Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vasarinių padangų sezonas jau čia pat: kaip vairuotojams išlikti draugiškiems aplinkai?

Lietuvoje registruota daugiau kaip 1,6 mln. lengvųjų (M1 klasės) automobilių ir beveik visi jie rieda šalies keliais. Įprastai padangos, priklausomai nuo jų kokybės, tarnauja keturis sezonus, o keičiamos dukart per metus, rašoma pranešime.
Padangų keitimas
Padangų keitimas / 123RF.com nuotr.

Kelių eismo taisyklės numato prievolę žiemines padangas pasikeisti į vasarines nuo balandžio 1 dienos iki balandžio 10-osios.

„Keičiantiems automobilių padangas galioja kelios pagrindinės taisyklės, kaip tinkamai atsikratyti netinkamomis naudojimui padangomis. Tik laikantis šių paprastų taisyklių vairuotojai išliks draugiški aplinkai“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovė Asta Pakštaitė-Marcinkienė.

Pirma taisyklė. Perkantieji padangas jų prekybos vietoje senas padangas gali atiduoti šių gaminių platintojams. Pasinaudojus tokia galimybe, nereikės automobilių savininkams patiems pasirūpinti senomis padangomis. Padangų pardavėjai privalo iš kliento nemokamai priimti tiek netinkamų naudojimui padangų, kiek jų perkama, tačiau padangos turi būti skirtos to paties tipo transporto priemonei.

Antra taisyklė. Kai vairuotojai keičia padangas autoservisuose ar padangų remonto dirbtuvėse, klientų transporto priemonių senos padangos turi būti priimamos nemokamai. Privaloma priimti tiek senų padangų, kiek jų keičiama ir nereikalauti už tai papildomo mokesčio. Transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto paslaugas teikiančioms įmonėms ir asmenims draudžiama senas padangas atiduoti jų naudotojui ir privalo pasirūpinti, kad netinkamos naudojimui padangos būtų atiduotos perdirbimui.

Padangų gamintojams ir importuotojams galioja tokios pareigos, kaip senų padangų surinkimo ir sutvarkymo finansavimas, visuomenės švietimas. Pagal teisės aktus, Lietuvoje turi būti surinkta ir perdirbta 80 proc. atskirai vidaus rinkai patiekto padangų kiekio per metus.

Trečia taisyklė. Gyventojai, keičiantys padangas namuose, taip pat turi pasirūpinti, kad senos padangos patektų pas atliekų tvarkytojus. Naudotas padangas galima nuvežti tiesiogiai šių atliekų perdirbimo įmonėms arba į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles. Jų adresus ir priėmimo sąlygas (paprastai gyventojas gali priduoti nemokamai iki keturių transporto priemonės senų padangų) galima rasti www.atliekos.lt.

„Patarimai – paprasti ir nesunku jų laikytis, tačiau realybėje senos padangos vis dar dūla prie garažų ar kitų pastatų bei neteisėtai šalinamos pamiškėse ir pakelėse. 2020 metais buvo surinkta daugiau kaip 268 tonos vien Lietuvos miškuose išmestų nenaudojamų padangų, o tokių padangų kiekis kasmet tik auga. Tačiau pas atliekų tvarkytojus patekusios naudotos padangos yra tinkamai perdirbamos: nuo padangų atskiriama guma, tekstilė ir metalas. Iš tekstilės atliekų gaunama energija, metalas naudojamas naujiems gaminimas, o guma – įvairiems gaminiams arba energijai gauti. Tinkamo sutvarkymo dėka šios atliekos dalyvauja žiedinėje ekonomikoje, taupomi gamtos ištekliai ir saugoma aplinka“, – sako A. Pakštaitė-Marcinkienė.

Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, 2020 metais gamintojai ir importuotojai Lietuvos rinkai atskirai patiekė 31 tūkst. tonų padangų, skirtų lengvosioms, krovininėms, pramoninėms ir žemės ūkio transporto priemonėms. Šalyje minimais metais buvo sutvarkyta 29,92 tūkst. tonų senų padangų, arba 96,6 proc. nuo atskirai rinkai patiekto kiekio. Tačiau itin dideli nesutvarkytų padangų kiekiai susidaro, nes į šalį įvažiuoja su transporto priemonėmis – skaičiuojama, kad kiekvienais metais gali susidaryti apie 9 tūkst. tonų padangų. Dar apie 4 tūkst. tonų padangų į Lietuvą gali būti importuojama ir parduodama nelegaliai.

Teisės aktai numato, kad Lietuvoje turi būti surinkta ir perdirbta 80 proc. atskirai vidaus rinkai patiekto padangų kiekio.

Licencijas organizuoti apmokestinamųjų gaminių (padangų, vidaus degimo variklių degalų, tepalų ir oro filtrų, amortizatorių), nešiojamųjų baterijų ir automobilių akumuliatorių, alyvos ir kitų automobilinių atliekų bei eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymą turinti Gamintojų ir importuotojų asociacija yra subūrusi automobilių ir jų dalių gamintojus, importuotojus bei finansuoja naudotų padangų ir kitų minėtų atliekų surinkimą ir perdirbimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais