Pirmiausiai gal ne esminis dalykas: kodėl jį pavadinau mažyliu? Jo ilgis vos 3 840 mm. Tačiau šiame automobilyje puikiai įsitaisė 4 asmenys, o bagažinėje, kurios mažiausias tūris 265 litrai, šalia dviejų maišų bulvių dar liko vietos kitam bagažui (iš tiesų iš kaimo teko vežti du maišus, bet nulenkus sėdynes vietos bagažui atsiranda 3,6 karto daugiau – 947 litrai). Taigi, automobilis tinka ne tik miestui, kur jį patogu parkuoti, bet ir kelionėms.
Įrangos sąrašas ir stirnos testas
Pradėjus pažintį su visais keturiais ratais varomu automobiliu pirmiausia stebina standartinės įrangos gausa – jai surašyti prireikė daugiau kaip trijų lapų. Tai, kas daugelyje kitų automobilių pažymėta raide O (yra galimybė pasirinkti ir, aišku, mokėti papildomai), „Swift 4x4 Hybrid“ specifikacijoje visur raidės S (standartinė įranga), net „All Grip“ – unikali visų varančiųjų ratų – „Suzuki“ sistema.
Viso sąrašo nevardinsiu, jį rasite internete, bet kai kuri įranga, ypač reikšminga vairuotojo ir vairavimo saugumui bei patogumui, minėtina, pvz., priekiniai projekciniai ir galiniai gabaritiniai žibintai LED, pasitikimo ir palydėjimo apšvietimas, automatiškai besijunginėjantys tolimųjų šviesų žibintai, pilnas multimedijos valdymas ant vairo, 4,2 colių spalvotas informacinis segmentinis ekranas (radijo valdymas, navigacija, kita informacija), beraktė patekimo į automobilį ir užvedimo sistema, prisitaikanti pastovaus greičio palaikymo sistema, perspėjimas apie automobilio išvažiavimą iš eismo juostos ir svyravimą, priekinio susidūrimo išvengimo pagalba su pėsčiųjų aptikimu (DSBS), stabdžių pagalbos funkcija, galinio vaizdo kamera su parkavimo sistema.
Negalintiems išgyventi be išmaniojo telefono LCD ekrane iš anksto įdiegtos programos „Apple CarPlay“, „Android Auto“ ir „MirrorLink“. Per USB jungtį prijungus suderinamą telefoną galima valdyti balsu arba paliečiant garso įrangos ekraną, kai norima skambinti telefonu, klausytis muzikos, siųsti ir gauti pranešimus bei prašyti navigacinių nuorodų.
Be minėtų sistemų, kurios pasiteisino su kaupu, vairuojant šį visureigį dar teko išbandyti vadinamąjį „Briedžio testą“ – kai reikia staigiai manevruoti ir išvengti susidūrimo su į kelią netikėtai iššokusiu žvėrimi. Tiesa, į kelią iššoko ne briedis, o stirna, bet manevruoti teko staigiai: stirnos pavyko nekliudyti, ji saugiai pranyko miške, automobilis gerokai suvinguriavo, bet puikiai išsilaikė ant kelio.
Hibrido nauda
„Suzuki Swift 4x4 Hybrid“ varomas 1,2 l „Dualjet“ varikliu, keturiais varančiaisiais ratais, turi rankinę penkių pavarų dėžę. Jo unikalioje hibridinėje sistemoje SHVS (angl. Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) veikia integruotas kompaktiškas starteris–generatorius, kuris užveda benzininį variklį ir pasižymi elektrinio variklio funkcijomis bei didelio našumo ličio jonų akumuliatoriumi.
