Vairuotoją papiktino policijos pareigūnų ekipažo manevras sostinėje: kaip vertinti tokią situaciją?

Į 15min redakciją kreipėsi vairuotojas, kuris vaizdo registratoriumi įamžino jam avarinę situaciją neva sukėlusį policijos pareigūnų automobilį. Vaizdo įrašu pasidalijęs asmuo pasipiktino, kad pareigūnai iš šalutinės gatvės į pagrindinį kelią nėrė jam tiesiai prieš nosį.
Vilnietį papiktinęs policijos pareigūnų manevras
Vilnietį papiktinęs policijos pareigūnų manevras / Stop kadras

Pasak vaizdo įrašą atsiuntusio, tačiau prisistatyti nepanorusio vairuotojo, incidentas įvyko birželio 16-ą dieną, apie 8 val. ryte. Vilniuje, P.Vileišio gatvėje.

„Važiuodamas P. Vileišio gatve ir nusukęs link Šilo g. buvau nepraleistas priešais atvažiuojančio ir taip pat link Šilo gatvės nusukusio policijos automobilio. Pirmumo teisę turėjau aš ir pagal pirmenybės ženklą, stovintį prieš pat nusukimą link Šilo g.

Jokių skiriamųjų signalų policijos automobilis nebuvo įsijungęs. Vėliau tas pats automobilis pavojingai išlindo į pačią Šilo gatvę, nors ja, turėdamas pirmumo teisę, artėjo kitas automobilis“, – pranešė skaitytojas, pasipiktinęs tarnybinį automobilį vairavusio pareigūno manevrais.

Juk KET 12 punktas reikalauja, kad eismo dalyviai visais atvejais turėtų nedelsdami duoti kelią artėjančioms specialiosioms transporto priemonėms su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais ir jas lydinčioms transporto priemonėms.

KET 19-ame punkte taip pat sakoma, kad specialiųjų transporto priemonių vairuotojai, turintys leidimus naudoti mėlynus ir raudonus švyturėlius ir specialiuosius garso signalus, gali naudotis įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais tik tuo atveju, kai tai būtina gelbėjant žmogaus gyvybę, sveikatą ar turtą, užtikrinant viešąją tvarką ir eismo saugumą, sulaikant įtariamus padariusius teisės pažeidimą asmenis, eskortuojant ir lydint Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos įstatyme nurodytus saugomus asmenis.

Specialiųjų transporto priemonių vairuotojai, važiuodami kelyje su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais (kurie turi būti matomi 360 º kampu) ir specialiaisiais garso signalais, gali nepaisyti Taisyklių V, X, XIII, XIV, XV, XVI, XVII, XVIII, XIX, XXI, XXI1, XXII skyrių ir 1–3 priedų reikalavimų ir pasinaudoti pirmenybe tik tuo atveju, jeigu nepakenks eismo saugumui, ir tik tada, kai įsitikina, kad jiems duodamas kelias. Šia teise taip pat naudojasi transporto priemonių, kurias lydi specialiosios transporto priemonės, vairuotojai.

Į šioje sostinės sankryžoje įvykusią policijos ir vairuotojo akistatą sureagavo ir policijos atstovai. Su vaizdo įrašu susipažinęs Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis tvirtina, kad pareigūnų veiksmuose pažeidimų nėra.

Primena apie KET pokyčius

„Atsiųstame vaizdo įraše neįžvelgiame jokio KET pažeidimo.

Pastebėjus policijos tarnybinį automobilį, siūlome visuomet įvertinti situaciją, pageidautina šiek tiek sumažinti greitį ir nepamiršti, kad pareigūnai bet kuriuo metu gali gauti iškvietimą ir jiems reikės staigiai reaguoti.

Už eismo saugumą gatvėse atsakingas kiekvienas vairuotojas, tad dalyvaudami eisme būkime labiau supratingi, palaikykime vieni kitus ir taip išvengsime skaudžių nelaimių“, – tvirtina Ramūnas Matonis.

VIDEO: Vairuotoją papiktino policijos pareigūnų automobilio manevras

Be to, vairuotojams taip pat primenama ir apie tai, kad nuo šių metų įsigaliojo nauja specialiųjų tarnybų automobilių praleidimo kelyje tvarka.

Nuo sausio 1 d. važiuojant keliu, kuriame galima važiuoti tik viena kryptimi ir turinčiame dvi ir daugiau eismo juostų, pastebėjus specialiąsias transporto priemones, kraštinėje kairėje eismo juostoje esančios transporto priemonės turi trauktis kairėn. Visos kitos transporto priemonės, esančios dešiniau, turi trauktis dešinėn ir taip sudaryti avarinį koridorių specialiosioms transporto priemonėms.

Kelyje, kuriame viena kryptimi yra viena eismo juosta, transporto priemonių vairuotojai kaip ir seniau privalo sustoti dešiniajame kelkraštyje, o kai jo nėra – prie dešiniojo važiuojamosios dalies krašto.

VIDEO: Avarinio koridoriaus sudarymas specialiosioms transporto priemonėms

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis