Apklausos duomenimis, 4 iš 10 vairuotojų automobilius remontuoja patys, kiek mažiau nei pusė jų į pagalbą pasikviečia draugą ar giminaitį. 35 proc. vyriškosios lyties vairuotojų automobilius taiso pas meistrą garaže ir tik penktadalis savo transporto priemonę remontuoti veža į oficialų automobilių servisą. Dažniausiai patys ar su draugu, giminaičiu remontuoja mažųjų miestų gyventojai (65 proc.).
Didžioji dalis vairuotojų vidutiniškai per metus remontui išleidžia nuo 301 iki 700 eurų (64 proc.). Iki 100 eurų per metus tenka išleisti tik 5 proc. vairuotojų, nuo 101 iki 300 eurų – penktadaliui. Pastebima tendencija, jog remontui daugiau išleidžia tie vairuotojai, kurie važinėja senesniais automobiliais. Trečdalis vairuojančiųjų naujausius automobilius teigė, jog automobilio remontui vidutiniškai išleidžia iki 100 eurų per metus, dar trečdalis – nuo 101 iki 300 eurų. Tuo tarpu net pusė vairuojančiųjų 2001–2007 metų gamybos automobilius, remontui kasmet skiria 501–700 eurų.
Pasak automobilių pirkimą lizinguojančios „UniCredit Leasing“ Lietuvoje pardavimų direktoriaus Aurimo Kuncos, vairuotojai periodiškai skiriantys nemažai lėšų automobilio remontui turėtų neprarasti budrumo ir įvertinti, ar jo išlaikymas netampa nuostolingas.
Itin retais atvejais automobilis sugenda taip, kad remontas ekonomiškai netikslingas, tuomet priimti sprendimą keisti automobilį būna paprasta.
„Itin retais atvejais automobilis sugenda taip, kad remontas ekonomiškai netikslingas, tuomet priimti sprendimą keisti automobilį būna paprasta. Tuo tarpu, kai išlaidos nuolatiniam remontui pasiskirsto per ilgą laiką, galima ir nepajusti, kaip senesnis automobilis tampa „aukso vertės“. Pasitaiko atvejų, kai važiuojama senesniu automobiliu, tačiau jo eksploatacijai skiriama tiek lėšų ir pinigų, kad ekonomiškai racionaliau būtų įsigyti apynaujį ar net naują automobilį“, – pasakoja A. Kunca.
Bendrovės „UniCredit Leasing“ Lietuvoje atstovas atkreipia dėmesį, kad automobilio ekonomiškumą reikėtų vertinti skaičiuojant ne tik remonto, bet ir eksploatacijos išlaidas – kuro sąnaudas, automobilio priežiūros priemones (tepalus, filtrus ar pan.), draudimą ir t. t. Taip pat reikėtų atsižvelgti ir į tokius rodiklis, kuriuos sunkiau įvertinti finansiniais skaičiais – kiek laiko praleidžiama automobilį remontuojant pačiam, kiek nepatogumų patiriama, kai negalima naudotis sugedusiu automobiliu, galų gale – kiek komforto suteikia turimas automobilis.
Rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė „Prime consulting“ gyventojų apklausą „UniCredit Leasing“ Lietuvoje užsakymu atliko 2015 m. kovo 21 – gegužės 1 dienomis. Jos metu buvo apklausta 303 automobilį turinčių vyrų iš visos Lietuvos.