Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

VGTU studentų sukurtas elektromobilis sveria 65 kg ir vienu įkrovimu įveikia 50 km

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) studentų grupė sukūrė unikalų vienvietį elektromobilį, pretenduojantį užpildyti rinkoje esantį atotrūkį tarp dviračio ir automobilio. 45 kilometrų per valandą greitį išvystanti ekologiška transporto priemonė puikiai pasitarnautų neįgaliesiems, nes jos rėmas gali būti transformuojamas taip, kad lengvai tilptų į lifto kabiną.
„Smart EV“ elektromobilis
„Smart EV“ elektromobilis / VGTU nuotr.

Pusmetį kurtas elektromobilis įkraunamas vos per 3 valandas – per tiek laiko gautos energijos užtenka nuvažiuoti apie 50 kilometrų. 65 kilogramus sveriančiai transporto priemonei užtenka dviejų izoliuotų ir šalčiui atsparių geležies fosfato akumuliatorių, kuriuos galima įkrauti naudojantis paprastu namuose naudojamu elektros lizdu.

Gali važinėti ir patalpose

Dėl transformuojamo korpuso ir elektrinės pavaros elektromobiliu galima važinėti ir uždarose patalpose. Tai reiškia, kad neišlipus iš transporto priemonės galima lengvai patekti ir į liftą. Kaip teigia kūrėjai, norint šiuo vienviečiu elektromobiliu važinėti Lietuvos keliais, net nereikėtų vairuotojo pažymėjimo, užtektų išklausyti specialius kursus. Dėl nedidelio greičio jis galėtų važinėti ir dviračių takais, aplenkdamas transporto kamščius.

Neišlipus iš transporto priemonės galima lengvai patekti ir į liftą

„Šiuo metu bendraujama su potencialiais investuotojais, kad elektromobilio prototipas galėtų tapti serijinės gamybos produktu. Nors studentai kurdami šį projektą daugiausia galvojo apie tai, kaip pagerinti savarankišką neįgaliųjų judėjimą mieste, elektromobilis tikrai galėtų užpildyti rinkoje atsiveriantį atotrūkį tarp dviračių bei nedidelių automobilių“, – sakė VGTU Mechanikos fakulteto prodekanas Audrius Čereška.

Elektromobilį kūrė nuo nulio

VGTU nuotr. /„Smart EV“ elektromobilis
VGTU nuotr. /„Smart EV“ elektromobilis

Elektromobilio „Smart EV“ kūrybiniame procese dalyvavo įmonės „N technologijos“ inžinierius Karolis Beniulis ir komanda „Enginious“, kurios branduolį sudarė VGTU Mechanikos fakulteto studentai Raidas Nedolia, Edgaras Zapašnikas, Vytenis Verbus bei Vilniaus Universiteto atstovas Dominykas Stankevičius.

Jaunieji inžinieriai patys braižė brėžinius, projektavo, ieškojo detalių, virino korpusą ir atliko bandomuosius važiavimus.

Projektas pripažintas geriausiu studentų verslumo konkurso „Demola Vilnius“ rudens semestre, jį rėmė įmonė „N technologijos“ ir VGTU Mechanikos fakultetas, kurio laboratorija tapo elektromobilio gamybine baze.

Jaunieji inžinieriai elektromobilį kūrė nuo nulio – patys braižė brėžinius, projektavo, ieškojo tinkamiausių dalių ir detalių, virino korpusą ir atliko bandomuosius važiavimus. Tolimesniuose transporto priemonės tobulinimo etapuose numatyta pašalinti eksploatavimo metu vairuotojui kylančius nepatogumus ir kurti elektromobilio vidaus bei išorės dizainą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos