Tai yra brangus automobilis, kurio potencialių pirkėjų ratas Lietuvoje siekia kelis šimtus. Pigiausias „F-Type Coupe S“ išeitų už 250 tūkst. Lt, tačiau geriau sukomplektuotas lengvai perkopia 300 tūkst. Įvertinkite tai, kad tokiu automobiliu kiekvieną dieną galėtų važinėti tik labai kantrus entuziastas – tai yra savaitgalinis žaislas. Tokiai funkcijai jis buvo sukurtas ir tokią funkciją jis atlieka puikiai.
Su kolegomis diskutavome apie „Jaguar F-Type“ sportiškumą. Ar jis yra labiau sportiškas už kitus „Metų automobilis 2015“ rinkimų dalyvius „Subaru WRX STI“ ar „Porsche Macan“? Juk „Subaru“ iš esmės yra sedanas, o „Porsche“ – nedidelis krosoveris. Jie abu nėra savaitgaliniai automobiliai, o orientuoti naudoti kiekvieną dieną.
„Jaguar“ kitos funkcijos neturi – tik važinėti savo malonumui. Nors tiek WRX STI, tiek „Macan“ Niurburgringe, Kačerginėje ar kitoje lenktynių trasoje greičiausiai parodytų geresnį vieno rato įveikimo laiką, „F-Type Coupe S“ yra labiau sportiškas už kitus du šiemet Lietuvoje debiutavusius modelius. Kodėl? Nes jis nėra sukurtas vaikų vežiojimui į mokyklą, o bagažinės tūrio turbūt nežino net jo pardavėjai. Kaip ir priklauso sportiškam automobiliui, jis turi klasikinę komponuotę – priekyje įmontuotą variklį ir galinius varančius ratus, o sėdimoji vieta sumontuota kaip klasikiniame rodsteryje, prie pat užpakalinių ratų.
Variklio simfonija
„Jaguar F-Type Coupe S“ mieste atkreipia kiekvieno praeivio dėmesį dėl elementaraus dalyko – garso. Jau paprasto V6 variklio su kompresoriumi garsas nėra prastas, o „Jaguar“ prie 380 AG išvystančios jėgainės skleidžiamo garso padirbėjo ne vieną savaitę ir sukūrė kažką, kas automobilių entuziastui skamba geriau nei muzikofilui – S.Bacho kūrinį atliekantis simfoninis orkestras.
Tarsi standartinio garso būtų maža, „Jaguar“ yra sumontuotas mygtukas, atveriantis papildomas angas išmetimo vamzdžiuose, kas garsą dar padidina. Visai greta – važiavimo režimo pasirinkimo rankenėlė, kurią pastūmus į „Dynamic“ režimą, išjungiama „Start-Stop“ sistema. Logiška. Vos už kelių centimetrų – ESP mygtukas. Stabilumo kontrolę čia galima atjungti visiškai. Tai vairuotojo kraujospūdį didina labiau nei dvigubas „Espresso“, o užpakalines padangas naikina milimetro per minutę greičiu.
5 sekundes palaikius ESP mygtuką ir visiškai atjungus stabilumo kontrolę, galima pastumti pavarų svirtį į S padėtį, kas priverčia visada mėgautis mažiau 3 tūkst. aps./min. nenukrentančiais variklio simfonijos garsais.
Tada jau niekas negarantuoja, kad namo grįšite gyvas, o automobilis po pusvalandžio vis dar stovės ant keturių ratų. Su „F-Type Coupe“ prisižaisti labai lengva – sprintas nuo 0 iki 100 km/val. tetrunka 4,9 sek., o važiuojant leistinu greičiu Vilniaus aplinkkelyje nereikia nė 10 sekundžių, kad važiuotum 200 km/val.
Žiemai nesukurtas
Išbandžius „Jaguar“ Vilniuje, po kurio laiko „Metų automobilio 2015“ bandymų stovykloje pasitaikė proga „F-Type Coupe“ pasivažinėti ir ant sniego. Smagu? Nei kiek. Išjungus stabilumo kontroles, važiavimu galima mėgautis tik pirmus kelis kilometrus, tačiau kelionė Anykščiai-Molėtai išvargintų labiau už kopimą į Monblaną. Šis „Jaguar“ nesukurtas žiemai.
Kita vertus, jis turi „Snow“ režimą, įjungiamą ta pačia rankenėle kaip ir „Dynamic“. Tada pavarų dėžė dirba viršvalandžius ir tik aukščiausiomis pavaromis leidžia kilstelėti variklio apsisukimus virš 2 tūkst. 8 pavara prie 90 km/val. – įsivaizduojate tokį važiavimą 380 AG turinčiu automobiliu?
Net ir su žieminėmis padangomis „Jaguar“ nesijaučia gerai. 99 proc. žiemai skirtų padangų yra minkšto mišinio, tad su jomis visomis „F-Type Coupe S“ valdymo savybės suprastėja keleriopai. Tai yra greitas automobilis ir net žieminės padangos turi būti kieto mišinio – važiuojant didesniu nei 100 km/val. greičiu, nesunku pajausti „plaukiojimą“ po kelią, kurį sukelia būtent minkštos padangos. Jos yra nepamainomas dalykas sniegu padengtame kelyje, tačiau asfalto dangai jos nepritaikytos. Ir būtent tokio tipo automobiliui.
Konkurencija
Šis „Jaguar“ kupė toli gražu nėra pigus automobilis. Bandyto modelio bazinė kaina siekia jau 300 tūkst. Lt, tačiau papildomos įrangos sąrašas ir tų dalykų kainos skamba ne ką mažiau įspūdingai. Pavyzdžiui, navigacinė sistema – 11 700 Lt, „Metallic“ dažai – 3 900 Lt, galiniai parkavimo jutikliai – 1700 Lt.
„Jaguar F-Type Coupe S“ savo kainos lygyje neturi konkurentų, bent jau iš automobilių, parduodamų Lietuvoje. „Porsche 911“, „Mercedes-Benz AMG GT“ ar „Nissan GT-R“ kainuoja panašiai, dauguma jų greitesni lenktynių trasoje ir labiau vertinami automobilių entuziastų. Tačiau kas sulauktų daugiau dėmesio gatvėje?
Užtektų pažiūrėti į juos automobilius, paklausyti variklio skleidžiamo garso ir atsakymas būtų aiškus – „Jaguar“. Tas, kuris „skirtas mergoms kabinti“. Ir labai smagiai pasivažinėti.
„Jaguar F-Type Coupe S“ techniniai duomenys | |
---|---|
Variklis | Benzininis, 2995 cm3 |
Pavarų dėžė | Automatinė, 8 laipsnių |
Varantieji ratai | Galiniai |
Galia | 380 AG |
Sukimo momentas | 460 Nm |
0-100 km/val. | 4,9 sek. |
Maksimalus greitis | 275 km/val. |
Svoris | 1714 kg |
Ilgis/plotis/aukštis | 4470/1923/1308 mm |
Kaina | 300 000 Lt |
Daugiau techninės informacijos – Autoplius.lt Naujų automobilių kataloge.