„Porsche“ dabar yra gerai žinomas sportinių automobilių gamintojas. 911, Carrera GT, 918 Spyder, Cayman GT4 – „Porsche“ istorijoje daug legendinių automobilių, kurie yra ne vieno entuziasto svajonių garažo dalis. Tačiau visus išvardintus automobilių modelius būtų paprasčiau įsigyti nei „Porsche P312 Kaffeelug“, nes šie traktoriai yra kur kas retesni nei praktiškai visi „Porsche“ automobiliai.
Dabar galbūt ir atrodo keista, kad „Porsche“ gamino traktorius, tačiau turite suprasti, kad ši kompanija nebuvo sukurta vien sportiniams automobiliams. Tai turėjo būti inžinerijos įmonė, kurianti mašinas. Porsche vardas su traktoriais imtas sieti dar 1934 metais, kuomet prasidėjo pirmieji dizaino bandymai.
Jau 1937 metais „Porsche“ gavo užsakymą sukurti traktorių liaudžiai – pigią žemės ūkio mašiną, kuri leistų efektyviau išnaudoti Vokietijos dirbamos žemės plotus. Aišku, šiems planams sutrukdė Antrasis pasaulinis karas, tačiau po jo traktorių reikėjo dar labiau.
„Allgaier-Porsche“ traktoriai
Kitas gamintojas „Allgaier“ ėmėsi gaminti traktorius naudojančius „Porsche“ oru aušinamus variklius. Jau 1951 metais pasirodė žalieji „Allgaier-Porsche“ traktoriai. Gamyba ėjosi puikiai ir „Porsche“ negalėjo skųstis pardavimais. Buvo įkurta „Porsche-Diesel“ kompanija, kuri traktorius sėkmingai gamino iki 1964 metų.
„Porsche P312 Kaffeelug“
Taigi „Porsche“ vardu buvo pažymėta tūkstančiai skirtingų traktorių. Tai buvo našios, tačiau gana nebrangios ir mažos žemės ūkio mašinos. Šeštojo dešimtmečio pradžioje „Porsche“ žvalgėsi naujų rinkų ir jai už akių užkliuvo Brazilija. Kavos šaliai reikėjo traktorių, kurie galėtų dirbti plantacijose joms nekenkdami. Šiame sektoriuje buvo daugiausia pasikliaujama žmonių rankomis, todėl „Porsche“ matė galimybę savo traktoriais pakeisti rinką ir iš esmės atpiginti kavos savikainą.
Taip 1954 metais buvo pristatytas šis „Porsche P312 Kaffeelug“. Jis buvo sukurtas ant Allgaier-Porsche raktoriaus platformos, tačiau vietoj įprasto smulkaus kėbulo turėjo didelį aptakų metalinį korpusą. Jis, aišku, buvo sukurtas ne siekiant aptakumo (traktoriams aerodinamika nėra tokia svarbi). Buvo manoma, kad tokia forma ir uždengti ratai padės nepažeisti trapių kavamedžių. Po šiuo futuristiškai atrodžiusiu kėbulu slėpėsi įprastas Allgaier-Porsche su kiek neįprasta širdimi.
P312 buvo varomas benzininiu varikliu. Kaip žinote, dažniausiai traktoriai naudoja dyzelinius variklius, kurie pasižymi geresniu sukimo momentu prie žemesnių variklio sūkių. Tačiau kavamedžių plantacijos yra jautrios kvapams – tuo metu buvo baiminamasi, kad tamsius dūmus metantys traktoriai gali pakenkti kavos skoninėms savybėms. Iš pradžių į „P312 Porsche“ sumontavo 1,6 litrų dviejų cilindrų variklį, išvystantį 30 arklio galių. Tačiau papildomas kėbulas buvo sunkus ir variklis pasirodė esąs per silpnas, todėl cilindrai buvo padidinti ir darbinis tūris pasiekė 1,8 litrus.
Iš viso buvo pagaminta 300 tokių „Porsche P312 Kaffeelug“ traktorių, tikriausiai visi jie buvo išsiųsti į Braziliją. Per Atlantą jie keliaudavo dėžėse ir ūkininkams tekdavo juos paruošti darbui, tačiau siauri benzininiai traktoriai lengvai manevruodavo tarp kavamedžių eilių. Jie pjaudavo žolę, purendavo žemę, padėdavo vežti ką tik surinktus kavos vaisius. Nors šie traktoriai buvo naudojami gana ilgą laiką, jie susilaukė ir nemažai kritikos – variklis vis tiek nebuvo pakankamai galingas, nes aptakus kėbulas buvo tiesiog per sunkus.
Būtent dėl to iki šių dienų išliko visai nedaug „Porsche P312 Kaffeelug“ traktorių. Dauguma jų buvo nurašyti ir parduoti į metalo laužą. Kiti buvo modifikuoti tiesiog atsisakant to didžiulio aptako. Skirtingi šaltiniai teigia, kad dabar pasaulyje yra mažiau nei 10 tokių traktorių, o tikrasis skaičius gali būti vos 3.