai. Tokiose situacijose labai svarbi padangų būklė.

„Kuo mažesnis protektoriaus gylis, tuo mažiau vandens gali patekti į padangos griovelius ir išsisklaidyti, todėl automobilis daugiau akvaplanuoja, – sako Angelo Perezas-Riemeris. – „Continental PremiumContact 6“ vasarinių padangų testai parodė, kad esant 8 milimetrų vandens sluoksniui, visiškai naujos padangos užtikrino saugų valdymą iki 86 km/val. greičio, o padangos, kurių protektoriaus gylis buvo 3 milimetrai, lietėsi su keliu iki maždaug 67 km/val.

Esant minimaliam 1,6 mm protektoriaus gyliui, akvaplanavimas pasireiškė esant vos 48,5 km/val. greičiui – tai yra net mažesniam nei leistinas greitis gyvenvietėse. Todėl mes visada patariame vairuotojams įsitikinti, kad jų padangų protektoriaus gylis yra didesnis nei reikalaujamas minimumas.“

Rudenį taip pat verta prisiminti, kad padangos nėra vieninteliai guminiai elementai, kurie turi būti patikimi. Jei seni valytuvai paliks vandens dryžius ant priekinio stiklo, matomumas pablogės, atvažiuojančių automobilių žibintai akins labiau ir padidins vairuotojo reakcijos laiką.

Todėl, ypač rudenį, vairuotojai prieš kelionę turėtų patikrinti padangų ir valytuvų būklę, taip pat pasidomėti orų prognoze ir nepamiršti, kad lyjant kelionė bus ilgesnė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis