Vairuotojų prioritetai kinta: iš automobilio norima saugumo ir kuo mažiau gedimų

Stambiausių pasaulio automobilių gamintojų dešimtuke 2018-aisiais pardavimus didino tik pusė lyderių. Japonijos kompanijos „Suzuki“ pardavimų augimas buvo didžiausias tarp jų – 4,2 proc. palyginti su 2017 m. Vairuotojų nuomonės tyrimai rodo, kad šiek tiek keičiasi automobilių pirkėjų prioritetai: elektronikos prikimštus superautomobilius nukonkuruoja tie, kurie tiesiog rečiau genda ir yra ekonomiškesni degalų suvartojimo klausimu.
„Suzuki Swift 4x4“
„Suzuki Swift 4x4“ / „Suzuki“ nuotr.

Pagal pardavimų augimą 10-tuke toliau rikiuojasi „Volkswagen Group“ – 2 proc, ir „Hyundai-Kia“ – 1,6 proc., o labiausiai pardavimai sumenko „Ford Group“ – -10,4 proc,, „General Motors“ – -4 proc. ir „PSA Group“ („Peugeot“, „Citroen“, „Opel“, „Vauxhall“) – -3,8 proc.

Pernai Japonijos automobilių gamintojas „Suzuki“ penkti metai iš eilės didino pardavimus Europoje. Senajame žemyne 2018 m. parduota daugiau kaip 245 tūkst. įvairių „Suzuki“ modelių – tai net 62 proc. daugiau palyginti su 2013 m. Pasaulyje kompanija pernai pardavė daugiau kaip 3,3 mln. automobilių – pagal šį rodiklį „Suzuki“ yra daugiausiai lengvųjų automobilių parduodančių gamintojų 10-tuke. Labiausia prie to prisidėjo pristatyti nauji modeliai ir besikeičiantis pirkėjų požiūris: vis dažniau ieškoma nedidelio, saugaus ir taupaus automobilio, kurio eksploatacija nedrasko kišenės.

Pirkėjų vertinimai – „Suzuki“ atitenka antroji vieta

Įvertinę automobilių pardavimo dinamiką, pasidomėkime, kokiais kriterijais vadovaujasi šiuolaikinis pirkėjas, ieškantis naujo automobilio.

Tyrimai rodo, kad vis labiau vertinamas automobilio saugumas vairuojant ir ekonomiškumas, toliau rikiuojasi patikimumas – kad per planuojamą eksploatacijos laiką automobilis netaptų laiko ir pinigų rijiku. Populiariausi Europoje maži ir kompaktiniai automobiliai. Beje, kompanijos „Suzuki“ gaminami didžiausi modeliai „SX 4 S-Cross“ bei „Vitara“ patenka į mažų visureigių kategoriją.

„Suzuki“ nuotr. /„Suzuki Vitara“
„Suzuki“ nuotr. /„Suzuki Vitara“

„Suzuki“ pagal pastarąjį kriterijų visiškai patenkina pirkėjų reikalavimus. Tai įrodo daugiau kaip 50 metų pirkėjų poreikius analizuojančios pasaulinės kompanija „J.D. Power“, vadinamos „Klientų balsu“ (angl. Voice of Customer), tyrimas. Ji tradiciškai apklausė automobilių savininkus, kaip dažnai jie patiria problemų su savo transporto priemonėmis, t. y. kiek patikimi jų automobiliai.

Paaiškėjo, kad antroje vietoje su 87 (kuo šis skaičius mažesnis, tuo automobilio gamintojas patikimesnis) registruotais gedimais 100-ui automobilių įsitvirtino „Suzuki“ modeliai (pirmoje „Hyundai“ – 78 gedimai, trečioje „Kia“ – 94).

Ekspertai atkreipia dėmesį, kad kuo automobiliai labiau prikimšti įvairių prietaisų ir įrangos (tai būdinga prabangiausioms markėms ir modeliams), tuo jie patiria daugiau problemų. Todėl „Mercedes-Benz“ su 124 registruotais gedimais užėmė 14 vietą, „Jaguar“ – 16 (137), „Volvo“ – 17 (138), o daugiausiai nusiskundimų dėl patikimumo turėjo BMW savininkai.

Du visureigių modeliai – panašūs ir kartu skirtingi

Automobilių ekspertai atkreipia dėmesį, kad „Suzuki“ laikosi unikalios politikos gamindama įvairius modelius. Paprastai kompanijos viename segmente siūlo vieną modelį, o „Suzuki“ – po du. Tai daroma sąmoningai, nes šis gamintojas siekia patenkinti kaip galima daugiau skirtingų vartotojų poreikių, kad ir kokie jie būtų.

Pavyzdžiui, ir Lietuvoje vieni populiariausių „Vitara“ bei „SX4 S-Cross“ patenka į mažų visureigių kategoriją. Kiek erdvesnis „S-Cross“ yra 4300 mm ilgio, 1785 mm pločio ir 1585 mm aukščio.

„Suzuki“ nuotr. /„Suzuki SX4 S-Cross“
„Suzuki“ nuotr. /„Suzuki SX4 S-Cross“

Jis labiau pozicionuojamas kaip šeimyninis automobilis, o „Vitara“, atitinkamai, 4175x1715x1610 mm, labiau mėgstamas vertinančių modernaus visureigio dizainą ir savybes. Beje, abiejų modelių prošvaistė – po 18 cm. Šie du modeliai sudaro beveik trečdalį visų „Suzuki“ pardavimų senajame žemyne.

