Benzininių automobilių savininkai kaltinti gali tik save: jeigu neužkuriamas šiais degalais varomas automobilis, 9 iš 10 atvejų kaltė krenta akumuliatoriui – šis per silpnas.
Tačiau dyzelinių automobilių savininkams kaltųjų paieška trunka gerokai ilgiau. Šiais degalais varomo automobilio variklis gali neužsikurti, jeigu nusilpęs akumuliatorius, blogos pakaitinimo žvakės, senas degalų filtras ar pats dyzelinas – prastos kokybės. Bet kuri viena silpna grandis niekais paverčia kitų grandžių tobulumą – čia pasitvirtina komandinių sporto šakų atstovų mėgstamas posakis „komanda yra stipri tiek, kiek stipri silpniausia jos grandis“.
Akumuliatoriaus ir pakaitinimo žvakių būklę dyzelinių automobilių savininkai turėtų reguliariai tikrinti ir detales keisti joms susidėvėjus, o degalų filtrą nauju keisti ne rečiau nei kas porą metų. Tačiau kita grandis, degalai, nuo pačių vairuotojų mažai priklauso.
Lietuvos degalinėse parduodamas dyzelinas yra skirstomas į dvi pagrindines dalis: žieminis ir vasarinis. Skiriasi jų sudėtis, užšalimo laipsnis: vasarinis tampa itin klampus, kai aplinka atšąla iki -5 laipsnių – tokia laikoma jo užšalimo temperatūra. Tarpinis dyzelinas šąla prie -15 laipsnių, o žieminis dyzelinas pagal užšalimo laipsnį skirstomas į arktines klases. Pirmos klasės arktinis dyzelinas neužšąla iki -26 laipsnių, antros klasės – iki -32, trečios – iki -38, ketvirtos – iki -44 laipsnių. Vienintelis Lietuvoje „Neste“ degalinėse parduodamas „PRO Diesel“ neskirstomas į arktinius lygius ir neužšąla iki -37 laipsnių temperatūros.
15min skaitytojai dalijosi istorijomis ir nuotraukomis, kaip praėjusį savaitgalį jiems sekėsi (arba nesisekė) užkurti automobilių, istorijomis dalijosi ir tie, kurie įsitikinę, jog jų automobiliai – tvarkingi, tačiau kaltas – užšalęs dyzelinas.
Ar Lietuvos degalinėse galėjo būti pardavinėjamas prastos kokybės dyzelinas? Juk užšalimo riba, -26 laipsniai, neatrodo labai patikimai, kai lauko temperatūra – minus 25.
„Neste“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys teigia, kad šio tinklo suomiškiems pirmos arktinės klasės degalams tokia temperatūra nėra pavojinga.
„Tiek žiemai skirtas „Neste Pro Diesel“, tiek ir pirmos arktinės klasės „Neste Futura“ dyzelinas pasižymi labai geromis arktinėmis savybėmis. Per pirmąją metų savaitę „Neste“ degalinėse šiuos šalčiui atsparius degalus į savo transporto priemonių bakus pylė daugiau kaip 100 tūkst. vairuotojų“, - pabrėžė įmonės atstovas. Šio tinklo degalinėse pardavinėjamas dviejų tipų dyzelinas: pirmos klasės arktinis „Neste Futura“ (iki -26 laipsnių) ir „Neste PRO Diesel“ (iki -37 laipsnių).
„Statoil“ degalinių tinklo Lietuvoje marketingo specialistas Edgaras Mickevičius teigė, kad žieminiu dyzelinu šiame tinkle buvo pradėta prekiauti nuo praėjusių metų lapkričio 11 dienos, o nuo gruodžio pirmosios į degalines tiekiamo dyzelino vidutinė ribinė filtruojamumo (užšalimo) temperatūra buvo -32,4 laipsnio.
Kituose bent keliolika degalinių turinčiuose tinkluose arktinis pirmos klasės dyzelinas taip pat parduodamas nuo lapkričio mėnesio.