Dėl tokio neapdairumo, grėsmė kyla ne tik automobilio būklei ar vairuotojo sveikatai, bet ir aplinkiniams. Tačiau ekspertai teigia, kad vairuotojai darosi sąmoningesni ir į automobilio priežiūrą yra linkę investuoti vis daugiau lėšų, nevengdami pasinaudoti naujais siūlomais finansiniais įrankiais.
Vien padangų neužtenka
„Padangos yra pirmas dalykas, apie kurį pagalvojame ruošdami savo automobilį žiemai, tačiau būtina pagalvoti ir apie kitus aspektus, nes jie ne mažiau svarbūs saugiam ir kokybiškam važinėjimui“, – priminė autoservisų tinklo „Melga“ prekybos direktorius Tadas Kuliešius, ir išvardijo viską, kuo, jo nuomone, vairuotojai turėtų pasirūpinti prieš žiemą.
Padangos – pasikeisti padangas į žiemines. Jeigu neperkamos naujos, o naudojamos praeito sezono žieminės padangos, reikėtų patikrinti senųjų padangų protektoriaus gylį. Leidžiamas protektoriaus gylis yra 3 mm, tačiau, siekiant didesnio saugumo kelyje, rekomenduojamas ne mažesnis nei 6 mm protektoriaus gylis.
Akumuliatorius – patikrinti ir, prireikus, pakeisti akumuliatorių, kad automobilis užsivestų esant žemai oro temperatūrai.
Valytuvai – patikrinti ir, prireikus, pasikeisti valytuvus, kad, esant lietui ar sniegui, būtų užtikrintas geras kelio matomumas.
Eksploataciniai skysčiai – pasirūpinti žieminiu langų plovimo skysčiu, patikrinti ir laiku pakeisti kitus eksploatacinius (aušinimo, stabdžių, stiprintuvų) skysčius.
Spynelės – specialiu skysčiu patepti durų ir bagažinės spyneles, kad būtų išvengta užšalimo.
Durelių gumos – nuplovus automobilį, specialiu silikonu reikėtų patepti durelių gumas, kad durelės neužšaltų, o keliuose barstoma druska nepridarytų žalos kėbului.
Stiklai – pasirūpinti ledo tirpimo priemone, kuri ne tik greitai nutirpins ledą nuo stiklų, bet ir apsaugos stiklo paviršių nuo pažeidimų, atsirandančių gramdant ledą gremžtuku.
Kėbulas – rekomenduojama padengti automobilį antikorozine danga, siekiant išvengti korozijos ir dėl jos atsirandančių papildomų automobilio gedimų.
Pagalbiniai įrankiai – patikrinti, ar vairuotojas turi akumuliatoriaus įkrovimo laidus, akumuliatoriaus įkroviklį ir tempimo lyną.
Perka išsimokėtinai
T. Kuliešius teigė, kad vidutinė automobilio paruošimui žiemai suma gali svyruoti nuo 50 eurų iki 1 000 eurų. Išleidžiama suma priklauso nuo vairuotojo poreikių ir automobilio būklės – ar reikia tiesiog pakeisti jau turimas padangas, ar vairuotojas perka naujas aukščiausios kokybės, didelių išmatavimų padangas, ar jas montuoja ir atlieka kitus remonto darbus.
„Didėjant investuojamoms lėšoms į transporto remontą, lietuviai yra linkę atsiskaityti už remonto paslaugas lizingu. Tai ypatingai pastebime parduodami žiemines padangas – klientai, rūpindamiesi savo saugumu, nori įsigyti kokybiškesnes, brangesnes padangas, o galimybė pirkti išsimokėtinai leidžia tai padaryti iš karto neišleidžiant didelės sumos pinigų“, – teigia „Melgos“ autoservisų prekybos vadovas.
Pernai lapkritį „Berent Research Baltic“ atliktas visuomenės nuomonės tyrimas parodė, kad už automobilių remontą lizingu mokėjo 5 proc. tyrimo metu apklaustų žmonių.