„Suzuki“ automobilių taupumas – taip pat pirkėjus pritraukianti savybė, pvz., populiariojo „Vitara AllGrip“ su 1,6 l 88 kW benzininiu varikliu vidutinės degalų sąnaudos tesiekia vos 5,6 l/100 km, o „Sport“ versijos su 1,4 l 103 kW „BoosterJet“ varikliu rodikliai dar įspūdingesni – tik 5,4 l/100 km. (pagal NEDC metodiką).

„Suzuki“ nuotr. /„Suzuki Vitara“
„Suzuki“ nuotr. /„Suzuki Vitara“

Pernai Europoje parduota daugiau kaip 67,8 tūkst. „Vitara“ ir 31,6 tūkst. „SX4 S-Cross“ modelių – su tokiu bendru kiekiu jie užima 9 vietą tarp šios klasės modelių (pirmoje „Renault Captur“ – 211 tūkst.). Baltijos šalyse 2018 m. „Suzuki Vitara“ užėmė 3 vietą po „Dacia Duster“ ir „Renault Captur“.

Prisiminus, kad vartotojai ėmė ypač vertinti vairavimo saugumą, atkreiptinas dėmesys, jog „Suzuki“, skirtingai nuo minėtų gamintojų, pardavė daugiausia automobilių su unikalią „AllGrip“ keturių varomųjų ratų sistema.

Maži ir dar mažesni

Europoje populiariausių mažų automobilių (parduota 2,79 mln.) segmente B1 „Suzuki“ turi net tris modelius – „Swift“, „Ignis“ ir „Baleno“ (pastarasis Lietuvoje neparduodamas). Pernai Europoje buvo parduota 55,7 tūkst. „Swift“ ir įsitvirtinta 14-oje šio segmento vietoje, kuriame karaliauja „Renault“ su modeliu „Clio“ – pernai jų nupirkta beveik 329 tūkst.

„Suzuki“ nuotr. /„Suzuki Ignis“
„Suzuki“ nuotr. /„Suzuki Ignis“

„Swift 4x4“ ir „Ignis 4x4“ – vieninteliai Lietuvoje oficialiai parduodami nauji B1 klasės automobiliai su „AllGrip“ varomųjų ratų sistema. Beje, naujasis „Swift 4x4“ su 1,2 litro 66 kW varikliu „Neste eko ralyje“ savo klasėje užpernai užėmė 2-ąją vietą, suvartodamas vos 4,89 l/100 km benzino .

„Suzuki“ nuotr. /„Suzuki Swift 4x4“
„Suzuki“ nuotr. /„Suzuki Swift 4x4“

Stilingumu išsiskiriančio „Swift“ pardavimai pernai Europoje B1 segmente šoktelėjo labiausiai – net 44 proc. Jis turi aukščiausią saugumo reitingą – 5 žvaigždutes ir parduodamas 158 šalyse.

Beje, pernai „Pasaulio metų automobilio“ (World Car Awards) apdovanojimuose „Swift“ pateko tarp trijų prizininkų ypač konkurencingoje kategorijoje „Pasaulio miesto automobilis“ (World Urban Car) (automobilių ilgis iki 4 m). Užpernai šioje kategorijoje puikavosi mažylis „Suzuki Ignis“.

„Suzuki“ nuotr. /„Suzuki Swift 4x4“
„Suzuki“ nuotr. /„Suzuki Swift 4x4“

Svarbu ne ūgis – atnaujintas vienas mažiausių visureigių

Ypatingas augimas šiemet prognozuojamas „Suzuki“ modeliui kitų mažų automobilių klasėje – mažųjų visureigių (I1). Pernai bekelių mėgėjams buvo pasiūlytas iš esmės atnaujintas legendinis visureigis „Jimny“, kuris vadinamas tikrų mažųjų visureigių tėvu, o jo paklausa nuo pat pristatymo viršijo gamintojų galimybes – jis perkamas net 194 šalyse.

Tai pats mažiausias tikras visureigis ir savo konstrukcija, ir išvaizda, kuris yra nepamainomas bekelėse. Ekspertai juokauja, kad būdamas ypač mažas ir lengvas (ilgis vos 3 665, plotis 1 600, aukštis 1 750 mm) jis neturi lygių braunantis ten, kur net pėsčiomis nenueisi.

„Suzuki“ nuotr. /„Suzuki Jimny“
„Suzuki“ nuotr. /„Suzuki Jimny“

Be to, naujas modelis žymiai turtingesnės komplektacijos ir visoms prasmėms patogesnis už savo pirmtaką, kuris neprarado paklausos net 20 metų, o pirmoji jo versija pagaminta dar 1970 m. Beje, tai buvo pirmasis ir tuo metu vienintelis mažasis tikras visureigis Japonijos rinkoje.

Kitas panašaus dydžio mažylis „Suzuki Ignis“ (ilgis vos 3 700 mm, o prošvaistė net 18 cm) labiau džiugina tradicinio miestietiško visureigio dizaino pirkėjus. Ypač jo populiarumas šoktelėjo, kai po 7 metų buvo atnaujintas, – dabar jis pagal pardavimus Europoje veržiasi į 2-ą „Suzuki“ modelių poziciją.

„Suzuki“ nuotr. /„Suzuki Ignis“
„Suzuki“ nuotr. /„Suzuki Ignis“

„Suzuki“ pirkėjui suteikia pasitikėjimo ir vairavimo saugumo bet kokiomis oro ir kelio sąlygomis, nes automobilius su visų varančiųjų ratų pavara gamina daugiau kaip 40 metų. Technologija „AllGrip“ jėgą į reikiamus ratus perduoda automatiškai arba pagal vairuotojo pasirinktą važiavimo režimą ir pagerina ratų sukibimą su kelio danga bei automobilio važiavimo savybes, o taip pat optimizuoja degalų sąnaudas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų