Pagal nuo rugpjūčio 1 įsigaliojusias taisykles, kurios iš esmės uždraudžia tokias schemas, Vienos miesto valdžia konfiskavo 780 dviračius – iš esmės visas likusias tokio pobūdžio transporto priemones.
Praėjusiais metais Kinijos operatorius „Ofo“ ir Singapūro bendrovė „oBike“ Vienoje paleido dviračių dalinimosi schemas, kurios paslaugų veikimui naudojo išmaniųjų telefonų programėles, o ne fizinius dviračių terminalus, kaip labiau įprastose dviračių dalinimosi schemose.
Galimybė bet kur palikti „oBike“ ir „Ofo“ dviračius bet kur buvo patogi naudotojams, bet Vienos miesto valdžia skundėsi, kad šie dviračiai tapo problema viešosiose erdvėse, o operatoriai sugadintų dviračių nesutvarkydavo pakankamai greitai.
Iš pradžių tiek „oBike“, tiek „Ofo“ dalijimosi schemos buvo sėkmingos, bet „Ofo“ liepą paskelbė pasitraukianti iš Vienos po to, kai miesto valdžia padidino baudas už neteisėtai pastatytus ir sugadintus dviračius.
O dauguma dviračių, kuriuos Viena konfiskavo rugpjūtį, priklausė „oBike“.
Dviračių dalinimosi be terminalų schemos nuo 2016 metų sparčiai išpopuliarėjo Azijoje, o keliuose Europos miestuose pasirodė 2017 metais. Tačiau tokio pobūdžio dviračių dalinimasis sulaukė neigiamų atsiliepimų dėl vandalizmo ir trukdymo viešosiose erdvėse.
Vienos savivaldybė turi savo dviračių dalijimosi sistemą „Citybike“, kuri miesto gyventojams ir svečiams siūlo 1,5 tūkst. dviračių 121 terminaluose.