Tai ypač tinkama hibridinė sistema mažų gabaritų automobiliams, užtikrinanti optimalų galios šaltinių balansą, kuris leidžia taupyti degalus ir erdvę. Hibridinė sistema turi 2,3 kW galios išvestį, o jos sukimo momentas – 50 Nm. Keturių varančiųjų ratų „Swift“ hibrido vidutinės degalų sąnaudos yra 4,5 l/100 km, o CO2 emisijų lygis – tik 101 g/km. Man nuvažiavus beveik 300 km realios vidutinės degalų sąnaudos, laikantis eismo taisyklių, greitį viršijant tik lenkimo metu, sudarė 4,8 l/100 km – taigi, arti gamintojo deklaruojamųjų. Beje, 5-ą pavarą automobilis „prašo“ jungti, kai greitis vos viršija 50 km/h.
Kada hibridas buvo naudingas ir padėjo taupyti benziną? SHVS yra lengva hibridinė „Suzuki“ sistema, kuri naudoja ISG (integruotą paleidimo generatorių), kad padėtų varikliui pagreitinti ir generuoti elektros energiją per regeneracinį stabdymą. Taigi, kai pradėdavau greitėti, sistema rodė, kad benzino varikliui padeda ir ISG – taip taupomi degalai tuo metu, kai jų „suryjama“ daugiausiai. Stabdant privaloma stabdyti varikliu su įjungta pavara, kad regeneracinis stabdymas gamintų ir kauptų elektrą. Beje, prie „teisingo“ hibrido vairavimo reikėjo laiko priprasti.
ISG taip pat leidžia sklandžiai ir tyliai paleisti benzino variklį po variklio sustabdymo, pvz., sustojus prie šviesoforo, nes naudojamas ISG diržo pavaros paleidimas, o ne iš naujo paleisti įprastas paleidimo variklis.
Taupo ir saugo
Dar įdomus pastebėjimas siekiantiems važinėti taupiau: naudojant prisitaikančią automatinę pastovaus greičio palaikymo sistemą, pvz., kai automobilis automatiškai pristabdo prieš priekyje jo lėčiau ėmusį važiuoti automobilį, o jam nusukus ir atlaisvinus kelią ima automatiškai didinti greitį iki nustatytojo, momentinės kuro sąnaudos tiesiame kelyje niekada neviršija 10 litrų – tai taip pat taupo kurą, nes spaudžiant „gazą“ koja sąnaudos šoktelėdavo ir iki 20 litrų.
Ši sistema drauge su stabdžių asistentu naudinga ir tuo, kad žioplinėjantiems padeda išvengti bambtelėjimo į priešas netikėtai stabdantį automobilį ar iššokusį pėsčiąjį – šios sistemos ne tik palaiko optimalų atstumą tarp automobilių, kuris priklauso nuo greičio, bet ir aptinka priešais esančius automobilius bei pėsčiuosius ir įspėja apie galimą susidūrimą. Vairuotojui ėmus staigiai stabdyti sistema įjungia avarinio stabdymo funkciją, kuri padidina stabdymo galią. Jei sistema pati nustato, kad susidūrimas neišvengiamas, automatiškai įjungiama apsaugos nuo susidūrimo sistema ir automobilis stabdomas. Kaip supratau, ši sistema man vairuojant „Swift“ suveikė, kai į kelią iššoko stirna.
Išbandžiau ir įspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos sistemą. Tiesa, ji veikia tik važiuojant 60 km/h ar didesniu greičiu: apie išvažiavimą iš eismo juostos įspėjama vaizdu ekrane ir juntama vairo vibracija. Tokie pat signalai „žadins“ vairuotoją, jei automobilis įvertins, kad važiuojama nelygiai dėl, matyt, vairuotojo mieguistumo.
Išbandžius mažojo visureigio galimybes ir funkcijas vis tik reikia pasakyti ir jo kainą. Aplankyti draugai ir giminės ja nepatikėjo: už visus patogumus, pravažumą ir saugumą – 14 990 Eur. Tiesa, mano bandytas modelis buvo 2 tonų metallic spalvos, kas jo kainą padidino 690 Eur. Bet tai jau grožio, ne saugumo ir praktiškumo reikalas.