„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Viešojo transporto vairuotojai trumpam tapo „neįgaliaisiais“

Kaip jaučiaisi neįgalus žmogus, keliaudamas viešuoju transportu, savo kailiu patyrė būrys bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ vairuotojų. Įmonės iniciatyva pirmą kartą buvo surengtas miesto viešojo transporto vairuotojų ir neįgaliųjų organizacijų atstovų susitikimas, kurio tikslas – ne tik išsakyti abipusius skaudulius ir problemas, bet ir pasimokyti kelionėje padėti vieni kitiems.
Viešojo transporto vairuotojai pasijuto neįgaliųjų kailyje
Viešojo transporto vairuotojai pasijuto neįgaliųjų kailyje / Komunikacinių projektų nuotr.

Vairuotojai ne tik sėdo į neįgaliųjų vežimėlius, bet ir užsirišę akis ir naudodamiesi neregių baltąja lazdele, mėgino įlipti į bendrovės kieme stovinčius žemagrindžius troleibusą ir autobusą. Dirbdami jie nuolat susiduria su viešuoju transportu keliaujančiais neįgaliais žmonėmis, dažnai tarp jų kyla įvairių konfliktinių situacijų.

VIDEO: Viešojo transporto vairuotojai atsidūrė neįgaliųjų kailyje

„Bėdų yra nemažai, bet viena didžiausių mūsų visuomenės problemų – požiūris į neįgalų žmogų. Todėl neįgaliais mus jaustis verčia ne negalia, o mus supanti aplinka. Visuomeniniame transporte taip pat dažnai patiriame atskirtį. Vairuotojai, ar dėl kultūros stokos, ar tiesiog neišmanymo, nesivargina privažiuoti arčiau stotelėje vežimėlyje laukiančio keleivio, neskuba padėti jam įsilaipinti, kartais jo net nepastebi. Todėl šią bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ iniciatyvą pavadinčiau istoriniu įvykiu“, – renginyje kalbėjo Lietuvos žmonių su negalia sąjungos prezidentė Rasa Kavaliauskaitė.

Komunikacinių projektų nuotr./Viešojo transporto vairuotojai pasijuto neįgaliųjų kailyje
Komunikacinių projektų nuotr./Viešojo transporto vairuotojai pasijuto neįgaliųjų kailyje

Silpnaregių ir aklųjų visuomeninių organizacijų atstovai kalbėjo apie silpnaregiams sunkiai įžvelgiamus maršrutų numerius, užrašus elektroninėse švieslentėse, ryškesne spalva neišskirtus langelius bilietui iš vairuotojo įsigyti, taip pat – nepakankamai ryškiai pažymėtus laiptus.

„Mums svarbiausia – garsas. Prastai matome arba visai nematome, bet galime girdėti. Todėl ir stotelių pavadinimai turėtų būti skelbiami kur kas aiškiau ir garsiau, lauko garsiakalbiai turėtų veikti ne tik troleibusuose, bet ir autobusuose“, – sakė Ramunė Balčikonienė, Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos pirmininko pirmoji pavaduotoja.

VIDEO: Eksperimentas: ar lengva su neįgaliojo vežimėliu judėti Vilniaus gatvėmis?

Savo patirtimi viešajame transporte dalinosi ir pageidavimus išsakė ir Lietuvos kurčiųjų draugijos bei Lietuvos sutrikusios psichikos žmonių globos bendrijos atstovai.

Vairuotojams neįgalieji perdavė pačių parengtas rekomendacijas, kaip jiems padėti, kad galėtų saugiai ir oriai keliauti viešuoju transportu. Buvo sutarta bendromis jėgomis parengti taisykles, kurių laikytis privalėtų tiek vairuotojai, tiek neįgalieji. Iš jų gautos rekomendacijos papildys ir vairuotojams skirtą mokymų medžiagą.

Pasak bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ eksploatacijos direktoriaus Rimanto Markausko, šiuo metu iš 250 miesto troleibusų vos 45 yra pritaikyti keleiviams su negalia, o iš beveik 400 autobusų žemagrindžių yra maždaug pusė. Per trejus metus troleibusų ir autobusų parką planuojama gerokai atnaujinti ir 2020 metais maždaug 80 proc. viešojo transporto turėtų būti žemagrindžiai, pritaikyti visų kategorijų keleivių poreikiams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs